Mitkä syyt saavat sinut hakemaan uutta työpaikkaa?
Onko aina kaikilla kyse vain urakehityksestä? Ei koskaan puhtaasta potutuksesta? Itse vaihdoin, kun firma muutti hankalampien kulkuyhteyksien taakse. Toisen kerran vaihdoin, kun en kestänyt uutta esimiestä.
Kommentit (8)
Oli ihan muut syyt kuin urakehitys. Tietyt ihmiset, tietyt toimintatavat, firman yleisen tilanteen sekavuus/epävarmuus. Vanhassa firmassa se ois jopa ehkä ollu mahdollisempaa (tai ainaki nopeempaa), kuin nykyisessä.
Ensimmäisen kerran saadakseni ylennyksen ja toisen kerran, kun koko osasto lopetettiin. Vaihtaisin varmaan myös, jos olisi ikävä pomo tai työtehtävät muuttuisivat vastenmielisiksi.
Tyhmä esimies, joka vielä pyysi minua valehtelemaan puolestaan. Oli viimeinen niitti.
Huonot toimitilat, home, hankalat työkaverit.
Palkka.
Kaikissa työpaikoissa on työkaverit olleet kivoja, mutta haluan tietyn korvauksen työstäni.
Vaihdoin viimeksi työpaikkaa kun palkka tippui (pohjapalkka pysyi samana, mutta provikoita leikattiin kovalla kädellä).
Tiesin että saan muualla paremmin palkkaa, ja vaihdoin vaikka toisen työpaikan sijainti olikin huonompi (pidempi työmatka)
Minua ei kiinnosta tittelit, haluan mukavan työn josta saa kunnon palkan.
Uusi päällikkö teki lupauksen, jota ei sitten pitänyt.
Siinä loppui minun kymmenvuotinen urani siinä kioskissa. Pyyteettömästi olin tehnyt hommia alle tessin palkalla vuosia, ihan vain siksi kun töissä oli niin kivaa.
Vaihdoin toiseen firmaan, jossa sain tuplasti sen mitä tessi määrää ja täälläkin on kivaa.
Terveys alkoi rapautumaan pikkuhiljaa ja muutenkin alkoi se touhu ketuttamaan. Jatkuva työntekijöiden vaihtuvuus kotimaisista ammattilaisista tumma hipiäisiin kielitaidottomiin, jotka piti kouluttaa ja perehdyttää ammatin ja suomalaisen työelämän saloihin. Ei toiminut enää mikään.