Kannattaako yli kuusikymppisenä erota?
Kommentit (22)
Ei kannata erota lainkaan. Ei muna edellä parisuhteeseen
Tietenkin kannattaa, en edes ymmärrä kysymystä.
Itse olen jo neljättä vuotta yksin sen jälkeen kun mies lähti toisen naisen matkaan 20 vuoden avioliiton päätteeksi.
Yksin elämisessä ei ole mitään vaikeaa, päinvastoin, ihana rauha, oma tupa ja oma lupa. Voin tehdä mitä vain, milloin vain ja elän vain itselleni omien mielihalujeni mukaan, ei tarvitse miellyttää ketään eikä tehdä kompromisseja. En usko, että ikinä enää edes haluan parisuhteeseen.
Ikä ei vaikuta. Huonosta suhteesta pitää erota. Ei kannata tuhlata elämäänsä huonoon suhteeseen.
Ei iän pitäisi olla este erota. Jos suhde ei toimi ja ei ole parannusta tulossa, niin mikäpä ettei. Kannattaako. Mitä ikinä se sitten tarkoittakaan tässä. Henkisen hyvinvoinnin paranemis toiveita? Taloudellista kannattavuutta? Missä mielessä kannattaako?
Incel-yhteisö tietenkin yrittää pakottaa naiset elinkautiseen vankeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata erota lainkaan. Ei muna edellä parisuhteeseen
Sulla ei näy olevan parisuhdetta eikä isoa munaa, joten ole sinä hiljaa.
Ei ikä este,mutta mitä edessä?Ei jaksa liehua etsimässä sopivaa. Miehet on kranttuja nykyisin. Parisuhdetta voi parantaa. Keksikää kivoja juttuja. Lisäksi taloustilanne huononee. Vanheneminen yksin on todella raskasta. En suorilta suosittele eroa.
Miehenä kannatan eroa, jos pirttuhirmun kanssa pitäisi jatkoja elää. Ihmissuhteiden terroristeja on jokaisessa sosiaaliluokassa. Ero jo 60 kymppisenä on suositeltava teko oman hyvinvoinnin jatkamiseksi.
AINA kannattaa erota, jos elämä on tosi huonoa, yhteistä säveltä ei ole. Minä ainakin viihdyn itseni kanssa niin hyvin, että en todellakaan olisi kenenkään kanssa pakosta
Jos pimppaa heruu muutenkin, niin mikä ettei.
Naiset yrittää pitää miehia narussa. Ei onnistu.
Jos siltä tuntuu ja olet miettinyt mitä siitä seuraa taloudellisesti ja ystäväpiirin suhteen. Kurjaa huomata eron jälkeen että ns yhteiset tutut olivatkin vain toisen kavereita ja nyt rahat eivät riitä mihinkään. Petihommat on kyllä todella typerä syy eroon tuossa iässä jos siitä on kyse.
Olen koittanut sanoa naisille että älkää odottako jos haluatte vielä muunlaista elämää, kun ovat täysin kyllästyneitä suhteeseensa. Aina odotetaan seesteisempää aikaa, poismuuttavia lapsia, parempaa rahatilannetta, ja kun ei viiskymppisenäkään ole niin siihen suhteeseen usein jämähtää. Naisten pitäis olla rohkeampia eikä odottaa ja odottaa aina parempaa hetkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikä este,mutta mitä edessä?Ei jaksa liehua etsimässä sopivaa. Miehet on kranttuja nykyisin.
Miksi pitäisi olla uusi parisuhde? Yksin helpompaa ja mukavampaa asua ja olla. Jos kokeilisitte, yllättyisitte.
Me ratkaisimme asian niin että minä muutin vain eri osoitteeseen. Olemme virallisesti avioliitossa, mutta asumme ja elämme omia elämiämme erikseen. Lapsemme perii aikanaan kummankin osapuolen eikä taloudellisissa asiaoissa tms. ole mitään selvitettävää. Kumpikin pärjää omillaan.
Melkeinpä vastasin, että kannattaa, koska tuon ikäinen tekee tuskin sitä hetken mielijohteesta vaan asialle on vankat perustelut.
Riippuu mikä olisi syy eroamiselle.
Totta jai jos parisuhde tökkii. Ei se siitä helpotu ja kohta olet sen rasittavan tyypin omaishoitaja.