Voiko narsistinen persoona olla jättäjä?
Minulle sanottiin, että ei narsistinen persoona ikinä jätä seurustelukumppaniaan. Onko näin?
Onko kuitenkin mahdollista, että jättäjä onkin ”narsisti” tai narsistin kaltainen? Vai onko aina niin, että ”narsisti” jätetään ja ”narsisti” jää vainoamaan? Eikö narsistinen persoona juuri kyllästy nopeasti ja voi siksi jättää?
Haluan kysyä siksi koska etsin syitä tapahtuneeseen ja pahaan olooni.
Kommentit (80)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Narsisti nauttii kaikenlaisesta hylkäämisestä. Erityistä nautintoa kokee silloin kun tietää uhrinsa olevan häneen traumasiteessä jossa tunteet ovat voimakkaat. Tällaisella hetkellä kun toinen rakastaa häntä niin hylkääminen tuottaa extra nautintoa narsistille koska uhri kärsii.
Kuka nyt mistäkin nauttii. Minä mielestäni olin aidon kiinnostuneena pelissä mutta toiselta alkoi tulemaan lyttäävää kritiikkiä. Lähdin kälppimään ja valehtelematta tuntui hyvältä kun tämä soitteli rääkyen perään miten muka rakasti. En kuitenkaan uskonut sillä ei kukaan aidosti rakastava aiheuta toiselle sellaista kärsimystä yhdessä. Ehkä sitten oltiin kummatkin narskuja.
Peli? Tarkoitatko manipuloivaa narsistin peliä? Usein narsistin uhri puolustaa itseään kun on ollut kaltoinkohtelun kohteena. On ihan ymmärr
Laskehan nyt vähän niitä narsistisarviasi, vai pomppaatko aina metrin ilmaan myös sanonnasta "tunteet pelissä"?
Vierailija kirjoitti:
Musta empaatikko, joka on sosiopaatti, ei päästä narsistia pois suhteesta. Narsistin on vain alistuttava sosiopaattisen mustan empaatikon toimintaan, tai huonosti käy. Mutta yleensä mitään ongelmia ei synny, sillä mustat sosiopaattiset empaatikot osaavat vetää narsistinukkea aina oikeista naruista.
Empaatikko ei voi olla sosiopaatti, ja toisinpäin.
Narsistin rakkaus kohdistuu vain sinun rahoihin ja omaisuuteen. Jos kaikki ei ole yhteistä (rahat, omaisuus) et rakasta narsistia. Narsistilla on omat rahat ja sinun rahat.
Narsisti siellä, narsisti täällä, narsisti istuu olkasi päällä...
Se on sitä nykyaikaa että jossei elämä mene niinkuin olisi halunnut niin vika ei voi olla missään muualla kuin toisen persoonallisuushäiriössä.
Narsisti voi todellakin jättää ja SILTI jäädä vainoamaan.
Kyllä voi. Siinä kohtaa kun et enää suostu narsistin palvelijaksi niin hän etsii uuden lähteen. Tai kun paljastat hänen narsistisuuden hänelle. Tämä on verinen loukkaus narsistille.
Kyllä kai silloin jos kaksi narsistia sattuu yhteen eksymään. Epäilen sekä itselläni että exälläni olevan vahvoja narsistisia piirteitä ja lähdin menemään yksinkertaisesti siksi koska ei enää ollut kivaa ja koin että minua on loukattu kun alettiin vaatimaan asioita ja kyseenalaistamaan. Kärsin siinä aikani henkisissä tuskissa kieriskellen, kun se kiva loppui ja yritinkin jotain korvaavaa etsiä tilalle siinä onnistumatta. Jonkin ajan kuluttua ex hakeutui kuitenkin taas yhteyksiin, vaikkakin välit on taas aika lailla viilentyneet. Itse en olisi varmaan kuitenkaan koskaan enää ottanut exään yhteyttä.
Naristi jättää vain, jos on jo löytänyt paremman kumppanin, ei yleensä ollakseen sinkku.
Narsistin parisuhde historia on täynnä hylättyjä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Naristi jättää vain, jos on jo löytänyt paremman kumppanin, ei yleensä ollakseen sinkku.
Kyllä. Narsistille tavallisuus ja arki on tylsää. Hän tarvitsee kumppaniltaan jatkuvaa ihailua ja huomiota. Mutta jos tätä ei saa niin narsisti tulee levottomaksi ja alkaa salaa etsiä uutta ja parempaa joka antaa sitä huomiota ja ihailua. Narsistille mikään ei riitä. Hän etsii jatkuvasti ns. täydellistä rakkautta. Minulle kävi noin narsistin kanssa. Hän savusti minut ulos elämästään aiheuttaen sellaisia riitoja välillämme että tiesi etten kestäisi. Lopulta hän jätti mutta se uusi uhri oli jo kuvioissa mukana. Ja sama kaava toistuu. Rakkauspommitusta ja jossain kohtaa tulee sitten se hylkääminen kun et jaksa enää alistua kaltoin kohdeltavaksi ja näyttämään hänelle sitä täydellistä peiliä hänestä itsestään.
Mun ex on epävakaa narsistisin piirtein. Ja karismaattinen + ulkonäkö on hyvä eli vientiä riittää. Jätti mut toisen takia ja sen jälkeen on ollut liuta naisia. Aina suhteiden väleissä pommittaa mua pari viikkoa, että olin elämänsä nainen, miten hän kärsiikään, palataan yhteen. Vaikenee taas kun löytää tinderistä jonkun paria yötä pidempiaikaisemman suhteen.
Yritän blokata kaikin mahdollisin keinoin, mutta hän keksii jatkuvasti uusia yhteydenottotapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti nimenomaan jättää, häntä ei jätetä. Kävi miten kävi, narsistista tulee lopulta jättäjä (ainakin omasta mielestään), tavalla tai toisella.
Kuin Renny Harlin, joka muistaa korostaa, että on jättänyt kaikki naisystävänsä. Lapsensa äidistä kertoi, ettei nainen koskaan päässyt hänestä yli. Renny muka ei ollut näkemättä omaa lastaan, vaan lapsen äiti ei kestänyt, että Renny seurusteli ja siksi mies saanut nähdä lastaan.
Johanna on huonossa asemassa kun korttitalo Rennyn kanssa romahtaa. Rennyllä USA;n passi samoin kuin heidän lapsella. Nyt Floridasta hankittuna uusi talo, joka tietysti Rennyn maksaman ja Rennyn nimissä kun Johannalla ei rahaa. Rennyllä on rahaa ylipäätään ja vie 100 varmasti huoltajuuden USA;ssa oikeuteen.
USA:n oikeus määrää lapsen asuinpaikaksi USA:n, onhan Rennylläkin USA:n passi nykyään. Lisäksi Renny tekee mikkokoivut eli näyttää toteen että hänellä on tarjota vakaat elinolot lapselle USA:sa. Onhan hänellä talo Floridassa, rahaa kouluttaa lapsi ja maksaa lapsen terveydenhuolto USA:ssa. Johannalla ei mitään - ei kotia, ei rahaa maksaa lapsen elatusta USA:ssa, ei työlupaa USA:ssa eikä Johannalla ole edes USA:n passia. Johanna palaa yksin Suomeen ja lapsi vieraantuu äidistään.
Voi jättää. Mut narsisti jätti ainakin 5 kertaa ja otti mut takaisin sen 5 kertaa. Nyt on tilanne onneksi ollut yli vuoden sellainen että jätti mut lopullisesti ja vaihtoi toiseen. Tajusin ettei tuollaisen ihmisen kanssa suhteesta tule mitään.
Kyllähän narsisti voi jättää, mutta se ei sitten kuitenkaan tarkoita sitä että jätetty saisi aloittaa uuden elämänsä, vaan on edelleen narsistin omaisuutta. Useimmiten narskun tekemään jättöön on joko uusi nainen, joko vaatii olevansa ainut nainen tai sitten vaan narsistin mahtailunhalu, kun pelkkä erouhittelu ei enää tuota toivottua lopputulosta narsistin vaatimusten periksisaannissa.
Narsisti muistaa aina mistä on joskus saanut huomiota ja voi yrittää vielä vuosikymmenen päästä. Turvatkaa selustanne, pysykää kaikin keinoin kaukana niistä helvetin hirviöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai narsisti on aina se jättäjä, koska hänen mielestään hän päättää kaikesta. Siis aivan sama vaikka sinä olisit hänet jättänyt, hän on mielessään se joka päätti lähteä. Ja narsistista et välttämättä pääse eroon koskaan. Kun uuden tai uusien kanssa menee huonommin, narsku palaa aina kokeilemaan kepillä jäätä, josko vanhalta vielä jotain irtoaisi. Ja tyrmäävää kyllä, narsisti yrittää tehdä sitä paluuta ihan kuin mitään ei olisi aiemmin tapahtunutkaan.
Narsistia ei jätetä, narsisisti on se jättäjä!! Jos edes yrität jättää niin palaa aina takaisin keinolla millä hyvänsä
Ja jos ei suostu ottamaan takaisin, narsisti tappaa vaikka kostoksi koko perheensä ja itkee sitten haudoilla silmät päästään. Jos hän ei saa, ei saa enää kukaan muukaan!
Mun entisellä kumppanillani on diagnosoituna narsistinen persoonallisuus. Hän ei vastaa sitä "narsistia", jota mediassa painotetaan varomaan. Ei koskaan ollut fyysisesti väkivaltainen, mustasukkainen tai tarkkaillut tekemisiäni.
Hänen narsismi oli sitä, että omanarvontunto perustui muiden mollaamiselle ja vertailuun. Ei itse kyennyt saavuttamaan mitään, mutta silti koki olevansa kaikessa ylivertainen ja että muiden tulisi olla kateellisia. Ei pystynyt vastaanottamaan kritiikkiä ja etsi jatkuvaa ihailua. Narsismista on erilaisia muotoja vaikka kaikilla taustalla on äärimmäinen itsekeskeisyys. Varmaan exäni kaltaiset "haavoittuvat narsistit" ovat niitä, jotka saavat diagnoosin kun ovat usein masentuneita ja ahdistuneita ja hakevat siksi apua, joskaan eivät lopulta sitoudu kehittämään itseään.
Mun tilanteessa hän oli se joka jätti. Molemmilla kerroilla. Ensimmäisen kerran jälkeen palasi takaisin. Syytti minua kaikesta eron hetkellä kuten minäkin syytin itseäni kaikesta. Myöhemmin kertoi, että on äärimmäisen paihoillaan kaikesta, mutta teki sen minun vuokseni (eli hän on tehnyt sankariteon). Olen itsekin vaikea henkilö joskaan en narsistinen vaan ongelmani ovat muita. En kuitenkaan varmasti antanut hänelle riittävästi huomiota viimeisinä aikoina suhteessamme.
Narsisti voi tosiaan jättää. Ja jos ei suostu ottamaan takaisin kun narsisti muuttaa mielen, narsisti tappaa vaikka kostoksi koko perheensä ja itkee sitten haudoilla silmät päästään. Jos hän ei saa, ei saa enää kukaan muukaan!
Narsisti suuttui kunnolla, kun hänelle suututtiin pettämisestä. Tähän asti hehkutti tunteitaan minua kohtaan ja suunniteltiin yhteistä elämää. Jätti lopulta tekstiviestillä.
Tämän jälkeen paljastui liuta muitakin valheita kuukausien, jopa vuosien ajalta. Ei ole suostunut puhumaan ja leikkii mykkäkoulua.
On-off-suhdetta takana useampi vuosi.
Välillä on kuitenkin tullut yhden lauseen viestejä siitä, kuinka ikävöi.
Useamman yrittämäni keskustelupyynnön jälkeen blokkasi ihan kaikkialta ja pyysi, etten ota enää mitään yhteyttä.
Voinkohan nyt siis luottaa siihen, että en myöskään itse enää kuule hänestä mitään
Voi olla jättäjä jos kyseessä ns. ilminarsisti. Piilonarsisti taas voi jäädä roikkumaan uhriinsa tai jojoilee suhteessa eli hylkää ja tekee paluun uhrin luo ikään kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.