Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Vilttiketjun vko 20+++

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni lähetän tätin sulle lahjaksi,kun sä sitä ilmeisesti kaipaat :) Se on aika nurinkurista vauvakuumeilussa,muistan kyllä itsekkin kuin km:n jälkeen odotin tätiä saapuvaksi kuin kuuta nousevaa,et pääsis pian uutta yrityskiertoa alkamaan.

Viljonkka mikäs on vointi siellä tänään?

Täällä siis kp 33 nyt ja 14 päivä tissikipua meneillään..oon tässä eilen ja tänään mietiskelly et pitäiskö mun tehä se testi tänään kuitenkin,kun oli tarkotus meillä pitää pieni muotoista jääkiekkoiltamaa,kun lapset on yökyläilemässä.. ja siihen kuuluis naposteltavat ja kisajuomat,enkä sit haluis taas harmitella jos oonkin raskaana ja toisaalta sit jos en oo niin olis kiva ystävien kanssa juoda se muutama juoma illan aikana jääkiekkoa seuratessa...mut sit taas harmittaa tehä testi jos siihen tulee vain yksi viiva..kääk en oo testejä ees harkinnu ainakaan vuoteen... en tiiä,mikä on fiksua..

On hirmusen omanapasia nää mun viestit,kun en oikein tunne vielä teitä =) ja tietty ku on loppukierrossa niin oma napa pyörii lähinnä mielessä..

Tsemppiä kaikilla!

T:Isa

Vierailija
22/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä odotellaan tätiä, kp29... vielä ei ole näkynyt, mutta tuntemukset ovat sitä luokkaa, että kaipa kohta alkaa. Eilen illalla iski aivan kamala päänsärky, menin nukkumaan jo 8:lta kun lapsetkin menivät. En meinannut pystyä kävelemäänkään kun päähän sattui niin kovin. Alavatsalla on ihan selvää menkkavihlontaa, pahaolo vaivannut koko aamun - yleensä mua vaivaa ekana kp:nä hurja vatsan vellonta. Sidekin on tätiä varten pöksyissä valmiina. Niin kauan kuin ei tätiä näy on tietysti toivoa, mutta olen valmistautunut jo pettymykseen - etten taas tippuisi liian korkealta...

+++Isabelluskalle plussausonnea - testaa vaan :o)+++

Mukavata torstain jatkoa vilttisläisille :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti tuntemukset osoittauvat huijaukseksi ja se pysyttelee kaukana poissa.

Itselläni tosin erittäin pessimistiset tunnelmat koko ajan tämän asian suhteen,kai se vaan on niin ettei uskalla antaa itselleen lupaa toivoa liikaa,koska mitä korkeammalla on kerennyt liihotella sitä enemmän se sattuu kun sieltä alas rymähtää.

T: Isa (joka toivottavasti saa itsensä pois tästä koneen luota ja pääsee jatkamaan kotihommia =)

Vierailija
24/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kukkuu vaan taas täti punainen...

Tiedätte varmaan kaikki tunteen :o(

Jos tästä pitää jotain positiivista löytää on se, että tässä 1,5 vuoden yrityksessä on näemmä tullut kroppa tutuksi.

Voihan haiseva vessan pytty, että osaakin taas itkettää, harmittaa ja ottaa päähän :o(

Parempaa onnea teille muille!

Toivottaa kyyneleitään pyyhkivä viltsu...

Vierailija
25/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni tädistä, Vilijonkka! Perässä tullaan ensi viikolla...

Muille piinistelijöille vielä peukut pystyssä. Nyt on kyllä liian pitkä aika ed. plussauutisista!!

Oma napa: oireeton. En tiedä, onko se hyvä vai huono asia. Tätiä tod.näk. enteilee, kuten muutkin oireelliset/oireettomat kierrot tätä ennen. Toisaalta ihan hyvä fiilis, kun ei kaikenmaailman jomotukset ja tissisäryt kokoajan muistuta alavatsan olemassaolosta. Ainoa erikoisuus tässä kierrossa oli ihmeellinen limavuoto kp19. Sori kuvaukset, mutta tuona päivänä tuli ihan ku ovislimaa, mutta sameempaa/kellertävää ja sitkeetä, venyvää, yäk-limaa. Yleensä se " räkä" tulee tätiä edeltävänä päivänä.

Mulla on ollut ärsyttävä kuiva yskä jo pitkään. Viikonloppuna olis kaksi keikkaa ja hirvittää, että menee rykimiseksi koko touhu. Oliskos tämän porukan lauluimmeisillä vinkkejä äänenkirkastukseen?

Vierailija
26/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Viljonkka, harmin paikka!!! Toivottavasti pian piristyt, kyllä se siitä taas, vaikka aikansa ottaakin!!!

Isabelluska: mulle noita teroja määrättiin, kun on ollu melko niukat menkat viime aikoina. Kestäneet vaan 1-2 päivää, siis kunnon vuotoa, ja sen jälkeen tullu vaan vaaleeta. Ja niitten pitäis myös tasoittaa kiertoa. Oli siinä paketissa aika pitkä lista mihin vaikuttavat, nyt vaan en näin äkkiseltään muista. Yks oli muuten rintojen kipuilun lieventäminen, mikä onkin hassua kun mulla on just tässä kierrossa (2 terokierto) ollu ihan sikamaisen kipeet rinnat! Että kai auttavat aika yksilöllisesti... Sivuoireina mulla oli viime kierrossa ihan valtavat tunnekuohut. Sain aivan järkkyjä raivareita ja itkukohtauksia. Kauhulla odotetaan - mies varmaan vielä enemmän kauhuissaan - että mitä tuo tämä kierto tullessaan, kun vasta 2 tabua oon popsinut. Toivottavasti tästä oli ees jonkin moista apua, voin jossain vaiheessa vaikka kirjottaa sen selosteen tekstin tänne jos siitä ois apua.

Tää täällä naputtelee aivan kamalassa krapulassa konetta. Innostututtiin eilen kamujen kanssa vähän ottamaan, join 5 kaljaa ja nyt sitte saa juosta vessassa herra pyttyä moikkaamassa. Ei kovin reilua, että noin pienestä määrästä oon näin voimaton! =(

Joku puhuikin juomisesta yrityksen aikana... On kyllä totta että usein sen jälkeen tulee harmiteltua, että mitä jos oliskin raskaana ja mitä jos jotenkin vahingoitin sitä. Mut jotenkin nyt pidemmän päälle on tullu sellanen olo, ettei muutama kalja voi pahaa tehdä ja että pitäiskö istua kädet ristissä kotona vaan sen takia että jos kuitenkin... Jotenkin kun muutenkin ajattelu on kääntyny enemmänkin sen suuntaan että " ei kuitenkaan" . Eli siis näin oon sen ite pähkäillyt...

Plussaonnea vaan koko vilttikselle!

Vierailija
27/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilijonkalle tätipahoittelut, lähetä se nyt jo Rialle pian! Tosin voisin itsekin luopua siitä punaisesta paholaisesta!

(.) Alkaa kyllästyttää tämä jokakuinen pettyminen niin, ettei enää edes jaksa pettyä. Hassua. Arvuuttelen kahden vaiheilla, että josko varais lekuriin ajan vai vieläkö pitäis yrittää ihan aktiivisesti muutama kierto. Lekuri kun kuitenkin kysyy ekana, ollaanko oltu aktiivisia makkarin puolella. No ei olla enää, turhalta tuntuu, ku ei mitään tapahdu ja voimavarat tulee kulutettua kaikkeen muuhun, ettei tartte tätä asiaa koko ajan miettiä. Pää tässä hajoaa!

Onko joku käyny ensikäynnin työterveyshuollossa, pääseekö sitä kautta eteenpäin vai pitääkö mennä omalle lääkärille tai yksityiselle? Mulla ois kunnan tth-lekuri kyseessä.

Lisää omaa napaa vielä, sorry; omituista tässä kierrossa on se, että tuhruileva vuoto alkoi eilen ja rinnat on edelleen niin arat ja pinkeet / turvoksissa, että ei voi oikein olla mahallaan ja kävely ilman rintsikoita on hankalaa. Ja alavatsa tosi turvoksissa. Yleensä nää on loppunu 1-2 päivää ennen tuhrun alkamista. Kroppa totaalisen sekasin vissiin kaikesta toivomisesta. Tai sit se oma epäily endosta on totta ja se vaan pahenee joka kierrossa oireineen. Ota tästä nyt selvää.

Tulipas taas tilitettyä, kiitos kun jaksatte lukea marmatuksiani : ). Tieto, että kanssasisaret ymmärtää auttaa mua uskomattoman paljon!

Aurinkoisempaa päivää ja tulevaa viikonloppua Vilttiksille! Plussauutisia odotellen, -Haavemaa-

Vierailija
28/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavemaa: olen itsekin kahden vaiheilla lekurille menosta, joka kierto suunnittelen käyntiä gynellä, mutta sitten toisaalta päätän, että jos vielä yksi kierto yritetään " omin avuin" . Mulla on gyne, joka on erikoistunut lapsettomuuteen ja viimeksi kakkosta yrittäessä hän järkkäsi mut laparoskopiaan ja sitten olinkin jo raskaana. Nyt jo viime kiertoon varasin ajan, mutta gyne peruutti sen enkä ole saanut aikaiseksi uutta aikaa tilata.. Meillä tosiaan on yritystä reilu 1,5 vuotta, mutta lopetin kakkosen imettämisen syksyllä -05 ja kakkostakin yrittäessä gyne laski yrittämisen aloitetuksi " virallisesti" vasta imettämisen lopettamisesta, joten eipä tässä sitten sitä gynen virallista yritystä olisi vasta kuin 8 kiertoa..

Kaipa sitä pitää vaan se aika varata gynelle...

Taas tuttuja lohdutuksia kavereilta: lopettakaa yrittäminen ja stressi pois... miten lopetetaan yrittäminen? mikä stressi? Niin joo ja tämä on paras: ole onnellinen, että sulla on nuo 2. Että olenko siis ahne? Tottakai tunnen itseni onnelliseksi, että olen vaikeuksista huolimatta saanut 2 lasta, kun on sellaisiakin joilla ei ole vielä yhtään, joten pitäisikö siksi lakata toivomasta kolmatta kun on jo 2 lasta? Niin joo ja jos lasten saanti vie aikaa 5 v/lapsi niin ehkä pitäisi jo todella lopettaa yrittäminen, kun tuota ikääkin alkaa jo olla...

Mistä sitä positiivisuutta oikein ammentaisi taas tänne menkkamyrskyyn :o(

Vierailija
29/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liioittelin, ei niitä yritysvuosia kakkosesta kertynyt kuin 2 ettei nyt ihan sentään viittä...Ja onhan niitä, jotka saattavat yrittää vielä kauemmin tai jäädä jopa kokonaan lapsettomiksi - kaikki sympatiani heille.

Silti mua oikeesti tällä hetkellä suoraan sanottuna ottaa niin paljon päähän taas tämä koko yrittäminen ja kaikki muukin... noloa kun täällä töissä alkaa kesken kaiken vuodattaa kuumia harmin kyyneliä ja koittaa sitten vedota väsymykseen :o/ että voi paska sentään kun elämä on epäreilu!!!

Vierailija
30/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilijonkka,en edes tiedä mitä voisin sanoa *iso voimahali*

Mulle tämä ryhmään liittyminen ilmeisesti tuotti hyvää onnea (+sitten se että edellisellä viikolla otettiin niitä labrakokeita ku aloteltiin selvittelemään että miksi ei tärppiä tule) eli siis mun 2,5 vuoden yritys palkittiin selvällä plussalla tänään. Kirjottelen myöhemmin lisää,nyt on vähän pää sekasin.. (hyvällä tavalla kuitenkin)

T: Isa,hyvin hämillään.

Vierailija
31/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilijonkka, tiedän nuo " sullahan on jo lapsi" - ja " stressi pois" -puheet. Yritän kyllä kovasti olla stressitön ja yrittämättä, mutta minkäs teet...Missään nimessä et kuitenkaan ole liian vanha, koska minäkään en ole (syksyllä 38) ja olen antanut itselleni 40 vuoden takarajapyykin sijasta lisäaikaa ainakin 43 ikävuoteen. Sitten saa olla. Onhan tässä viisi vuotta aikaa totutella ajatukseen, että toista lasta en saa. V:tuttaa vaan niin prkl:eesti, kun mitään vikaa/estettä vauvan saannille ei ole ja silti ei mitään=(

Tissit ja alavatsakin alkavat taas elää omaa elämäänsä kipuineen, joten menkkajuna on jälleen aikataulussaan.

Vierailija
32/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sylintäydeltä!! Saatiinhan niitä positiivisempiakin uutisia vihdoinkin!!

Vierailija
33/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Hieno juttu että teidän pitkä yrittäminen palkittiin! Kirjoitit plussasta niin " ohi mennen" että piti oikeen uudelleen lukea varmistaakseni asian! =) Onnea onnea onnea onnea paljon! [/color]

Vierailija
34/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi moikkaan Naksua!!!! Naksulta kuulin tästä pinosta ja kiinnostuin kovin, koska tuolla ensikoiden puolella alkoi tuntea itsensä tosi yksinäiseksi. Siellä kun porukkaa tulee koko ajan ja sitten ne jo kuukauden päästä siirtyy odotuspuolelle....

No olen kyllä pitänyt jo monen kuukauden tauon tässä palstailussa ja on kyllä tosiaan hyvää tehnyt. Ei ole tullut laskeskeltua koko ajan kiertoja ja päiviä ym. Sitä on vaan menty omalla painolla =) No ei sitä oviksen aikaa kyllä pysty ihan kokonaan sivuuttamaan, mutta muuten kyllä.

Hieman omia taustoja. Olen 25 v. ja mieheni on 29 v. Ensimmäistä lasta tässä kuumeillaan ja yritystä onkin jo kertynyt ihan kohta vuoden. Mutta tuohon on mahtunut jo 13 kiertoa. Nyt siis elellään 14. kiertoa ja kp on 4. Huh kun noita kiertoja onkin jo kertynyt. No olen saanut varattua väestöliitosta ensikäynnin. Se on 8.6. eli ei sinne kovin kauaa enää ole aikaa. Toivottavasti sieltä ei saa huonoja uutisia =(

No mutta palstailen teidän kanssanne silloin tällöin tai no saa nähdä kuinka sitä taas innostuu....

Niin ja onnea ja tarrasukkia Isabel...... (sori en muista koko nimeä)

+++++

Vierailija
35/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoomme Masu06. Onnea lääkärikäynnille, toivottavasti saisit valaistusta tärppäämättömyyteen!! Itse olen joskus ajatellut, että olis melkein parempi, että olis joku selkee syy, miksi ei tärppää. Sellaiseen olis mahdollisuus saada apua, mutta diagnoosi " selittämätön" on sitten vaan, että voi voi...=( Mulla taitaa alkaa taas menkkoja edeltävä ketutus...

Vierailija
36/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon] Hienoa että päätit tulla mukaan! Sä oot tosiaan pitäny pitkän tauon, mäkin koitin tossa jossain välissä, mut enhän paljon kuukautta pidempään pysyny poissa palstoilta! =) Kerropa vähän mitä teille nykyään kuuluu? Mulla on nyt siis meneillään toinen terokierto, katsotaan josko niisät olis apua. Kuitenkin tunne on, ettei ole... Jospa toi Isabelluska nyt vetäis koko köörin tonne o-puolelle! ;) [/color]

Vierailija
37/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä tämä vilttiketju heti kun tää alotettiin niin alkoi pitkään yrittäneille plussia ropista. Toivottavasti kaikki saavat sen plussan piakkoin! Mulla on sellanen olo, että tulen kipeeksi. Maha on sekasin ja paleltaa. En todellakaan tällä kertaa edes haaveile että olis raskaudesta kyse. Taitaa olla mahdoton koko ajatus. Ovistestitkin tuli jo mutta en ole vielä testannut.

Vierailija
38/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppään minä :( Eli täti souteli sitten taas tännekin rantaan tänään.Kp oli eilen 23 ja aika tarkaan just 14 päivää oviksesta alko siis menkat. Niinkus Vilijonkkakin sanoit, niin ainakin on tämän pitkän yrityksen aikana oppinu tuntemaan kroppansa hyvin. Tosiaan itsekin jo niin hyvin tunnen noi tätioireet, että heti viikko oviksen jälkeen olin jo aika varma, ettei tärppi oo taaskaan käyny.

Onnittelut Isabelluskalle plussasta!!! Hyvä, et Vilttiketjussa kuitenkin jonkinlainen plussaaalto jatkuu ja aika katkeamatta.

Itse siis nyt toteutan uhkaukseni ja jään palstailusta kesätauolle ainakin syyskuulle asti. Pitäkää mut kuitenkin listoilla, jos viittitte. Käyn kyllä varmaan lukemassa ketjua, et tiedän mitä täällä tapahtuu. Ja tietysti jos nyt jotain " positiivista" sattuis tapahtumaan kesän aikana niin tuun kertomaan.Pitää yrittää tonne pääkoppaan saada hiukan muitakin ajatuksia (tjaaa...siellähän ne vauva-asiat kuiteski pyörii..) On pakko jättää nää vauvahaaveilut vähemmälle, kun ei yksinkertaisesti jaksa enää tällasta 1,5 vuoden kuumeilua yhteen putkeen ilman plussan plussaa.

Kiitos kaikille tähänastisesta matkaseurasta. Tykkään tästä ketjusta tosi paljon. Täällä jaksetaan tsempata ja piinistellä muiden mukana,vaikka useimmilla onkin tosiaan tätä yritystä enemmän jo takana.

Oikein ihanaa kesää ja aurinkoisia plussatuulia kaikille!

Vähäksi aikaa kiittäen ja vetäytyen sivummalle,

Stiipiliina kp 1

Vierailija
39/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tekisi mieleni jäädä palstatauolle, mutten malta... olen sitäkin kokeillut ja puoli vuotta poissa kuvioista teki omalla tavalla ihan hyvää :o) Nyt olen niin koukussa vilttiketjuun, että heti kun joutuu pakosta olemaan erossa palstasta on pakko aina ensimmäiseksi lukea mitä vilttisläisille kuuluu :o)

Täällä tuhrutus alkaa muuttua kivuiksi ja kunnon vuodoksi - saakeli soikoon - mua ottaa tosissaan päähän...

Mutta Stiipiliinalle siis mukavia kesäpäiviä ja aurinkoisia hetkiä!!

Vierailija
40/45 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lohtuhali myös stiipiliinalle..

Tulee vaan itsellekin niin kurja olo kun lukee muiden viestejä menkkojen alkamisesta..

Mietin et kuinka kauan te ootte tätä Vilttiketju ryhmää täällä pitäneet? Hetken aikaa on kulunut siitä kun itse olen viimeksi palstaillut,kun välillä tulee vaan henkinen pakko pitää vähän palstataukoa ku yritys jatkuu pitempään ettei koko pää hajoa :)

Juu niin tosiaan plussasin ja olin viestiä kirjoittaessa aika sekaisin. Koitin tässä mietiskellä oireita (koska mua ainakin itseä aina on kiinnostanut juuri plussanneitten oireet) mutta eihän niitä paljoa tähän mennessä ole kertynyt,eli tärkein varmaan oli tissikivun jatkuminen tavanomaisesta kymmenestä päivästä yli ja sit palelee koko ajan.. ja sitten on tavanomaisia menkkaoireita,alaselkää vihloo ja tekee mieli syödä koko ajan.. siinäpä ne vähäiset :)

Onkos teillä muuten plussanneitten ryhmää odottajissa? En tosin aio sinne puolelle ihan vielä uskaltautua koska edellinen km kummittelee jossain taustalla vielä. Eli aion pysyä teitä täällä kiusaamassa,ja yritän kovasti kiskoa kaikkia tänne plussajunaan mukaan,paikkoja on paljon vielä jäljellä =)

Kiitokset onnitteluista!

T:Isa (4+3)