oooo SUURPERHEKUUMEILIJAT vko 38 oooo
Kommentit (18)
Lapset sairastelleet pari viikkoa ja nyt on itsellä sellainen olo, että flunssa tulollaan. Buranan voimalla päivä menee....
Vauvaprojekti etenee hitaasti...keskeytystä käytetään ja en jaksa uskoa, että oikeasti päästään yrittämään vauvaa, vaikka vihreää valoa on miehen suunnalta tullut. Tosiasiat painaa päälle.
Mutta kiertoja tulee ja menee - toivottavasti jossain vaiheessa meille se pieni tarttuu mukaan :-)
K@@po kp12
tänään iski flunssa meikäänkin :( tosi kuppanen olo,joka paikkaa särkee ja kolottaa,nokka tukossa ja lämpöä....
toivottavasti ei oo huomenna ianakaan pahempana kun oli jo tänään raskasta kipeenä olla penskojen kanssa kotona. isoimmat neidit on kyl koulussa mutta nää kaksi pienempää pitää tosi kiireisenä. toinen tekee pahojaan koko ajan ja pienin rutisee räkätaudissaan vähän väliä... huoh! se on just sitä kun äiti ei saa sairaslomaa ja sairastaa petin pohjalla rauhassa niinkuin mies jos sattuu sairastumaan töistä :( on se niin väärin.... *arg*
vaavinteko ei oikeen luista...niinkuin sanoin,mun viimesin kierto oli taas sen 50päivää (parhaimmillaan ollut 60päivää ja lyhimmillään 26päivää) ja edelleen tästä kierrosta tiputtelee, nyt jo 17päivä menossa???? outoo.....ei sitä nyt hirveesti tuu mut välillä rusehtavaa ja välillä kyl ihan punaistakin pönttöön asti ja kun pyyhkii.aivan ihmeellistä. oon kyl tikutellu niillä ovistesteillä jo reilun viikon mutta ei oo näyttänyt sitten yhtään mitään. ei oo todellakaan tullu toista viivaa näkyviin. en tiiä..... pari kertaa ollaan kyl tuohuiltu mut niistä tuskin on saanut aikaiseksi mitään kun testitkin negaa ja tosiaan tuhruttelee edelleen.... kait sitä kohta saa lekuriin varata ajan.
viikonloppuna tuli vuosiakin täyteen TAAS. eilen pärähti mittariin 28vee. tässähän pukkaa kriisiä pikku hiljaa ;)
mutta nyt tää mamma poistuu taka-alalle sairastamaan !mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :) ääätsiiih!!!!
tulin Sinuville toivottamaan " onnea" ja tsemppiä huomiselle !
Meillä myös täällä tuntuu flunssa pyörivän kaiken aikaa niin, että jo alkaa ihan kyllästyttää... Kaikille flunssan kouriin joutuneille pikaista paranemista ja hus kaikille taudeille !
Minä kävin tänään siellä ultrassa ja munasarjasta oli se ihme" kasvain" hävinnyt, nyt siellä köllötteli enää niitä tuttuja kystia (0:. Vauvaa tai vauvan alkua ei kohdussa tainnut näkyä, joten menkat sitten näemmä alkavat hetkenä minä hyvänsä :o/ ...
Tämä kuumeilu on kyllä siitä niin outoa, että minullakin tulee noita hetkiä, että tuntuu lapsiluvun olevan tässä ja sitten taas toisena hetkenä sitä ajattelee, että olisi se yksi ainakin vielä ihan kiva :o) . Joten sama " vaiva" taitaa olla meistä usealla, siis , että välistä vetää pakkasen puolelle!
No nyt hyviä öitä täältä !
p.s Ädä mukava , että olet palannut (0= !!
Olen jo jonkin aikaa taustalta seuraillut tätä ketjua ja päätin nyt ilmiantaa itseni. Tosin en tiedä kuulunko " oikeasti" tänne, kun tunnelmat tuntuu olevan aika samanlaiset kun Meriutulla, Sofurilla ja Kaakaokirahvillakin (toivottavasti meni oikein!).
Olen siis 30-vuotias kolmen lapsen äiti, ja hento toive perheen pääluvun kasvattamisesta kolkuttelee takaraivossa. Nuorempana ajattelin aina että haluan ison perheen, mutta kuopuksen syntymän jälkeen olin pitkään sitä mieltä että nyt riittää. Vaan kuinkas on käynytkään kun täältä itseni löydän?! Meidän lapset on nyt 5, 3 ja 1,5v.
Olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä asti ja tällä " uralla" haluan vielä jatkaakin. Sekin on varmasti yksi syy siihen, että vauvakuume nostaa päätään, saisin hyvän syyn (tarvitaanko sitä muuta kun uteliaita sukulaisia ja naapureita varten?) olla vielä pidempään kotona... Muutenkin kyllä kaipaan varsinkin raskausaikaa (en ikinä raskaanaollessani uskoisi näin ajattelevani!) ja pikkulapsi-aikaa. Ihan pienet vauvat on tietysti ihania, mutta vielä suloisempia on minun mielestäni sellaiset 6kk-1,5 vuotiaat veikistelijät. Ja nyt kun meidän kuopus tuon iän jättää taakse ja esittää merkkejä alkavasta uhmasta niin tuntuu tosi haikealta!
Sitten taas kuumetta laskemassa ovat: taloudelliset asiat, en tiedä olisiko meillä varaa isompaan perheeseen. Tänään oli uutisissakin kuinka leivän ym. ruoan hintaa nostetaan 20-30%! Asuntolainaa löytyy, eikä olla halukkaita nykyisestä talostamme muuttamaan. Tässä on nykyisille lapsille omat huoneet, tuleville ei enää olisi... Vaikeutuuko reissaaminen ym. paljon jos porukka on vielä isompi kun nyt... Saako lapsille enää ketään hoitajaksi kun nyt jo on vaikeaa... Kuinka vanhempien aika riittää lasten yksilölliseen huomioimiseen, jos lapsia on paljon... Jaksaako koko rumban aloittaa vielä alusta, kun nyt tuntuu niin ihanan helpolta monen peräkkäisen vauvavuoden jälkeen...
Pelkään myös että voisimmeko enää saada tervettä lasta. Kun kolme tervettä meillä jo on. Olen aina ollut valmis vastaanottamaan vammaisenkin lapsen, enkä ole esim. seulonnoissa käynyt, mutta nyt tuntuu että omat voimat eivät ehkä riittäisi. Ja isommat lapset kärsisivät jos pikkusisarus veisi vanhempien kaikki voimavarat.
Tuntuu että näitä huonoja puolia on aika helppo listata, mutta sitten kun ajattelee tunteella alkaa kuume taas nousta! Kierukka kuitenkin on paikoillaan ja mies sen poistamista vastaan (siinä tulikin se suurin syy tuolle " miksi ei" -listalle). Itsekin toivoisin mahdollista seuraavaa vauvaa aikaisintaan ensi alkutalveen. Ja siinä onkin sitten jo seuraava " ongelma" : kun muut lapset on lyhyillä ikäeroilla niin jäisikö neljäs yksin? Eli sille olisi tehtävä kaveri!
Hui, kun oikein säikähdin, kun aloin lukemaan juttuasi " vinkkis" ! Kuulosti aivan omalta aloitukseltani eli täällä myös ilmoittautuu 30-vuotias (täytän kyllä vielä tänä vuonna 31...) kolmen lapsen äityli. Lapset ovat iältään 8, 5 ja kolme vuotta. Ajattelin kyllä, etten oikein kehtaa tänne kirjoitella, kun lueskelin aiemmin kaikkien olevan niin kovasti jo konkreettisesti yrittämässä, mutta kun tarkastelin tuota esittelypinoa, huomasin, että joukkoon mahtuu monenmoista kulkijaa...
Meillä tilanne on se, että " henkari" on tukevasti paikoillaan, ja tulee varmaan vielä olemaan jonkin aikaa. Kuume on kyllä kova ja ilmeisen todellinen, kun ei kuopuksen JÄRKYTTÄVÄ uhmaikäkään ole saanut sitä laantumaan. Meillä on myös todetusti ns." erityislapsi" perheessä, mutta hän on positiivisuudellaan pikemminkin lisäämässä kuumeilua, kuin vähentämässä sitä. Olen tässä kyllä vielä kesken toista projektia eli painoa pudotan paraikaa kovasti (ylipainoa sellaiset 35 kiloa..). Tuli vaan olo, että nyt riitti! En halua todellakaan yhtään odotusta läskeineni luotsata ja ikäkin tuo mukanaan niin paljon riskejä ja suvun rasitukset vaan korostuu, joten nyt ensin kilot veks!
Ollaan molemmat vakituisessa työssä ja pidän kovasti haastavasta ja mielenkiintoisesta työpaikastani. Asuntolainaa ja jotain muutakin lainaa on eli varmaan aika normaali perhe kaikkiaan. Mies on 34-vuotias jörrikkä, joka ei ole asiasta kovin innostunut (oli luovuttamassa jo kakkosen jälkeen), mutta virnuilee ihan hyväntahtoisesti, kun olen täällä sivustolla viime aikoina vieraillut ahkerasti. Luulisin, että näillä puhelahjoilla ei mikään mahdoton tapaus...
Olen ilmoittautunut tuonne 2009-haahuihin, joskin siellä tässä vaiheessa ymmärrettävästi melko hiljaista vielä. Täytyy nyt täällä kirjoitella ja tutkailla tilannetta. Hieman itsellä pelko p...ssä, että kuinka sitä vaan jaksaa odottaa, kun täällä niin paljon positiivista yritystä ja onnistumista?!
Peitot kahiskoon ja plussatuulet puhaltakoot sisaret!
Terkuin: pyöreäposkinen, kuulas, siemeniä, vaan ei itämistä (hih!) -omppuli-
Tänään kp 26/27-28
Ja kappas vaan...testasin tänään PLUSSAN!!!! :)
Haamuviivahan tuo oli, mutta plussa silti...!
LA olis näillä näkymin 30.5.2008
Vaikea uskoa että ekasta kierrosta tärppäs...toivottavasti kaikki menee hyvin.
Onnea teille jotka jatkavat yritystä. :)
Siirryn odottajien puolelle.
Kiva saada plussia tähänkin pinoon pitkästä aikaa.
Omat aatokset edelleen täysin vinksallaan. Huomenna olisi kuitenkin seurantaultra, jossa nähdään munasolujen kasvun tilanne.
Meriutu kp 12
Hienoa, että saatiin plussa pinoon, ehkäpä se antaa intoa muillekin...
Omat ajatukset on nyt taas hiukan lämmenneet. Kävin ystävälläni ja puheltiin lapsista, töistä ja kotona olemisesta. Tuli sellainen olo, että jos nyt kuitenkin annetaan mahdollisuus vielä sille yhdelle. Heilläkään tuo lapsiluku ei välttämättä jää kolmeen.
Meillähän on se tilanne, että minulta loppui nyt kesän lopussa pillerit. Kumiukoilla ollaan menty vielä, koska ihan kovin lyhyttä ikäeroa en kolmosen ja nelosen väliin halua, eikä meillä ole ollut edes aikomusta vielä vauvatouhuihin. Ehkä sellainen vähintään 2 vuotta voisi olla hyvä. Mutta tästä on turha vielä sen paremmin puhua, koska päätöstä lapsiluvusta ei olla saatu tehtyä. Niin vaihtelee tosiaan ajatukset päivästä toiseen! Mies ei ole kieltäytynyt projektista, mutta hänelläkin on hiukan jarru päällä... Vaihtelevasti kyllä sekin ;).
Mutta tuli nyt taas jauhettua samoja asioita kun aiemmin, joten annetaan pölyn laskeutua. Jälleen kerran =).
Kukas se puhuikaan noista huonojen puolien listaamisesta... Olen todennut saman, että niitä miinuksia on helppo listata, mutta kun tunteilleen ei mitään voi. Täälläkin olen todennut, että vaikka järki käskee, niin sydäntä ei voi huijata. Se on kumma juttu.
Niin ja tervetuloa uusille mukaan joukkoon!!
kaakaokirahvi kp 22 (kai) / ??
Minullakin vaihteeksi pitkästä aikaa kuume pakkasella. Tuntuu että olisi niin paljon helpompaa kun jättäisi leikin tähän ja olisi tyytyväinen näihin kolmeen tenavaan jotka jo omistan. Kuukaudesta toiseen pettyminenkin on rankkaa ja sitten miettii myös sitä, että kun ei tärppää niin mikä tarkoitus silläkin on.
Meidän lapset kun on jo niin isjoja (nuorin jo 4v) että uusi vauveli sekoittaisi kuviot täysin. Oma biologinen kello kuitenkin raksuttaa, perjantaina tulee 36 vuotta täyteen (hui).
Tätikin saapui kylään joten uusi kierto edessä....
ONNEA äippyli. Et joutunut pitkään olemaan täällä kuumeilupuolella. Tarrasukkia jne. odotukseen mukaan!!
Tervetuloa uudet kuumeilijat! Meitä nelosen kuumeilijoita taitaa olla tällä hetkellä useampi.
Oma kuumeeni on ja pysyy! Vuosi sitten aloin taas kiinnostumaan vauvoista ja kevään myötä aloin tuntea vauvakuumetta,joka loppusesästä " huipentui" kierukan poistoon. Mielestäni olen kuumeillut jo niin pitkään, että odotan vain miehen seuraavaa siirtoa...Mitä se sitten takoittaakaan?!?
Olen kuullut joskus jostain, että lähes jokaiselle naiselle jää se viimeinen lapsi haaveeksi. Minun haaveenani on viisi lasta joten tuon ennusteen/vanhan perinteen mukaan tulen saamaan ainakin neljännen :-)
Uskoo ken tahtoo...
Tärppiäpäivät lienee käsillä, mutta mies iltavuorossa ja minä nukun sikeästi, kun hän tulee kotiin! En viiitsi keskeytyksen takia jäädä valvomaan.
Miten Sinuvi jakselee?? (Jos muistan nimimerkin oikein)
K@@po kp lienee 13
Eilen tuli gynereissu tehtyä, ei löytynyt syöpää vaan ihan terve lisääntymiskykyinen nainen pitäisi olla ;) Ultrassa tosin löytyi kohdusta pieni polyyppi, mutta niin pieni ettei sen pitäisi olla vuotojen syynä. Kohdun limakalvo oli paksumpi kuin normaali, mutta ei se gyne siitä mitään sanonut. Sen sijaan sanoi, että näyttää siltä, että tämä kierto olisi sellainen, jossa ovulaatio jo olisi ja vuodot ja lyhyet kierrot (12-13 pv) menee hormonihäiriön piikkiin vaikka yleensä kierron pitäisi pitkittyä pillereiden lopettamisen jälkeen eikä mennä minikierroiksi, niin kuin mulla. Iloisesti todettiin, että nähdään sitten kun on tärpännyt. Tuon reissun jälkeen olikin positiivisempi olo, nyt ei muuta kuin odotellaan :)
Noita vauvan tuomia elämänmuutoksia olen minäkin kovasti miettinyt. Asunnossa ei nytkään ole järin suuresti tilaa ja autokin pitäisi ostaa jne jne. Toisaalta ei meillä nytkään ole lapsilla (4kpl) omat huoneet ja hyvin me ollaan tämänkin katraan kanssa pärjätty. Lapsista nuorin on jo 5v eli suht helppoa isompien kanssa tai nooo... siis ei ainakaan niin sitä käsityötä noiden isompien kanssa, lähinnä muuta murhetta, mitä milloinkin.
Nyt lähden aamupalalle ja vapaapäivän viettoon :)
Ei kasvaneita follikkeleita, ei siis toivoa/pelkoa raskaudesta.
Meidän vauvakuumeilu päätty todennäköisesti tähän!
Alan kehittelemään muita suunnitelmia tulevaisuudelle.
Voisi vaikka laihduttaa ja panostaa kuntoiluun... Ja sitten näytän kynteni työelämässä tavoitellen aina vaan isompia jakkaroita :)
Tuskin kuitenkaan lopullisesti pälstalta häviän. Pakko seurailla muiden kuulumisia.
Onnea kaikille plussaa toivoville!
Meriutu
Meillä mennään välillä miinuksella kuumeilun kanssa, kuten näköjään kovin monella muullakin. Nyt tähän on vaikuttanut koko perheen samalla aikaa iskenyt sitkeä flunssa. Tähän kun vielä kuvittelen pienen käärön...
Mutta todellakin. Ystäväni plussasi tänään ja luonnollisesti leijui saatuaan tiedon, että esikoinen olisi vihdoin tulossa. Kun sitten yhdessä leijuttiin tätä uutista ja aloin muistelemaan omia raskauksiani jne niin kylläpä taas kuume nostattelee päätään =). Eli laidasta laitaan mennään.
Miten Sinuvi? Menihän kaikki hyvin?
Kaikki meni hyvin, ja olo on reipas, eli suotta pelkäsin niin pirusti.
Meriutu, harmi ettei ultrassa ollut mitään, älä kokonaan meitä jätä, on kiva kun olet porukassa mukana!!
Uusia oli, hei vaan, porukkaan mahtuu,
ja oliko äippyli plussannu, onnea rutkasti,
kaikille terkkui, mun on ankara kiire, joten en tämän enempiä nyt kirjoittele, mutta palaan paremmalla ajalla...
- ajatuksissa olette -
Tsemppiä uuteen yritykseen...
Jostakin syystä sitä vaan tulee notkuttua täällä palstalla, vaikka piti yrittää jotakin muuta sisältöä etsiä elämään :)
Kun taas kuuli, että mitään ei ole kasvanut, niin vauvakuume nosti päätään. Eli tämähän menee juuri niin, että jos tietää raskautumisen mahdottomaksi, niin sitä alkaakin haluta.
Hölmöä!
Mutta taas on onneksi viikonloppu edessä. Minä ainakin meinaan nauttia täysin siemauksin vapaapäivistä.
Meriutu kp 15
Mukavaa synttäriä!
Toivottavasti lahjana saisit pian plussan - ei tarviis sitten arpoa tuon lapsiluvun kanssa:) vaan " asiat hoituis itsestään.."
Mukavaa viikonloppua kaikille,
(tiedoksi että meillä on remppa päällä, tietokoneyhteyttä pitää käydä täällä remontoitavan kodin työhuoneessa hakemassa, ja asutaan kuitenkin toisaalla, eli jos viestit on lyhentyny enkä muista / ennätä kommentoida kaikkea, suokaa anteeksi..)
-sinuvi-
Ja hyvä että kaikki sujui hyvin.
Minäkin aion nauttia vapaapäivistä täysin siemauksin. Kerrankin viuikonloppu jolloin ei ole mitään ihmeitä suunnitelmissa etukäteen.
Sitä plussaa odotellessa mukavaa viikonloppua ;)
Tanni (punaviiniä juuri siemailen)
MERIUTU ja SOFUR, jaan täysin teidän fiilikset tämän vauvakuumeen kanssa!! Siksi myös minä olen nyt hiukan harvemmin täällä käynyt, on pakko ottaa pientä aikalisää. Jospa sitä tämän vuoden puolella saisi ajatukset kasaan vauvaprojektin suhteen...
SINUVILLE iso halaus ja jaksamista!
- kaakaokirahvi -