Työmatkalla tuli tosi paha olo erään lapsen puolesta, jolle isänsä huusi ja kiroili.
Kävelin töihin aamulla, kun vastaan tuli ensin mies pyörää taluttaen, sitten takanaan jonkin matkan päässä poika. Kuuntelin musiikkia kuulokkeilla, mutta ohitettuani heidät kuulin vähän ajan kuluttua musiikin läpi huutoa. Otin kuulokkeet pois kuullakseni mistä ääni tulee. Näin miehen ja pojan jonkin matkan päässä toisella kadulla, joka näkyi kerrostalojen välistä kadulle, jolla itse kävelin.
Poika oli edelleen isästään jäljessä. Mies oli kääntynyt ympäri ja huusi pojalle niin kovaa että erotin sanatkin. Kuulemma miehelle "riittää tuo saat*nan pelleily", "tule nyt saat*na" jne. Valehtelematta sydämeni särkyi. Itsekin väsyneenä, kylmässä ja pimeässä aamussa, voin vain kuvitella miltä pojasta tuntui, kun isä karjuu kuin eläin ja kiroilee ja haukkuu niin että se kaikuu ympäröivien talojen seinistä.
Miksi? Mitä tuokaan viaton, suloinen poika on tehnyt ansaitakseen tuollaista? Ohittaessani heidät pojan katse oli maassa ja hän näytti kovin voimattomalta. Mitä voin tehdä, miten auttaa? Ei kai lapselle huutamisesta voi mihinkään ilmoittaa, saati kun ei nimeä edes tiedä.
Kommentit (40)
Tässä se toksisuus taas nähdään. Ei osata puhua rakentavasti vaan lähdetään henkisesti pahoinpitelemään.
Vierailija kirjoitti:
Ne tuli siis sua vastaan ja sitten kuitenkin ohitit ne. Erikoista.
Hyvä että keskityt tässä olennaiseen.
Minun eksäni käyttäytyy noin lapsemme kanssa, mutta lastensuojelun kanta on se, että ei ole riittävä syy puuttua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun eksäni käyttäytyy noin lapsemme kanssa, mutta lastensuojelun kanta on se, että ei ole riittävä syy puuttua asiaan.
Miten voi olla ettei ole riittävä syy? Ihan hirveää lasta kohtaan.
Kaikenlaiset "helmet" ne lapsia tekee... Jos meno on tuollaista julkisessa paikassa, mitä se on kotona, kun kukaan ulkopuolinen ei näe tai kuule? Sääliksi käy lasta.
Siis laittaako joku pienen lapsen polkupyörällä ajaan hoitoon aamulla tammikuussa? Tää en käytä autoo meetoo on menny liian pitkälle. Itse olen kerran järkyttynyt tavaratalon parkkiksella lun joku äiti raivos ja retuutti pientä n 2 v. lasta ja hänen mies vaan katsoi pelokkaana vierestä... ja vauva oli isällä kantokopassa. Ajattelin voi miesparka ja lapsparat.
Tuo viaton suloinen poika on ehkä kiristänyt isänsä pinnan äärimmilleen. On vitkutellut, kiukutellut, ärsyttänyt tahallaan jne. Ikävältä kyllä huutaminen ja erityisesti kiroilu kuulostaa. Aloittaja nyt kuitenkin ehkä vähän ylireagoinut.
Impikoidaan taas naisten olevan täydellisiä vanhempia ja miesten pahoja
Miehet ovat holtittomia, aggressiivisia ja äkkipikaisia. Se näkyy ärjymisenä, karjumisena ja pahoinpitelyinä. En ole lainkaan yllättynyt, että 90 % väkivaltarikoksista on miesten tekemiä. Sitten miehet ihmettelevät, kun heihin suhtaudutaan varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Siis laittaako joku pienen lapsen polkupyörällä ajaan hoitoon aamulla tammikuussa? Tää en käytä autoo meetoo on menny liian pitkälle. Itse olen kerran järkyttynyt tavaratalon parkkiksella lun joku äiti raivos ja retuutti pientä n 2 v. lasta ja hänen mies vaan katsoi pelokkaana vierestä... ja vauva oli isällä kantokopassa. Ajattelin voi miesparka ja lapsparat.
Eikö poika kävellyt ja isä talutti pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla ettei ole riittävä syy? Ihan hirveää lasta kohtaan.
Sanopa se. Vaikka kerroin mitä lapsi kertoo minulle, ja olen itse myös todistanut käytöstä sekä paikanpäällä että puhelimen välityksellä, ja että lapsi oireilee sekä koulussa että minun luonani, niin mairea ja lipevä eksä sai tilanteen käännettyä niin, että minä en voi hyvin, en pärjää lapsen kiukkujen kanssa ja jaksamiseni on kiikun kaakun. Sossutädit katsoivat minua myötätuntoisesti kysyen tarvitsenko kotiapua.
Eksä haistattelee, kiroilee ja nöyryyttää lasta, ja lisäksi valehtelee ja kieltää lapsen kertomukset leimaten hänet valehtelijaksi. Hän on hirviö, enkä minä voi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset "helmet" ne lapsia tekee... Jos meno on tuollaista julkisessa paikassa, mitä se on kotona, kun kukaan ulkopuolinen ei näe tai kuule? Sääliksi käy lasta.
Juuri tämä oli minunkin huolenaiheeni, että mitä tapahtuu suljettujen ovien takana jos kadulla tuollaista.
Ap
Isä talutti pyörää, omaansa. Poika käveli, ilman pyörää. Jos en aloituksessa sitä jo selväksi tehnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Isä talutti pyörää, omaansa. Poika käveli, ilman pyörää. Jos en aloituksessa sitä jo selväksi tehnyt.
Ap
Ok käsitin väärin. Miksi poika ei voinut istua pyörän kyydissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOk käsitin väärin. Miksi poika ei voinut istua pyörän kyydissä?
Ei siinä ollut lastenistuinta ja muutenkin oli aika huono ilma pyöräillä, satoi lunta ja kävelytiet auraamatta. Isä varmaan vei pojan päiväkotiin ja pyöräili itse siitä töihin, muuta en oikein keksi.
Ap
Ei kai tuossa siis oikein voi mitään tehdä, ellei halua mennä jutulle ja ottaa turpaansa.
Nostan, koska olen nähnyt heidät uudestaan ja toiminta oli samanlaista. Mitä voin tehdä?
Ap
Ne tuli siis sua vastaan ja sitten kuitenkin ohitit ne. Erikoista.