Paljonko maksoi muiden häät?
Kiinnostaa paljonko maksoitte niistä, mistä hommasitte rahat ja mitä häihin kuului.
Kommentit (21)
Rahat otettiin omilta tileiltä.
Maistraatti, mekko, saapikkaat (talvihäät), päivällinen muutamalle kaverille hotellissa ja yö meille siellä, titaanisormukset, mitähän sanoisin, ehkä puoltoista tonnia.
5000 euroa, sisältäen kaiken, asut ja kaikki. Oli 80 hlö häät, pitopalvelu ja ns. mistään ei karsittu. Itse maksettiin, 10 v sitten.
En tiedä, kun edesmennyt appiukko maksoi ne. Ehkä kymppitonnin, mikä tietysti oli valtava summa niin pienistä häistä.
En tiedä, koska olen maksanut vain omat hääni.
6000e
sisälsi ruoat (itse tein), kakun (tilasin), juomat (tallinnasta), paikkavuokran, asun, koristeet...
90 vierasta
Häät maistraatissa, hääpari+5 vierasta merenrantaravintolassa Helsingissä ruokineen ja juomineen, siirtymät tilataksilla, hinta siinä tonnin nurkilla.
10000€, sisälsi myös sormukset ja häämatkan. Pankki lainalla maksettiin, edelleen naimisissa. Häistä 20v.
Kalastellaanko tässä nyt perusteita sille 20 tonnin kulutusvippiluoton ottamiselle, että "niin kaikki muutkin tekee" ?
En minä muiden häiden kuluista tiedä. Vai tarkoititko, että paljonko meni kun kävin jonkun muun häissä?
Muutaman satasen: maistraatti ja pari kaveria ravintolaan syömään.
Aika maltillisia! En tiedä kyllä yhtään mikä on tämän päivän trendi, kai jotkut edelleen niitä isoja suku-kaveri-prinsessahäitä järjestää. Viimeks ollut itse 3v sitten pienissä toisen kierroksen häissä.
Miksi pitäisi maksaa muiden häät?
Oisko ollut noin 5-6 tonnia.
Osan maksoimme itse ja osan sponsoroivat vanhempamme häälahjana.
100 vierasta, suurin yksittäinen menoerä ruokatarjoilu.
Noin 20 000€. Pelkät sormukset 7800€. Muuten pidettiin vaatimattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko noi sormukset käytössä arjessa?
2500 euroa. Maistraattiin puku miehelle ja mekko minulle, asusteineen molemmat. Otettiin hääkuvat ja Vihkimisen sekä kuvauksen jälkeen vietiin vieraat syömään erään ravintolan merelliseen kabinettiin.
Juhlassa 6 lähiomaista.
Mitä järkeä on syöttää ja juottaa koko sukua kun naimisiin voi mennä ihan maistraatissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on syöttää ja juottaa koko sukua kun naimisiin voi mennä ihan maistraatissa.
Eihän kustannuksiin vaikuta mitenkään se, onko vihkiminen kirkossa vai maistraatissa. Yhtä hyvin kirkossa voi mennä naimisiin vain kahden todistajan läsnäollessa ilman mitään juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noi sormukset käytössä arjessa?
Tietysti, mies on rakennuksilla töissä, niin periaatteessa ei saisi pitää. Mut eihän se hanskojen alta näy, itse olen kotiäitinä.
Nyyttärihäät, muutamia satasia. Rahat sain ihan työtä tekemällä. Häihin kuului vihkiminen, ruuat ja juomat, kakut ja kahvit sekä vielä pientä iltapalaa. Vieraat toivat kukin yhden ruokaelementin, mitkä sovittiin etukäteen.