Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset on ärsyttäviä

Vierailija
15.01.2019 |

Olen 32-vuotias, lapseton nainen. Parilla ystävälläni on lapsia, joita näen säännöllisesti. En ole koskaan ollut kovin äidillinen, mutta mietin, onko tämä normaalia. Ärsyynnyn siis lapsista hyvin helposti. Jos haluan keskustella ystäväni, eli lapsen äidin, kanssa, tulee lapsi keskeyttämään ihan jatkuvasti. Hän pyytää joko leikkimään, käskee olemaan hiljaa tai vaatii päästä osalliseksi keskusteluun. Ymmärrän, että lapsi haluaa vain huomiota, ja pystyn kyllä peittämään ärtymykseni, mutta rasittavaa se on. Toisen ystäväni lapset ovat todella ujoja ja hiljaisia, joten heitä ei juurikaan vieraillessa näy kuin sen pakollisen "tule näyttämään tädille.." -lässytyksen ajan. Paitsi jos he intoutuvat esittelemään minulle jotain. Onhan se hellyyttävää, kun lapset ovat niin tohkeissaan, mutta silti.

Toinen mikä ärsyttää, on se lasten kykenemättömyys hillitä itsensä. En vain jaksa kuunnella jotain itkupotkuraivaria, koska lasta väsyttää, mutta se ei ymmärrä olevansa väsynyt (tai nälkäinen). En tokikaan voi aikuisena tätäkään lapselta vaatia, mutta se on raivostuttavaa. Keskustelut ystävien kanssa torppaantuvat näihin kohtauksiin.

Olen aina ajatellut haluavani lapsia, mutta en varmaan pysty äidiksi. Muutuitteko te kärsivällisemmiksi omia lapsianne kohtaan, vai pitääkö se vain opetella?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meikäläisen lapsuudessa vanhemmat osasi käskeä lapset omiin touhuihinsa leikkimään kun aikuiset jutteli. Eikä kyllä mua ainakaan edes aikuisten jutut kiinnostanu, mielummin touhusin omiani kun oli äidillä vieraita.

Vierailija
22/28 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas sinä lapsellinen 32-vuotiaaksi.

No sitten olen. Ei se elämänlaatuani huononna.

Ai sun "itkupotkuraivarit" lapselle ei huononna elämänlaatuasi? Käyttäydy samoin kuin lapset. Miten sun ystävät kestää sua?

Laitapas nyt tähän suora lainaus kohdasta, jossa noin sanon.

Ärsyynnyn siis lapsista hyvin helposti. Jos haluan keskustella ystäväni, eli lapsen äidin, kanssa, tulee lapsi keskeyttämään ihan jatkuvasti.

Ihan samoinhan sä haluut ystäväsi huomion, kuten hänen lapsensakin. Kumpaahan äidin pitää kuunnella? Ärsyyntyvää aikuista vai lastaan?

Öhh.. En minä ainakaan tulkitse tätä niin, että ap vetää tässä itkupotkuraivarit. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on söpöjä, mutta ajattelen aina vauvan nähdessäni,että Tuostakin kasvaa ilkeä öykkäri😃

Vierailija
24/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas sinä lapsellinen 32-vuotiaaksi.

No sitten olen. Ei se elämänlaatuani huononna.

Ai sun "itkupotkuraivarit" lapselle ei huononna elämänlaatuasi? Käyttäydy samoin kuin lapset. Miten sun ystävät kestää sua?

Laitapas nyt tähän suora lainaus kohdasta, jossa noin sanon.

Ärsyynnyn siis lapsista hyvin helposti. Jos haluan keskustella ystäväni, eli lapsen äidin, kanssa, tulee lapsi keskeyttämään ihan jatkuvasti.

Ihan samoinhan sä haluut ystäväsi huomion, kuten hänen lapsensakin. Kumpaahan äidin pitää kuunnella? Ärsyyntyvää aikuista vai lastaan?

Lapsille pitää opettaa se, että äiti puhuu nyt toisen aikuisen kanssa ja lapsi odottaa hiukan omaa vuoroaan. Kyllä on huonosti käyttäytyviä lapsia jos koko ajan keskeyttyävät aikuisten keskustelut. Ja vielä kauheampaa on aikuinen joka salii tuon käytöksen. Muistan joskus kun ystäväni soitti minulle ja valehtelematta hänen 4 lastaan keskeyttivät jatkuvasti puhelu me ja kaverini sanoi koko ajan minulle että odota odota ja minä odotin puhelin kädessä ja kyllä rupesi ottamaan päähän.

Vierailija
25/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menit kylään kun niin ärsytti? Kai olet oppinut seuraavan kerran ettet edes mene kun ei saa riivaaja-kakaroiltaan rauhaa. Onneksi ei ole mulla enää kavereilla pikkulapsia, eikä itelläkään.

Vierailija
26/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset pennut ovat kauheita. Koko ajan keskeyttämässä ja kärttämässä huomiota. Eivät vaikuta kovin älykkäiltä.

Vierailija
27/28 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tässä iässä enää lapsia. Ainakaan vaippaikäisiä hoitaa. Onhan ne joo söpöjä. Ei kaikki tietenkään ole nättiä,esim eräällä on pullea poikalapsi kauhean ruma. 

Vierailija
28/28 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt lapset kokonaan tekemättä juuri tuon takia. Jos keskityn sosiaaliseen kanssakäymiseen, musiikin kuunteluun tai hyvän leffan katsomiseen,  lapsista on vain pelkkää haittaa. Muutenkin lasten elättäminen on kallista ja kasvattaminen on hankalaa. Lapset ovat itsekkäitä ja huomionkipeitä.