Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi muuta sanoa... Jotkut teista on uskomattoman kiittamattomia. Ei ihme etta erotilastot ovat nykyaan niin korkeat, samoin pettamistilastot. Sainpas sanottua...

Vierailija
15.05.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Se toi mulle Nanson yöpaidan, sellaisen jättikokoisen pitkän kauhtanan. Mulla naama venähti puoli metriä, en ihan (olen alle 40v) sellaista lahjaa odottanut. Lähinnä sellaisen olisin vienyt omalle äidille tai anopille. Haluaako mieheni siis, että olen kuin hänen oma äitinsä vai mitä on ajatellut ostaessaan tuollaisen lahjan."

Vierailija
2/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Täällä monet arvostelevat esim. perhe-elämää, jossa miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä, vaihtaa vaippoja ym. ym. Meillä asia on ihan sovitusti näin ja joka kerta näitä juttuja lukiessa (pettämiset, juopottelut, äitienpäivän vietot, saadut lahjat ym. ym.) tajuan kyllä aina enempi ja enempi miten onnellinen olen omasta parisuhteestani :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä naiset uskaltaa anonyymisti sanoa sanottavansa ja kotona vaikenevat...usein sellaiset tilanteet sitten menevätkin penkin alle pahasti... =/

Vierailija
4/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultuintopii:

Samaa mieltä. Täällä monet arvostelevat esim. perhe-elämää, jossa miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä, vaihtaa vaippoja ym. ym. Meillä asia on ihan sovitusti näin ja joka kerta näitä juttuja lukiessa (pettämiset, juopottelut, äitienpäivän vietot, saadut lahjat ym. ym.) tajuan kyllä aina enempi ja enempi miten onnellinen olen omasta parisuhteestani :)

Vierailija
5/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osallistuu kyllä lapsien kanssa olemiseen ja elämiseen ihan samalla tavalla kuin minäkin. Onnistuu siinä asiassa ehkä jopa paremmin kuin minä :)! En ymmärrä miten se kotitöiden tekeminen tekisi hänestä paremman isän lapsille tai minulle paremman puolison? Kaikki ei tietenkään elä samalla tavalla. Minusta se, ettei minun tarvitse koskaan miettiä tuleeko mies humalassa kotiin, juoko kotona, lyökö, pettääkö jossain tms. on paljon suurempi ilo kuin se, että täyttäisi tiskikoneen kerran päivässä :)!

Vierailija
6/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin välillä sorrun typeräksi ämmäksi, mutta onneksi osaan katsoa itseäni ja käytöstäni toisten silmin. Kummasti palauttaa.

Vierailija
7/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole välttämättä kyse siitä, että joku arvostelee kaikkia äitejä, jotka tekevät suurimman osan tai kaikki kotityöt. Kyseessä on nimenomaan se mitä parisuhteessa on sovittu asioiden hoitamisesta ja ovatko molemmat tyytyväisiä sopimukseen. Sopimuksia tulisi voida myös uusia parisuhteessa jos toinen on jostain syystä tyytymätön.

Itse olen kärkkäänä tämän asian suhteen, koska en todellakaan kuvitellut, että lapsen syntymän jälkeen mieheni asenne minuun ja kotiin on seuraava " en siivoa koska en sotke täällä" . Ensinnäkin mies sotkee kotonamme tai toisin sanoen, minä kyllä siivoan hänen jälkiään alkaen likaisista astioista, vaatteista ja miten lasketaan pölyjen pyyhkiminenja imurointi, kuka ne on aiheuttanut? Helvetin lapsellinen asenne kolmekymppiseltä.

Toisin sanoen tämä ei sopinut lainkaan minun käsitykseeni itsestäni äitinä, vaimona ja ihmisenä, haluan olla ns. moderni äiti, jonka parisuhteessa kasvatus ja kotityöt jaetaan kohtalaisesti tasan. Toiset äidit voivat haluta muuta ja toivottavasti toimivat halujensa mukaan.

Toisaalta kun tästäa asiasta puhutaan yleisemmällä tasolla en näe, että kotiäitiyttä korostava puhe ajaa mitenkään yleensä naisten etuja millään tasolla. Ajaa siis sellaisten naisten, jotka haluavat olla kotirouvina, hoitaa lapset kotona ja tämän jälkeen tehdä jotain työtä. On kuitenkin kasvava määrä naisia, jotka haluavat enemmän ja joilla on oikeus enempään..

Vierailija
8/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä on käyty tästä keskusteluja ja käydään jatkossakin.. Toisaalta voihan sitä vain joskus repäistä jotain mukaan kaupasta kun on kiire, mutta kyllä lahjan hankkimiseen varattu aika ja vaiva on vähintäänkin kohteliasta ja toista kunnioittavaa...

Tuskin kukaan on yhdestä yöpaidasta suuttunut lopullisesti.. olen minäkin ollut monta vuotta ja monta juhlapäivää ilman lahjaa, mutta vuosien ja muiden ongelmien jälkeen on vain osoittautunut, että pienikin edes vähän onnistunut lahja on todella kaunis ele ja ylläpitää parisuhdetta..

Vierailija
9/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. porvarilliset kotiäidit, jotka naputtaa elämänarvojaan muille ja olettaa, että elämä todellakin on kapea-alaista. Ihan kuin niillä katoaisi kaikki realismin taju, kun tänne pääsevät. Aivan kuin eivät olisi eläneet lainkaan tai eläisivät keskiajalla. Nainen ei saa olla itsenäinen eikä esim. seksikäs vaan lutunen muumimamma yhtä numeroa liian suurissa kuteissa.

Vierailija
10/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole koskaan esim yöllä joutunut heräämään lasten kanssa. lapsia meillä 3. annan miehelleni nukkumisrauhan, kuten myös vapauden kotitöistä. Pidän kunnia-asianani olla " kodinhoitaja" ja " lastenhoitaja" . Tykkään tehdä niitä asioita. Kuten myös mieheni antaa minulle vapauden puiden sahaamisesta, pihatöistä, autonkorjaamisesta, polttopuiden tekemisestä, remonteista ym. Joskus on kivaa tehdä yhdessä, siivota, tehdä pihatöitä ym. Mutta olen huomannut että omakotitalossa (ja kolmessa alle 4 vuotiaassa lapsessa) riittää molemmille niin paljon hommia kuin vain jaksaa tehdä, niin molemmat tekee ne mitkä on mieluisia hommia ja mihin on taipuvaisempi. ja loput jätetään tekemättä, mihin ei kummatkaan jaksa revetä ;)

Olen iloinen ja aktiivinen nidien hommien teossa mistä tykkään. en kai olisi halunnutkaan näin montaa lasta jos en jaksaisi niitä hoitaa.

Vierailija
11/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mies ei ole koskaan esim yöllä joutunut heräämään lasten kanssa. lapsia meillä 3. annan miehelleni nukkumisrauhan, kuten myös vapauden kotitöistä. Pidän kunnia-asianani olla " kodinhoitaja" ja " lastenhoitaja" .

Vierailija
12/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä uhrautumisesta se on jos tykkää mielummin tehdä jotain asioita kuin toisia. oon iloinen ettei mies halua mielummin tehdä samoja asioita kuin minä. siitähän tappelu sitten syntyisi jos molemmat mielummin olis sisätöissä kuin ulkotöissä.

nro 13

Vierailija
13/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä uhrautumisesta se on jos tykkää mielummin tehdä jotain asioita kuin toisia. oon iloinen ettei mies halua mielummin tehdä samoja asioita kuin minä. siitähän tappelu sitten syntyisi jos molemmat mielummin olis sisätöissä kuin ulkotöissä.

nro 13

Vierailija
14/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aijaa, että elämässä pitää olla haastetta miehelle. no katsotaas miten mieheni reagoi jos sanon, että ensi yönä olet vastuussa lapsista ;)

nro 13

Vierailija
15/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi ei meillä. Onnellinen ja ihana ja ennen kaikkea tasa-arvoinen parisuhde on paljon enemmän mun mieleeni.

Niin ja muuten tiesitkö, että mieskin kiintyy paremmin lapsiin, kun osallistuu ihan siihen lasten perushoitoon, eikä vaan leiki silloin kun lapsilla on hyvä hetki, ja äiti hoitaa kaikki likaiset työt...

Mä en Kultuinto sinuna ollenkaan kuvittelisi, että tuo teidän järjestely takaisi esim sen, ettei mies petä. Enemmänkin päin vastoin, varsin harva mies oikeasti arvostaa täysin alistuvaa naista.

Kultuintopii:

Vierailija
16/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultuintopii:

Minusta se, ettei minun tarvitse koskaan miettiä tuleeko mies humalassa kotiin, juoko kotona, lyökö, pettääkö jossain tms. on paljon suurempi ilo kuin se, että täyttäisi tiskikoneen kerran päivässä :)!

Minä en ainakaan ole joutunut tekemään tuollaista " kauppaa" mieheni kanssa, että okei, hän on hyvä puoliso, kunhan ei tarvitse osallistua kotitöihin. Kyllä meillä lempi leiskuaa ja perhe-elämä on auvoisaa, vaikka mies sen tiskikoneenkin täyttää.

Vierailija
17/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on minulle ajakohtainen nyt vasta ensimmäistä kertaa ja se kestää 5kk:tta.

Ensimmäisen lapsen jälkeen jatkoin opiskeluja, kun lapsi oli 5kk:tta, toisen lapsen jälkeen palasin töihin, kun äitiysloma päättyi. Lapset ovat ollet päivähoidossa joko pph:lla tai päiväkodissa. Tällä kertaa päätin olla hoitovapalla kesän yli ettei esikoisen tarvitse viettää päiviä yksin kesälomansa aikana. Mieli tekee kyllä töihin mutta esikoinen kuitenkin painoi vaakakupissa omaa palkkapussia enemmän.

Ja silloinkin kun olen työelämässä teen meillä kaikki kotityöt. Se on oma valintani, todellakin yhteinen sopimus johon molemmat ovat tyytyväisiä. Mies varmasti siksi, ettei niiden tekemisestä pidä ja minä siksi, että saan tehdä ne juuri niin kuin haluan. Olen tarkka siisteydestä ja siitä miltä koti näyttää. En jaksaisi itseäni eikä varmasti mieskään jaksaisi kuunnella sitä jupinaa mikä seuraisi, jos koti ei olisi mieleisessäni kunnossa :). Näin siis meillä.

Ikävä kuitenkin sanoa, että monessa perheessä olen huomannut juuri tuon naisen jupinan ja nalkuttamisen olevan alkusysäys parisuhteessa esiin tuleviin ongelmiin. Jos mies ei imuroi, nalkutetaan ja jos imuroi, jupistaan siitä miten huonosti on imuroitu. Meillä se on ratkaistu niin, että molemmat tekevät sitä mitä haluavat ja mistä eniten tykkäävät. Jos mies pitää työstään ja lapsien kanssa leikkimisestä, niin miksi en silloin kaikkien hyvinvoinnin takia soisi sitä hänelle?!

Vierailija
18/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummankin ollessa työelämässä mukana tekee nainen kuitenkin perheen kotityöt miehen leikkiessä lasten kanssa. Kyllähän lapsetkin ottavat työnjaostanne oppia. Ajatteletko, että sinun tulee opettaa tyttöjäsi hoitamaan kotia ja tekemään kotitöitä, mutta pojille näillä tiedoilla/taidoilla ei ole niin väliä?

Kiva kuitenkin, että olet tyytyväinen kultainopii (vai mikä sinun nikkisi olikaan) valintaasi ja nautit kotitöiden tekemisestä.

Vierailija
19/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan valinnan takana on oma halusi määrätä miten kotihommat hoidetaan. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että oma tapasi ei ehkä olekaan se kaikkein paras ja että mieskin voisi haluta jotain sanavaltaa kodin asioihin. joskus mies voi jopa keksiä paremman tavan kotitöiden tekoon (kyllä niinkin voi käydä). Oletteko siis sopineet että jos teet kotityöt niin mies ei juo eikä petä ? Uskomatonta kiristystä mieheltäsi, taitaa olla melko hyvä manipuloija kun on vielä saanut sinut uskomaan että tilanne on kannaltasi hyvä. Mielestäni kotityöt eivät ole mitään missä äitiä voi auttaa vaan hommia jotka jaetaan tasapuolisesti kaikille. olen kyllä hieman surullinen puolestasi jos todella joudut hoitamaan kaiken yksin. ajattele myös minkälaisen mallin annat lapsillesi.

Vierailija
20/27 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapa on molemmilla kotoa opittu ja omat lapseni omaksuvat tavan varmasti myös. Mielestäni siitä ei kuitenkaan ole lapsille mitään haittaa. Joskus aikuisena osaavat varmasti itse päättää jatkavatko näin vai haluavatko tehdä asiat omalla tavallaan. Enkä myöskaan ole väittänyt, että se kaikkien kotitöiden tekeminen jotenkin ehkäisisi pettämistä! Sen tiedän omalla kohdallani ihan muista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi