Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMISIMPUKAT alkuviikko (ma-ke)

15.05.2006 |

Aloittelenpas pinon kun poika sopivasti nukkuu...

Mitenkäs meni äitienpäivät? Meillä oikeastaan aloiteltiin jo lauantaina, käytiin ulkona syömässä. Sunnuntaina heräilin ihan normaalisti aamulla pojan kanssa. Poika kyllä nukkui harvinaisen pitkät yöunet, 7.30 saakka, mikä oli tosi mukavaa. Yleensä herää 6:n maissa tankkaamaan ja jatkaa sitten pari tuntia unia. No, mies sitten nukkui myöhempään ja kun nousi niin toi mulle kortin ja ihanan kaulakorun ja laittoi aamupalaa :)

Vitsi vie, meidän pojan reidessä on edelleen patti siitä ekasta rokotuksesta! Siitä on jo kohta kaksi viikkoa eli onkohan ihan normaalia??? Ihokin on alkanut vähän asettua, tosin nyt kuivuus vaivaa jaloissa...no eikun Novalania kehiin. Eilen oli kylpypäivä ja vitsi, että poju nauttii kylpemisestä! Karstakin on melkein jo lähtenyt pois päästä. Meidän pojalla oli ihan mukavasti hiuksia kun syntyi, mutta on nyt lähtenyt hiljalleen pois. On enää vain sellainen " Pelle Hermanni" kampaus :) Uutta hiusta kyllä pukkaa tulemaan, mutta on ihan lyhyttä vielä.

Tänne ei ihmeempiä, koleaa ilmaa ja sadetta...vaunuilemaan ehdittiin kuitenkin viikonloppuna molempina päivinä ennen sadetta. Ihan hyvä, että sataa, ei pölyä tiet niin julmetusti ja siitepölynkin lentely vähän asettuu. Mä olen allergikko joten tulee sitten pärskittyä ihan mukavasti.

Eipäs muuta kuin ihanaa äitienpäivän jälkeistä " elämää" , paluu arkeen taas :)

Sasuliini ja Eetu 3,5 kk

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se meni äitienpäivä, meillä mies aamulla mainitsi että miro haluaa toivottaa äitille hyvää äitienpäivää. Siinä oli kaikki, en kyllä edes odottanut mitään, tiesin ettei se mitään oo kerennyt tai edes ajatellut hankkia, joten ei tullut v....sta, kun ei odottanut mitään. Toisaalta oishan se ollut kiva jotain saadakin.., ehkä kun poju on isompi ja kysyy isiltä mitä ostetaan äidille. Toivossa on hyvä elää.

Toisaalta se kysyi lauantai-iltana mennäänkö kihloihin(kun ei oo vielä keretty), nyt sitten odottelen, että sen kiireet helpottaa sen verran että keretään sormuskaupoille;) Käyköön se äitienpäivälahjasta.

Joku kyseli millä saa nyrkkien syömisen loppumaan. Ei sitä pidä saada loppumaan, koska kädet ovat 3kk ikäisen parhaat lelut. Ne tulevat ja menevät, ne liikkuvat, ne tuntuvat miellyttäviltä, maistuvat miellyttäviltä ja ovat jokas hetki saatavilla. Tämä on tärkein vaihe vauvan opetellessa kätevyyttä, joka juuri erottaa ihmislapsen kaikista muista luontokappaleista.

-edellinen lainattu suoraan vauvakirjasta

Minun kädet kiinnostaa myös, kun lauloin ja leikin käsillä hämähäkkiä, niin katsoi käsiä niin kiinnostuneena että.

pikkunen kyllästy olemaan koneella, joten jatkan toiste

niisku

Vierailija
22/43 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukuttaa Helmiä ja mä olen just menossa suihkuun. Sen jälkeen vielä iltapala, pyykkien kuivumaan laittaminen yms. joten saa nähdä, ehdinkö ennen klo 23 nukkumaan. Helmillä tuli tänään 3 kk täyteen! Uskomattoman nopeasti aika menee! En edes muista enää, millainen Helmi oli ihan vauvana. Pitää varmaan katsoa ensi hetkistä videota. Ei olla kyllä pahemmin sen jälkeen kuvattukaan.

Äitienpäivälahjoista ja -korteista vielä. Mäkin olen näin huimat 3 äitienpäivää viettäneenä oppinut, ettei mikään vihjailu mene perille ainakaan mun miehelle. Pitää ihan suoraan sanoa, mitä haluaa ja muistutella asiasta useaan kertaan. Viime vuonna mä sain siis jonkun hätäisesti väsätyn kortin ja jo silloin tein selväksi, ettei lahjat niinkään ole äitienpäivänä tärkeitä, vaan se muistaminen! Ja kortti tms. pitää olla sydämellä tehty. Tänä vuonna mies yllättikin mut sitten ihan totaalisesti, kun oli tehnyt pojan kanssa kortin lisäksi myös sen liikuttavan kirjanmerkin. Eli te, jotka jouduitte tänä äitienpäivänä pettymään, niin kannattaa ensi vuonna sanoa ihan suoraan, että äitienpäivä on tärkeä päivä ja silloin pitää lapsen äitiä edes jollain kauniilla tavalla muistaa!

Ja piknikistä. Mä en kyllä jaksa lähteä näiden kahden lapsen kanssa piknikille Espooseen eli jos siellä piknikin pidätte, niin ei tulla. Ois kyllä kiva nähdä joskus, mutta kahden lapsen kanssa julkisilla reissaaminen ei ole niin kivaa, että jaksaisin sitä kovin usein tehdä. Eli ois kivaa, jos kesällä ois yksi piknik myös täällä Helsingissä.

Nyt sinne suihkuun...

T:Fassiloora ja Helmi (3 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeltsu&Oona 3kk

Vierailija
24/43 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas juutuin koneelle vaikka vois olla jo pojan kanssa nukkumassa!! Suotta sitä sitten valittaa, että väsyttää... =)

Aiemmin kun valitin täällä tuosta pojan nukkumattomuudesta niin poika nukkuikin eilen tosi hyvin! Oltiin kahdestaan kotona kaikessa rauhassa niin poju nukkui varmaan 3h päikkärit ja alkoi illallakin " kivuttomasti" nukkumaan ja nukkui vielä yölläkin ihan hyvin! Tai ainakin paremmin kuin aikoihin... Ollaan varmaan vaan oltu nyt niin usein aina menossa jossain ettei poika ole saanut päivällä kunnolla nukuttua ja on sitten sen takia yötkin menneet niin huonoiksi! Vaikka tuntuu, että kyllähän se autossa nukkuu mutta herää siellä kuitenkin aina kun pysähdytään...

Kokeilin sitä kantoliinaa ja yllätyin miten hyvin se sujui! Siis että osasin tehdä sen sidonnan!! Hyvä minä! =D Onnikka oli ihan ihmeissään, pää pyöri koko ajan puolelta toiselle. Tänään käytiin sitten pikku lenkki myös ulkona mutta oli niin kylmä, että piti tulla kiireesti sisälle! Olen vähän epävarma siitä sidonnasta, että oliko se varmasti oikein... Eli tein sen kietaisuristi 2:sen (meniköhän oikein?) niin onko tarkoituskin ettei se tue vauvan niskaa? Mietin vaan että mitä sidontaa te käytätte joiden vauvat ihan nukkuu siinä liinassa?! Eikö se pää retkua siinä sitten ihan miten sattuu...?! =)

Kyseleepi tollopöllö Kumppari

Vierailija
25/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Kumppari!

Voit pistää vauvan pään toisen olkaimen alle. Siis kun se kangas menee sun olkapäälle, sen alle tunget sen pään sivuasennossa. Meillä vauvat on alkuun vähän protestoinu tätä, mutta tottuivat pian ja ovat olleen sen jälkeen oikein tyytyväisiä. Vähän sama asia kuin kapaloinnin kanssa, onhan se vähän ärsyttävää alkuun kun ei pääse vapaasti liikkumaan, mutta sitten pystyy kuitenki rentoutumaan paremmin. Hieno juttu että sait liinailut onnistumaan! Varmista vielä että Onnikan polvet on aina pepun yläpuolella, eli jalkojen pitäs olla oikein leveässä sammakkoasennossa ja kankaan mennä polvitaipeesta polvitaipeeseen.

Aurinkoista liinailupäivää! :)

Vierailija
26/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, vielä että katso että koko komeus on sun navan yläpuolella, niin ei tuu selkä kipeeksi

Vierailija
27/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää ! Siis päivää...

Silmät ristissä viime yöstä, meidän poika ei nuku !!! Illalla sammu klo. 23 eka syöttö 01.30 ( tarkka aika ) ja ylös klo 05 !!!! Ei auttanu mikään ja poika vaan naureskeli että juu ihana äiti -siinä tunnin pyörittelin vieressä ja eiku kahvin keittoon... Täällä siis ihan zombie olo... tänään olisi ollu töitä ja vaikka mitä mutta nyt jää ( taas ) kaikki tekemättä tän väsymyksen takia...

Poika nukkui sitten pienet 15 min torkut tuossa 08 aikaan ja siinä kaikki ( valvomis ennätys 3 tuntia )

Mikähän tuota poikaa riivaa , oon miettiny samaa mitä täällä oli että jotain lisäruokaa tarviisko mutta sitten ei tuolla nälkä tunnu olevan -koko aamun tarjosin tissiäkin eikä kelvannu .. ihan niin että olisi pitäny ryntäitä tyhjennellä pumpulla... Omituista tosiaan . Taidan olla nukuttamatta poikaa koko päivän, jos vaan hiljaa pysyy niin torkkuja saa ottaa ( jos vaikka nukkuu päivällä liikaa )

Kantoliinoista ollu puhe, meillä siis isohalin trikooliina ja musta tuntuu että ihan kuin poika olisi siihen liian iso !! vasta 5500 g ja 56 cm pitkä oli mutta tuntuu siltä että se liina venyy niin että ei uskalla pitää vai onko mun sidonta liian löysä ?? Vaikeaa kun poika siinä viihtyy mutta nyt on jääny käyttämättä juuri siitä syystä vai kannattaisiko ostaa joku toinen ?? SUOSITELKAA !??

Sidontana käytän sitä kietaisuristi 2 , onko muita sidontoja jota joku suosittelisi ? kantoliinakanavan sivut on hyvät mutta intressi ei riitä niitä lukemaan... väsyttää liikaa ( hyvä että selviää päivän askareista ) Nytkin kuivausrummusta tulleita pyykkejä odottaa pääsyä kaappiin ja tiskit lojuu pöydällä ja pedit on petaamatta yms........ Tukka näyttää likaiselta , lapset huutaa ja narisee -hienoa tää äitiys ;)

Huh ja mies hävis taas ovesta pihalle -siitäkään apua ole ... itkuhan tässä pikkuhiljaa pääsee ...nyt mä meen pelastaa edes toisen muksun...

Minkki kera katraan kohta 3kk ja 5vee

Vierailija
28/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans sama tilanne, väsyttää kamalasti, meilläkin nukutaan huonosti, päätä särkee, esikoinen kiukuttelee, kämppä täys kaaos, motivaatio tänään nollassa.

Mutta siitä liinasta. Luulen, että se on liian löysällä. Kokeileppa tehdä ihan tiukka sidonta. MInusta tuo sidonta on kuitenki paras ja meilläkin on trikooliina ja poika on varmasti reilusti yli 6 kiloo. Sidonta on minusta aina sillon parempi kun se sattuu vähän tiukemmalle. Trikooliinaanhan ei tarvi jättää yhtään tilaa vauvalle kun sen sidonnan tekee, se venyy sen verran.

Muuten: meistä on Aaron kanssa kuva Me&Maman mainoksessa uudessa vauva-lehdessä. Kaveri omistaa sen liikkeen ja vastasynnyttäneen hormoneissa lupauduin kuvaan. No, siitä tulikin sitten aika paljon isompi juttu kuin kuvittelin: meistä on kymmeniä kuvia niiden uudessa sidontaoppaassa. Mulle on yhtä tuskaa olla kuvattavana, mutta kaikkea sitä sitten kaverin eteen tekeekin...

Vierailija
29/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun meillä on sisälläkin kylmä! Lämmitys on jo otettu pois päältä, tuntuu että on sormet jäässä koko ajan.

Mistäs täällä olikaan puhetta? Ainakin äitienpäivästä. Meillä meni loistavasti, sain ihanan aamiaisen sänkyyn, lahjoja, kortin ja mulle tehtiin päivällinen. Plus että me ostettiin uusi, hieno telkka lauantaina, joka kuulemma on mun äitienpäivälahja. Mutta myönnän, että muistuttelin asiasta muutaman kerran edellisellä viikolla ;-) Me kyllä juhlitiin jo viime syksynä isänpäivää, vaikka vauva ei ollut vielä edes syntynyt. Mun mielestä on kiva juhlia ties mitä kissanristiäisiä, arkea kun saa puurtaa koko ajan, on kiva kun siihen tulee edes pieniä katkoksia.

Adalmiina taisi ainakin (ja joku muukin) puhua noista allergioista. Mitä teillä oli oireena? Miten ne todetaan? Kävittkö yksityisellä? Meillä neuvolan lääkäri sanoi ettei näin pienen allergiaa voida todeta (!!!) mutta eihän tuo voi pitää paikkansa. Meillä kun on taas tuo ripuli pahentunut oikein kunnolla, eilenkin taisi tulla viidesti. Ei ihme ettei paino nouse, mutta en oikein tiedä mitä tehdä asialle. Nuo apteekin korvikkeet ovat huiman hintaisia, ei tekisi mieli alkaa testailemaan niiden sopivuutta ilman parempaa tietoa. Mä olen jotenkin niin kurkkuani myöten täynnä tätä kaikkea, olisin aivan valmis lopettamaan imetyksen ja siirtymään korvikkeisiin ja unohtamaan kaikki paino- ja ripuli- ja pukluongelmat, mutta kun ei nuo tavalliset korvikkeet (Tutteli, Nan, Baby Semp) ainakaan käy. Käyttääkö kukaan muuten tuota Tuttelin Omneo korviketta? Mikä ero siinä on tavalliseen Tutteliin? Että mua ottaa pannuun kun ei näistä saa mitään tietoa näistä korvikkeista, kun sitä pidetään mainostamisena ja korvikkeiden mainostaminen on kielletty. Ihme meininkiä, ihan kuin se nyt vähentäisi ihmisten imettämistä jos annettaisiin asiallista tietoa. Hel*etin imetysfasistit, pe*kele!

Niiskulle paljon onnea kihlautumisen johdosta! Ihana juttu! Onko teillä häät tulossa? Mä olen tässä pitkin talvea vihjaillut, että muakin saataisiin kosia, mutta ei ole kuulunut vielä. Laitoksella jo luulin kun mies ojensi Suokon rasian, mutta siellä olikin korvikset kiitoksena vauvasta. No, en valita, ihanat ovat korvikset. Eikä sen puoleen, ei tässä ole kiirettä minnekään, enkä edes haluaisi häitä, mutta naimisiin kyllä voisin mennä.

Mutta nyt tuo tyttö tuossa vaatii huomiota. Se on ollut ihan ihmeellinen pari päivää, itkuinen ja jotenkin hankala. Miehellä ja mulla kyllä on ollut flunssaa, johtuuko sitten siitä, en tiedä. Ehkä se neiti aurinko tulee sitten takaisin joku päivä.

Iloista päivää kaikille!

Austen ja Reettuli

Vierailija
30/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti piti hyökätä etsimään uusin Vauva-lehti. Ihana kuva on teistä! Ajattele, teistä on hyvä kuvia muistona. Meistä kun on Reetan kanssa lähinnä vain sellaisia, missä näytän aika tosi pelottavalta tukka pystyssä ja silmät ristissä. Tekisikin mieli mennä oikein kuvaajalle ottamaan sarja Reetasta, ehkä siihen saisi pari otettua iskän ja äitinkin kanssa. Mutta on hieno kuva!

Vieläkin Austen

Vierailija
31/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austen kyseli Omneo-tuttelista. Meillä on se käytössä. Kuukautisenahan Leolla oli tosi pahat mahavaivat -kipristeli ja kiljui. Samaan aikaan osui se korvatulehduskin 1,5kk iässä. Meikäläinenhän siis suurimmaksi osaksi imettää, mutta 1-2kertaa päivässä annetaan korviketta. Yleensä aamusta iskä hoitaa yhden syötön ja samoin illalla.

Paitsi jos on hoidossa niin silloin sitten menee pelkkää korviketta. Mutta siis asiaan; meille lääkäri ehdotti samaan aikaan kun korvan takia käytiin, että otamme käyttöön Almiron Pepti-korvikkeen, jotta suljetaan maitoallergia pois. No, ei meillä mitään maitoallergiaa ollut, mutta se oli niin vatsaystävällistä että kaikki kipristelyt loppui kuin seinään. Almironhan on ihan sika hintaista, mutta se ei paljoa painanut kun vauva pysyi itkuitta ruokahetket. Sitä siis syötettiin reilu kk.

Nyt pari viikkoa sitten siirryttiin Omneo-Tutteliin juuri hinnan vuoksi. Sehän on myös mahaystävällisempää eli ensialkuun meillekin suositeltiin juuri Omneota mahavaivoista kärsivälle. Toistaiseksi poika juo sitä -on meillä niitä perustuttelitetrojakin kaapissa, mutta en niitä raaski antaa ainakaan ennen kuin aloittaa kiinteät ja maha tottuu kaikenlaiseen uuteen. Sen verran kurjia ne pienen kipristelyt oli.

Vierailija
32/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Austen. :)

Vierailija
33/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austen, jos haluat niin multa saat kyllä kokeiltavaksi paketin Omneota. Ostin sen Silvalle pari kuukautta sitten tarkoituksena kokeilla, vähentäisikö se puklailua, mutta pukeltelu väheni itsestään eikä Omneolle ollut tarvetta. Paketti on siis täysin iskemätön, viimeinen myyntipäiväkin on joskus ensi vuonna. Kaverilta sain kyllä vinkin, että tuota voi lisäillä esim. hedelmäsoseiden joukkoon ja tehdä tavallaan " välipalajugurttia" , mutta tuskin alan Silvaa totuttamaan Tutteliin kun Nania on syönyt tähän asti (Naniahan löytyy myös jauhemuodossa).

En tuosta kehtaa mitään pyytää, en edes muista mitä maksoi, saat jos vaan pääset hakemaan tai jos muuten osutaan yksiin :).

KL.

Vierailija
34/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti pitääpi äänestää Espoon piknikin puolesta. Kaivariin ei kyl pystytä venymään. Mitäs jos sovitaan molempiin joku päivä eli ne jotka pääsee hesaan niin sinne jokin päivä ja Espooseen erikseen? Ja kaikki kynnelle kykenevät sitten vaikka molempiin :)

Ronya ja Lauri

Vierailija
35/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista keskiviikkoa! Mies on ollut pari päivää kotona etätöissä, ihanaa... Nyt sai kaikki päikkäreille, mies nukahti ekana.

Äitienpäivä meni ihan kivasti, sain ihania valkoisia ruusuja (jotka tosin haettiin käytännöllisesti vasta iltapäivällä samalla kuin anopinkin kukat) ja lupauksen mennä tästä lähtien pihahommiin aina kun komennan (tästä on ollut vähän keskustelua kun homma ei ole edistynyt ihan mun suunnittelemaan tahtiin). Kutsuttiin mun vanhempia meille aamupäiväkahville ja iltapäivällä käytiin onnittelemassa anoppia ja miehen mummoa. Niin ja Siiri nukkui äitienpäivän kunniaksi 10h yöunet heräämättä kertaakaan! Kasin aikaan mies meni jo katsomaan onko hengissäkään, ja siellähän ressukka naureskeli itsekseen : ). Tänäänkin nukkui seitsemään, ihanaa! Esikoinen taas on ruvennut joka yö pariin otteeseen ulvomaan äitiä, rasittavaa.

Huomenna 3kk neuvola, kerron sitten mittoja

FannyK

Vierailija
36/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti, mitenkäs me nyt saataisiin se purnukka sitten tänne? Me kun taidetaan asua aika eri puolilla Tamperetta. Ajattelin kyllä tuota Omneota (meniköhän nimi nyt oikein) kokeilla, jos ei auta on siirryttävä apteekin valmiseisiin. Kun oon nyt järkeillyt ettei tuo ripuli oikein aallergiaakaan voi olla, tytöllehän annettiin Tuttelia jo aiemminkin, ilman mitään oireita. Eli eihän se allergia nyt voi yhtäkkiä alkaa?! Täältä meiltä saisi joku nelisen purnukkaa Tutteli1:stä ja jäljellä on vielä muistaakseni kolme purkkia perinteistä Tuttelia. Tulkee hakemaan?!

Päiväkahviseuraa toivova Austen

Vierailija
37/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseli Austen. Meillä maitoallergia todettiin yksityisen lääkärin ohjeiden mukaan maitoaltistuksella eli kokeiltiin parin viikon jaksoissa erilaisia maitoja, myös Omneo, ja ainoa mikä tuntui sopivan oli Almiron, joten lääkäri diagnosoi suolioireisen maitoallergian. Lopuksi kyllä alkoi tulemaan myös iho-oireita kun pääsi pahenemaan. Allergian tutkiminen on noin pieneltä on kyllä hankalaa ja rankkaa, oireita vaikea tulkita jne. Meillä ainakin väärä maito aiheutti limaista vihreää kakkaa, vatsanväänteitä, ilmavaivoja, yölevottomuutta eli korinaa ja vinkumista ja tietenkin runsasta itkuisuutta. Ilmaa on edelleen mutta siihen tuntuu auttavan Disflatyl.

Välillä tätä palstaa lukiessa tuntuu kuin lukisi omasta elämästään, kuulostaa niin tutulta Minkki ja Viljaa. Itse en edes jaksa koneelle raahautua, olen aivan maani myynyt jos en saa nukutuksi. Meillä oli ensimmäiset pari kuukautta niin rankkoja, luultavasti osin tuon allergia takia, että vieläkin jos vähän tulee takapakkia öissä tai päivä/iltahuutoina niin menen miltei paniikkiin ja pelkään pahinta. Olisi opittava vaan elämään päivä kerrallaan. Tänään on ollut niin mahtavaa kun on levännyt tarpeeksi. Ihailen suunnattomasti teitä kaikkia, jotka hanskaatte arkea monen lapsen kanssa!

Onko teidän vauvoilla muuten sellaista, että ikäänkuin säikähtävät yhtäkkiä, kädet lentävät sivuille makuullaan ollessa ja samantien alkaa kova itku. Ennen sitä minkä tulkitsen säikähdykseksi ei ole tapahtunut yhtään mitään, vauva esim on hoitopöydällä (body päällä) ja minä seison paikallani eikä mikään liiku tms. Ihmetyttää vaan.

Koska olisi hyvä ajankohta piknikille?

nippu ja k

Vierailija
38/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neuvolalääkärillä ja aika oli kolmelle lapselle. Ekaks 3kk neuvola Peetulla ja tietty lääkäri puuttui niihin ihottumaläiskiin. Meillä kun on vahva allergiatausta hän halusi Peetun verikokeisiin: Ige- ja maitorast otetaan. Mä kyllä olen sitä mieltä, että on ihan turhaa, eikä niissä näy mitään. Turhaan lasta vaan kiusataan. Tohtori oli kuitenkin vakaasti sitä mieltä, että ne pitää ottaa.

Niin ja pääkään ei ollut tarpeeksi kasvanut. Meidän 2v on ravannut kaikenmaailman tutkimuksissa saman asian takia ja todettiin vihdoin ihan normaaliks. Samaan pelleilyyn en ihan helposti lähde taas.

Sit koulukkailla on huonot hemoglobiinit ollu jo pitkään ja määrättiin lisäkokeita. Esikoisella kontrolloidaan astmaa ja kainalostakin löytyi joku ihme patti.

Aikaahan siellä kului ja sen jälkeen terveydenhoitaja haukkui mut muiden odottajien kuullen. Mä kun en ollut hänelle maininnut kaikista asioista ja olis kuulemma oikealle vastaanotolle pitänyt mennä. Se oli kyllä hassua kun meillä OLI aika vastaanotolle mut käskivät perua ja tulla kaikkien lasten kanssa neuvolaan, jotta OLIS MULLE HELPOMPAA. Terkka oli laittanu meille liian lyhyen ajan ja yritti mua syyttää siitä. Harmitti kyllä ihan pirusti. Aion kyllä mainita asiasta kun ei ole muita kuulemassa. Minkä minä sille voin, että lääkäri tutkii 3 lasta kandin kanssa ja aikaa menee enemmän kuin puoli tuntia.

Nyt tahtoo Peetuliini ruokaa, joten poistun kihisemään. Toivottavasti ei tule hapanta maitoa...

Ai niin, tänään siis oli vasta 3kk neuvola, joten ei meidänkään mitat ihan suoraan vertailukelpoisia ole.

neppis ja peetu 3,5kk

Vierailija
39/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan vihdoin kans alettu oppii se kietasuristi kakkonen trikooliinalla, poika tosin jää tosi ylös usein ja silloin on mahdotonta pujottaa päätä sinne " olkaimen" alle. Mutta kun hyppii vähän, putoaa poika alemmas tai sit pitää sitoo uudelleen.

Tänään käytiin KenguRuu kaupassa helsingin mariankadulla ja ostettiin sieltä kudottu amazonas brazil liina, kokeiltiin sitä miron kanssa siellä kaupassa ja se vaikutti heti tosi paljon paremmalta kuin trikooliina on ikinä tuntunut. (meidän trikooliinassa kiertyy reunat, niin olen siksi siihen ollut pettynyt) Miltäköhän ne kahdeksankymppiä maksavat liinat tuntuu kun toi brazil-liinakin oli noin hyvä ja maksaa vain puolet siitä!!!!?! No, ei tietenkään paljoo olla sitä vielä kokeiltu, kun on tuolla kuivumassa käyttöönottopesun jäljiltä. Miro tykkää hirveesti syödä liinaa aina kun on siinä ja saa ittelleen aikaseksi sellaset pitkät punaset viikset, kun posket hankautuu liinaa vasten.. Mutta protestoi voimakkaasti jos koitan sen suuta liinasta irrottaa.

Miro saanut sen kädet sivuille sätkyn hoitopöydällä ihan pienestä pitäen aina kun on väsynyt. Huomattiin, että helpottaa, jos laittaa pyyhkeet tms. rullalle pojan molemmin puolin hoitoalustan alle (meillä se on ohut ja kankainen niin pystyy laittaaki).

Juu, eikun nukkumaan. Mun miehet ovatkin tuolla jo mukkuneet kahdeksasta lähtien.. =)

nemma&miro

Vierailija
40/43 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana kiskoa alaspäin niitä kankaita, jotka menee vauvan pyllyn alta, jos sidonta tulee liian ylös.

Kiva että on löytynyt mukava liina! Meilläkin käytettin Anttia esikoisen kanssa ja tykkään kans kudotuista.