Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko bipoon ettei itse ymmärrä toimivansa väärin

Vierailija
13.01.2019 |

Onko täällä bipoja paikalla tai läheisiä?
Ihmettelen ettei ystäväni suostu ymmärtämään tekevänsä vääriä ratkaisuja vaan vauhdilla säheltää tuhoten ihmissuhteita.
Sitä pohdin, että onko tämä vain sairauden aiheuttamaa vai onko luonne tuollainen ettei välitä satuttavansa muita.
Pari kertaa on valehdellut ihan höpöjä ja tämäkin taitaa liittyä bipoon, vai kuinka?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä bipoja paikalla tai läheisiä?

Ihmettelen ettei ystäväni suostu ymmärtämään tekevänsä vääriä ratkaisuja vaan vauhdilla säheltää tuhoten ihmissuhteita.

Sitä pohdin, että onko tämä vain sairauden aiheuttamaa vai onko luonne tuollainen ettei välitä satuttavansa muita.

Pari kertaa on valehdellut ihan höpöjä ja tämäkin taitaa liittyä bipoon, vai kuinka?

Kaksisuuntainen? Epäilen onko sellaista sairautta olemassakaan.Lääketeollisuus myy lääkkeitä.

Vierailija
2/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteesta johtuu. Ps. pysyttele kaukana, ei kuulosta hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevika. Itse olen ymmärtänyt täysin onko joku teko tai ajatus täysin paska ja moraaliton ja kenenkään elämää en tuhoa. Tyyppi1.

Vierailija
4/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla suuruusharhoja ja silloin ei ainakaan ymmärrä tekevänsä väärin.

Kuvittelee olevansa joku seuraava

USA:n presidentti.

Vierailija
5/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnevika. Itse olen ymmärtänyt täysin onko joku teko tai ajatus täysin paska ja moraaliton ja kenenkään elämää en tuhoa. Tyyppi1.

Tätä vähän ajattelinkin, että vetäytyy sairauden taakse.

On kyllä todella sekaisin saanut elämänsä. Rahatilanne täysin kaaoksessa ja rahaa palaa silti.

Vierailija
6/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kallistun luonteen puolelle. Toki joillakin bipoilla voi olla useita eri häiriöitä päällekäin, jolloin sen cocktailin lopputulos voi olla melkein mitä tahansa. Mutta bipo yksinään ei tuollaista sekoilua aiheuta. t.myös bipo

Vierailija
7/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat bipot ei maniavaiheessa todellakaan tajunneet tekevänsä tyhmyyksiä. Todellisuus iski kun kaikkivoipaisuuden tunne katosi, ja sitten vajottiin depressioon.

Vierailija
8/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemuksista vain naispuolisista biboista.Ainakaan mania vaiheessa eivät ymmärrä.Masennusvaiheessa jotkut saattavat ymmärtää,tosin lähinnä vaan holtittoman rahan kulutuksen eivät juurikaan sitä mitä muille ovat aiheuttaneet.

Vierailija
9/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu sairauteen, että pahimmassa maniavaiheessa ei ole sairaudentuntoa ollenakaan. Järkyttävää, miten jotkut neuvovat jättämään tällaisen ystävän

T. Bipoa sairastavan ystävä

Vierailija
10/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ymmärrä maniavaiheessa. 

Tuttu huusi, melskasi, sekoili, tuhlasi, häiritsi, haukkui, sätti, kehui itseään loputtomasti ja piti muita ääliöinä. Fiksu ihminen muuten, mutta järjetön juopottelu lisäsi ongelmia.

Vierailija
11/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bipo voi olla tosi normaali, jopa välittävä ihminen pitkään. Mutta kun maniavaihe iskee, on piru irti. Maniavaiheessa ei ole sairaudentuntoa, ja kaikki on muiden syytä.

Sairauden kanssa selviää, jos hyvinä jaksoina hyväksyy sairauden ja sen että maniavaiheessa osastohoito voi olla paras vaihtoehto. Ja että siitä taas selvitään.

Vierailija
12/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu sairauteen, että pahimmassa maniavaiheessa ei ole sairaudentuntoa ollenakaan. Järkyttävää, miten jotkut neuvovat jättämään tällaisen ystävän

T. Bipoa sairastavan ystävä

Minä sain liudan törkeitä ja solvaavia viestejä, kun sairastuin vakavasti. Myöhemmin sain herjausviestejä, -soittoja ja -kirjeitä. Ihme kyllä kestin tilanteen, mutta vaikeasti mt-ongelmaisen kanssa oli hyvin vaikeaa.

Vierailija
13/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemalla bipolla tonkaltainen käytös näyttäisi johtuvan ihan biposta, ainakin siltä osin että häneltä selkeästi katoaa maniassa kyky ymmärtää syy-seuraus suhteita. Eli sikäli hän ei todella tunnu yksinkertaisesti tajuavan tekevänsä vääriä valintoja kun siinä hetkessä huomista ei tunnu olevan olemassakaan. Sit kun vauhti hiipuu, ja alkaa ajatus taas tasaantua, niin syöksyy kyllä masennuksen syövereihin rajusti morkkiksineen, silloin voi kuulla niitä ”hätävalheitakin” kun eivät muuten osaa itsekkään selittää toimintaansa

Vierailija
14/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat bipot ei maniavaiheessa todellakaan tajunneet tekevänsä tyhmyyksiä. Todellisuus iski kun kaikkivoipaisuuden tunne katosi, ja sitten vajottiin depressioon.

Minun mielestäni mania vaihe on tietyllä tapaa verrattavissa humalassa oloon. Joidenkin estot katoaa ja tulee voimakkaampi olo, kun taas toisilla on parempi itsekontrolli jopa humalassa ja lähinnä vain fiilistellään tai mikään sekoilu ei edes kiinnosta. T.6

Vierailija
15/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Yhessä klipissä oli, että bipo olisi itseasiassa yksi narsismin muoto.

Maniavaiheessa käytös on narsistista, ei muuten.

Vierailija
16/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö nämä lääkkeitä ketkä sekoilee?

Mietin sitä myös, että pystyvätkö olemaan työelämässä?

Vierailija
17/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se, johtuuko käytös alkoholista vai biposta. Mene ja tiedä, kun henkilö ei hoitoonkaan suostu menemään.

Vierailija
18/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se, johtuuko käytös alkoholista vai biposta. Mene ja tiedä, kun henkilö ei hoitoonkaan suostu menemään.

Pakkohoitoon?

Vierailija
19/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta iso ongelma on, että bipon lähiomaisia ei ohjeisteta mitenkään. Omat vanhempani antoivat rahaa aina kun bipo pyysi, ja näin ongelmat räjähtivät käsiin kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
20/86 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta iso ongelma on, että bipon lähiomaisia ei ohjeisteta mitenkään. Omat vanhempani antoivat rahaa aina kun bipo pyysi, ja näin ongelmat räjähtivät käsiin kerta toisensa jälkeen.

Totta ettei läheisiä ohjata ollenkaan tai ainakaan meitä ei ole mitenkään opastettu.

Itse en anna enää taloudellista apua, kun ei muutenkaan olla väleissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän