Mitkä kaksostenrattaat??? + brio SyskonClassic
Elikkäs, hakusessa ois sellaset menopelit jotka kulkee hyvin ympärivuoden, kelissä kuin kelissä, eli isot pyörät.
Minulla olisi niille tarpeen vaatiessa (jos yksin liikun ja muulloinkin) 3 käyttäjää: vauva 3vko, poika 1v5kk ja tyttö 2v5kk eli ois kätevää jos niihin saisi vauvalle kantokassin/kopan ja vanhimmalle seisomalaudan, tilava kuomu et vanhimmalla ei ottaisi pää kiinni kuomuun ja tilava istuinosa et mahtuu talvella lämpöpussi jne. jne. Ja mielellään ei yli 80cm leveät.
Jos jollain mielessä näitä " vaatimuksia" täyttäviä malleja, niin mistä saa ja mihin hintaan???
Liekö siinä vanhassa brion SyskonClassic-rattaissa miten tilava kuomu, jos hyvä tuuri kävis ja löytäs käytettynä, kun uutenahan ei taida enää löytyä?!
Tämä malli kiinnostais paljon! Löytyiskö keltään?
Odotellessa M@nsikk@ ja etukäteen kiittäen
Kommentit (18)
...jos jollain ois jotain mallia mielessä...
vai onko mahdotonta löytää...
Esikoinen on puolivuotta vanhempi ja 100cm pitkä. Hän mahtuu juuri ja juuri kuomun alle. Tarkoituksena on ostaa seisomalauta esikoiselle. Nyt on hätätapauksessa seissyt akselin päällä. Vauva on 2 viikkoinen, joten ei olla vielä paljon kärryytelty kolmen lapsen kanssa.
Rattaa ovat muuten mainiot, mutta en meinaa jaksaa nostaa niitä farmariauton perään. Kannattaa siis testata ennen kuin ostaa. Kääntyvät etupyörätkin olisivat kivat, mutta kaikkea ei voi saada samaan pakettiin.
Mä kiinnostuin niistä kovasti mutta mietityttää miten nuo renkaat pelittää talviolosuhteissa. Saksasta niitä saisi tilattuna huomattavasti Suomea edullisemmin. Onko näissä minkäänlaista jalkapeitettä ? Meillä kun ikäeroksi tulossa 1v8kk niin se olisi talvella kyllä tarpeen. Vauvan saa kantokassiin mutta vanhempaa ei. Miten nuo pyörät mahtaa kestää talviolosuhteissa, täällä meillä kun on lunta talvella. Aika ohuilta näytti nuo kumit... Mitenköhän kääntyvät pyörät toimii lumessa ja pakkasessa ? Vai pitääkö ne pitää suljettuina ? Silloin niiden idea kyllä menee hukkaan ja on sama ostaako " tavalliset" tuplat.
ALunperin ajattelin twinettejä mutta näistä tuli kyllä niille selkeä kilpailija :)
meillä ei Teutonian kaksostenrattaista kokemusta, mutta:
- ainakin meidän auratuilla jalkakäytävillä pk-seudulla nämä olisivat kulkeneet n. 90-prosenttisesti talven jokaisena päivänä
- eikö työntösuunnan saanutkin vaihdettua niinkin, että isommat pyörät on edessä, auttaa lumessa kulkemista?
- Teutonian pehmeästä kantokassista saatavaan lämpöpussiin on meillä sopinut vielä 2v3kk vanhakin
Meillä on myös tuplarattaiden osto ajankohtainen. Itse hylkäsin Teutoniat niiden leveyden takia. Ovat 79 cm leveät, eli mahtuvat juuri ja juuri 80 cm leveistä ovista, mutta kyllä voi olla vähän hankalaa yksin saada rattaita ovista sisään. Haluan itse muutaman sentin kapeammat rattaat, mutta täytyy myöntää, että ei taida kaikkia vaatimuksiani täyttäviä rattaita löytyä eli jostain on tingittävä. Double Wavet olisivat muuten täydelliset, mutta havaitsin saman kuin ap. Kuomu on niin matala, ettei kovinkaan vanha lapsi mahdu kuomun alla istumaan. Twineteissä taas epäilyttää työntösuunta. Ottaisin mielelläni heittoaisan. Kyllä noissa ykkösrattaissa valikoima on jotain ihan muuta kuin tuplarattaissa. Sopivia tuplia ei vain tunnu olevan.
Meillä tulee ikäeroa lapsukaisille vähän alle 3-vuotta, mutta koska itse olen ahkera lenkkeilijä ja tykkään käydä pitkilläkin lenkeillä aion hankkia tuplat.
On kyllä totta, että on hirveän hankalaa löytää kriteerit täyttäviä tuplia, meillä myös hakusessa iso pyöraset menopelit, jotta sitten päästään lumessa ja loskassakin ulkoilemaan.
Mä oon hieman katellut niitä pikkupingviinin marco marathon merkkisiä tuplia. Löytvät osotteesta www.pikkupingviini.fi. Mutta saas nähdä, on tuo liike niin kaukana, että ei taideta sinne asti ajella. En oikeen tiedä uskaltaako tilata? Just se kuomun korkeus mietityttää. Mä en aio tinkiä leveydestä pois, vaikka ensin haaveilin mahdillisimman kapeista, mutta kun se poistaa ikävästi istuma tilaa sitten rattaiden sisältä. Nyt on sitten kovasti harkinnassa just kolmipyöraset niiden ketteryyden vuoks ja just noissa Marcoissa on tosi isot pyörät joiden luulis helposti kulkevan myös lumessa ja plussaa tuo myös se et ne oli tosi kevyet verrattuna muihin ja hintakin tuntu sopivalta.
Just Briot poistu listalta istun tilan kapeuden vuoks ja hintakin on vähän turhan korkee meidän pudjetille.
Mutta lisää vinkkejä kokeneemmilta kaksosrattaiden käyttäjiltä kaivataan! Mikä ois hyvä merkki ja malli?
olis sellainen ratkaisu, kun joihinkin rattaisiin saa sellaisen sisarosan (adapteri+toinen ratasistuin)? Esim i' coo platon 6air on sellainen. Sitä en sitten tiedä, saako esikoiselle sen seisomalaudan.
Lastenturvan sivuilla oli ainakin kuva tuosta virityksestä. Minä ainakin harkitsisin ennemmin tuollaista, kuin leveitä tuplia, jos olis tarvetta. En siis tosiaan tiedä, miten toimii käytännössä. Osui vaan silmiin...
mulla nyt käytössä abc 3 twin air-kaksosten/sisarusten rattaat ja näissä on todella korkea kuomu, ei minkään näköistä ongelmaa et kerkeis ratas käytön aikana ottaa pää kiinni kuomuun ja tilavat istuinosat, meilläkin viimetalvena käytössä carenan todella muhkeat lämpöpussit ja hyvin mahtuivat ja näissäkin 30cm ilmakumit ja hyvin kulki talvellakin.
Nämä ovat samantapaiset kolmipyöräiset kuin ne marco marathon-rattaat, myös samaa hintaluokkaa. Leveys näissä minunkin rattaissa 83cm.
Ja nämä minun rattaat ovat nyt myynnissä ja herää kysymys miksi? en haluaisikaan luopua noista mutta kun niihin ei saa sitä seisomalautaa ja ovat vähän turhan leveät kun eteisessä seisoo jo brio novat ja matkarattaat. Tämän takia haluaisin sellaiset rattaat joihin saa seisomalaudan. Asutko möhömassu kuin kaukana jos kiinnostaisi käytetyt???
Ja ne teutoniat epäilyttivät minuakin niiden eturenkaiden takia ja nuo adapteri+toinen ratasistuin systeemi ei oikein iske.
Lisää ideoita odotellessa M@nsikk@
Ostettiin keväällä, joten talvesta ei ole kokemusta. Kysyin AT Lastenturvan myyjältä, että pitääkö etupyörät lukita ja jos pitää, niin onko niissä ollut ongelmia (kuten x-adventureissa). Myyjän mukaan etupyöriä ei tarvitse lukita ja ovat kuulemma laadultaan aivan eri luokkaa kuin x-adventuret. Rattaissa on 3 vuoden takuu, joten pitäis kyllä kestää.
Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen rattaisiin; tosin hinta hirvitti...
Noi Teutoniat vaikutti kyl tosi hyviltä, mut jos niitä joutuu " asettelemaan" et mahtuu ovista ni ei oo kivaa. Vaihtoehtona on Twinetet, jotka taasen käyvät ahtaaksi lapsille. Eli tarviisin vielä tietoa Emmaljungista.
taitaa olla myös 79 cm leveät vai olikohan Twin Ceroxit jopa 79,5 cm.
Kuopiossa. Olisiko sinulla s.postiosoitetta jonka voisit tähän laittaa jos haluaisit kuvia.
ilman jalkapeitettä... Entäs onko kellään kokemuksia talviolosuhteissa niistä toisista Teutonioista eli oliko se S6 jossa toiset pyörät ne pienet ? Ovatko pyörät niin pienet etteivät toimi talviolosuhteissa ? Meillä osa teistä on talvella aurattu ja osa ei (tai huonosti aurattu). Onko nää saksalaiset tuplarattaat aina ilman jalkapeitettä ? Saako niihin mihinkään edes sellaista ostettua ? Entäs ne Hartan Z II ? Toimiiko ne pienet pyörät niissä talvella ?
Mä en enää tiedä mitä haluan tuplilta :/ Brion twinettejä saa kesällä alennuksesta (ale 100 e luokkaa eli hintaa 400 e:n paikkeilla). Mutta jos ne ovat niin kapeat mitä täälläkin moni sanoo niiden olevan niin täytyy vissiin satsata rattaisiin hiukan enemmän ja ostaa leveämmät&kalliimmat. Saksasta kyllä tilaan jos jotkut muut ostetaan kuin Briot.
Suomen talvi on loppujen lopuksi aika vähäluminen, ellei ihan pohjoisessa asu. Täällä sivistyksen parissa ainakin tiet aurataan aamu viideltä, eli hyvissä ajoin ennen meidän ulkoiluja ;o) Ei ne brion traktoritkaan umpihangessa kulje.
...joten kylmällä säällä ei viima pääse iskemään.
Tuplarattaita on nykyään niin monenlaista, että kannattaa miettiä tarkkaan mitä rattailta haluaa, niin ei tule vikaostosta. Itse ajattelin niin, että satsaan mieluummin kunnon rattaisiin, joita sitten tulee käytettyä kuin tyydyn huonoihin, jotka seisovat nurkassa ja vievät tilaa. Kunnon rattailla tarkoitan sitä, että siitä löytyy eniten niitä ominaisuuksia mitä ehdottomasti haluat rattailta. Meillä kävi juuri niin, että Teutonioissa lopulta oli ne kaikki MINULLE EHDOTTOMAN TÄRKEÄT ominaisuudet ja siksi olen huipputyytyväinen hankintaan.
Neuvoisin kuitenkin, että jos mietityttää rattaiden liikkuvuus talvella, niin missään tapauksessa en ottaisi pieniä matkaratastyyppisiä renkaita. Vaikka tiet ovat kuinka aurattuja, niin pienessäkin loskassa tai pehmeässä hiekassa tms. on todella hankala työntää KAHTA lasta. Painoa ja leveyttä on kuitenkin joka tapauksessa paljon. Toisin sanoen helpommalla pääsee isoilla renkailla.
Eli " hylättyjen" listalle on jo joutunut:
X-Adventure Twinco (liian matala kuomu),
brion Douple Wave (liian matala kuomu),
brion Twinette (liian kapea istuintila)
minäkö vaativa? = )