Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, autosi rengas puhkeaa. Mitä teet seuraavaksi?

maukka83847
13.01.2019 |

Eli olet ajamassa autolla yksin kun rengas puhkeaa. Parkkeeraat autosi aivan tien laitaan. Laitat hätävilkut päälle.
Sinulla on puhelin mukana.
Mitä seuraavaksi teet?

Nainen, autosi rengas puhkeaa. Mitä teet seuraavaksi?

Vaihtoehdot

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä tarkoitus taas hakea jotain uuuuh, naiset ei vaan osaa juttua?

Miehenikin soittaa aina sen hinausauton, jos rengas puhkeaa ja sen jälkeen taksin.

Itsellenikään ei tulisi mieleenkään alkaa viuhtomaan jotain apua, tai vaihtamaan itse.

Hinausauto :O hinataan siis minne, rengasliikkeeseen? OMG... Ja kutsut tätä marsua mieheksi?

Sä ilmeisesti kuulut niihin ihmisiin joilla ei ole varaa maksaa hinauspalveluista? Ja kutsut itseäsi mieheksi?

Ei oo uusavuttomuudella rajaa, kun hinuri soitetaan rengasrikossa, vähän kuin soittaisi ambulanssin kun pitää kynnet leikata.

Naiselta vielä voi uskoa, että soittaa miehelleen, mutta ettäkö mies(tä etäisesti muistuttava marsu) soittaa hinurin hakemaan rengasrikkoisen auton...

Vierailija
42/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenikin soittaa aina sen hinausauton, jos rengas puhkeaa ja sen jälkeen taksin.

Itsellenikään ei tulisi mieleenkään alkaa viuhtomaan jotain apua, tai vaihtamaan itse.

Hinausauto :O hinataan siis minne, rengasliikkeeseen? OMG... Ja kutsut tätä marsua mieheksi?

Sä ilmeisesti kuulut niihin ihmisiin joilla ei ole varaa maksaa hinauspalveluista? Ja kutsut itseäsi mieheksi?

Ei oo uusavuttomuudella rajaa, kun hinuri soitetaan rengasrikossa, vähän kuin soittaisi ambulanssin kun pitää kynnet leikata.

Naiselta vielä voi uskoa, että soittaa miehelleen, mutta ettäkö mies(tä etäisesti muistuttava marsu) soittaa hinurin hakemaan rengasrikkoisen auton...

Kokeile vaihtaa pääkaupunkiseudulla rengasta motarilla. Poliisit tulee paikalle ja käskevät soittaa hinausauton. Motari on liian vaarallinen paikka vaihtaarengasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen kuuluu hinauspalvelu, joten soittaisin tietysti hinauksen ja jatkaisin matkaani taksilla tai bussilla paikasta riippuen. Autossani ei ole vararengasta mutta paikkaussetti löytyy. Varmasti setistä löytyy jotkin käyttöohjeetkin jos paikkauspuuhiin ryhtyisin.

Vierailija
44/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaihtaa pääkaupunkiseudulla rengasta motarilla. Poliisit tulee paikalle ja käskevät soittaa hinausauton. Motari on liian vaarallinen paikka vaihtaarengasta.

Tuo marsutyyppi on joku köyhä maalaismies.

Vierailija
45/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä opetti vaihtamaan renkaan, kun olin 18 v. Siitä on 50 vuotta ja edelleenkin onnistuu.

Vierailija
46/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa renkaan. Mutta alla firman liisari, joten sääntöjen mukaan soitan liisarifirman tiepalveluun.

Vierailija
47/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä tullut vaihdettua. Matka jatkui.

Vierailija
48/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiesdä kyllä mitään tuosta "rengaskorjauspullosta", kuulostaapa kätevältä :D anyways, vaihtaisin vararenkaan tilalle.... pitääpä tarkistaa muuten onko kitkarengas vai mikä? tai tietääkö joku mikä sieltä yleensä löytyy tilalle, mietinpä vain :D meillä on nyt talvella nastat ja kesällä ihan kesärenkaat, siksi mietin...

Vierailija
49/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen aseet kirjoitti:

Riisun p!llun paljaaksi ja istun konepellille heruttelemaan vastaantuleville autoille kunnes joku pysähtyy auttamaan.

Tuli vaan mielikuva jostain karvarömpöttimestä konepellin päällä sakset levällään, kun ajaa jossain pimeässä pakkasessa pitkät päällä :D

Varmasti säikähtäisi!

Vierailija
50/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vaihtaa itse, jos vararengas on paikallaan. Jos ei, niin soittaisin miehelle ja neuvottelisin siitä, saako hän taiottua vararengasta mistään ja tuotua toisella autolla paikalle. Riippuen tietysti välimatkasta. Soittaisin kyllä muutenkin miehelle ja infoisin, että tällainen tapahtui. Ollaan tähän mennessä vaihdettu renkaat aina yhteispelillä molempiin autoihin.

Vierailija
51/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei autossasi ole vararengasta, voit toki pitää takakontissa kesärengasta talvella ja talvirengasta kesällä. Jollei autossasi ole korjausainepakkausta, voit ostaa sellaisen kaupasta.

On sitä aikoihin eletty, hinausauto...

Vierailija
52/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan vararenkaan, tunkin ja vaihdan ite. Olen vaihtanut tienpäällä tuntemattoman miehenkin renkaan.

Ei se mitään rakettitiedettä ole, kädellinen pystyy sen tekemään, ellei ole fyysisesti vammainen.

Oi, sinäpä se olet aika äijä! Wou... Tulee sellainen miehekäs ronski rekkalesbo mieleen heti!

Ihan tavalliselta suomalaiselta heteronaiselta kuulostaa, emme ole mitään lämpimien maiden hienohelmaprinsessoja. Täällä päin maailmaa on naiset aina tehneet ruumiillista työtä siinä kuin toinenkin sukupuoli, ei ole voinut vain korkkiruuvikiharoita väkertää, kuolisi aika äkkiä nälkään.

Vierailija
53/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin mun miehelle saadakseni henkistä tukea. Vaihtaisin renkaan itse sen jälkeen. Oletetaan tietenkin, että paikka on turvallinen. Muuten mies käskisi soittaa vakuutusyhtiön hinauspalveluun, vai mikö se nyt olikaan.

Vierailija
54/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen aseet kirjoitti:

Riisun p!llun paljaaksi ja istun konepellille heruttelemaan vastaantuleville autoille kunnes joku pysähtyy auttamaan.

Toivo ettei ole talvi.

Vierailija
55/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vararenkaan, tunkin ja vaihdan ite. Olen vaihtanut tienpäällä tuntemattoman miehenkin renkaan.

Ei se mitään rakettitiedettä ole, kädellinen pystyy sen tekemään, ellei ole fyysisesti vammainen.

En ole fyysisesti vammainen, mutta en saanut renkaan pultteja auki. Alla oli yhden talven ajetut uudet rengasliikkeesä vaihdetut renkaat. Pultit oli vedety pistoolla todella lujasti kiinni. Mies jouyui ottamaan putken pätkän vipuvarreksi ja polkaisemalla irrottamaan pultit.

Tuota ennen kuvittelen renkasn vaihfon olevan helppoa.

Vierailija
56/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen mies ja koska minulla on Autoliiton Plus-jäsenyys niin käytän tietenkin sitä kun kerran maksankin siitä. Toki osaan renkaan vaihtaa itsekin ja vaihdan aina itse talvirenkaat kesärenkaisiin ja toisinpäin, omassa autotallissa omilla työkaluilla. Mutta tienpäällä en viitsisi alkaa "kuraamaan käsiäni" vaikka työhansikkaat olisikin. Kerran kun rengas oli tyhjentynyt auton seisoessa paikoillaan ollessani vanhemmillani jouluna käydessä en toki Autoliittoon soittanut vaan vaihdoin vararenkaan siinä vanhempieni pihalla ja ajelin sitten seuraavana päivänä rengasliikkeeseen ostamaan uudet renkaat kun ne vanhat talvirenkaat alkoivat muutenkin olla loppu. Mutta Aitoliiton Plus-jäsenyyttä hyödyntäisin herkästi tien päällä, riippuen vähän tilanteestakin. Toisessa autossani, joka on harrasteautona kesäisin toimiva avomersu ei edes ole vararengasta eikä renkaanpaikkaussarjaa eikä kompressoriakaan jolla täyttää. Jos siitä puhkeaisi rengas niin pakkohan se olisi Autoliittoon soittaa.

Vierailija
57/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, sinäpä se olet aika äijä! Wou... Tulee sellainen miehekäs ronski rekkalesbo mieleen heti!

Vaihdan muutenkin meidän autoihin (3 kpl) renkaat. Nainen 165/53. -eri

Vierailija
58/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaisin nähdä miten vaihdatte tienreunassa rengasta kun pultit on vaikka ruostuneet ja jämähtäneet kiinni tai asentaja on vetänyt niitä liian tiukalle. Veikkaan että monelta tulisi parku, kun ei rengasavain liiku sitten millään ja kynsikin katkesi.

Ei ole ruostetta, kun kaksi kertaa vuodessa vaihdan renkaat samoilla pulteilla ja en kirista liikaa, on katsos lukkomutteritkin olemassa. Tule vaan katsomaan, jos mieli tekee ja haluat oppia rengashommat.

Vierailija
59/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu säästä, siitä ketä on kyydissä ja mihin auto jää renkaan rikkoutuessa. Onko motari vai joku parkki. Jos olen yksin liikenteessä ja olosuhteet semmoiset, että tunkki pysyy hyvin alla eikä pureudu loskaan tmv. Vaihdan itse. Mikäli lapset kyydissä, sää paska ja motarilla, kuten viimeksi, soitan autoliittoon. Sain autoliitosta todella hyvää palvelua, 15 minuutissa oli kaveri jeesaamassa paikalla hallitunkin kanssa eikä kustantanut mitään. Toki jäsenyys maksaa, mutta 50000 vuodessa ajavana on pelastanut monesti.

Vierailija
60/67 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mitään noista vaihtoehdoista, vaan veisin ensin tienvarteen varoituskolmion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi