Nainen, autosi rengas puhkeaa. Mitä teet seuraavaksi?
Eli olet ajamassa autolla yksin kun rengas puhkeaa. Parkkeeraat autosi aivan tien laitaan. Laitat hätävilkut päälle.
Sinulla on puhelin mukana.
Mitä seuraavaksi teet?
Kommentit (67)
Soitan aina miehelle autoasioissa. Hän tulee paikalle fiksaamaan auton taas ajokuntoon.
Koska autossani on FRT-renkaat, jatkan ajamista kunnes löydän jonkun rasvanäpin korjaamaan/vaihtamaan renkaan. Ei sillä etten itsekin osaisi, en vain nykyään enää viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Just kävi noin. Hinaus lähimmälle korjaamolle ja työkaveri hakemaan töihin sieltä. Illalla korjaamosta auto ja matka jatkuu.
Osaisin varmasti vaihtaa renkaan, mutta työvaatteissa (nilkkurit ja villakangastakki, alla joku mekko) ja pakkasessa ei tulisi pieneen mieleenkään. Lisäksi mun tuurilla joku pultti olisi niin tiukalla etten saisi sitä auki 😊
Ja ainiin, hinaus menee vakuutukseen ja se renkaan paikkaus maksoi kokonaiset 25 eur. Sillä rahalla ei viitsisi pilata yhtään mitään vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaisin nähdä miten vaihdatte tienreunassa rengasta kun pultit on vaikka ruostuneet ja jämähtäneet kiinni tai asentaja on vetänyt niitä liian tiukalle. Veikkaan että monelta tulisi parku, kun ei rengasavain liiku sitten millään ja kynsikin katkesi.
Kuule, vähän aikaa kun siinä pyllistelee renkaan luona, niin kyllä sitä saattaa jokunen auto pysähtyä. Vaihda sinä ilman parkua kakkavaippa.
Yleensäkin delegoin helpot mutta likaiset työt jollekin firmalle, joka hoitaa hommansa. Maksan sitten asiankuuluvasti melko hyvästä IT-asiantuntijan palkastani korvauksen. Ei kaikkien onneksi tässä yhteiskunnassa tarvitse osata kaikkea.
P.S. mieskollegani tekisivät varmaan samoin. Heilläkään hardis-puoli ei ole se suurin vahvuus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaisin nähdä miten vaihdatte tienreunassa rengasta kun pultit on vaikka ruostuneet ja jämähtäneet kiinni tai asentaja on vetänyt niitä liian tiukalle. Veikkaan että monelta tulisi parku, kun ei rengasavain liiku sitten millään ja kynsikin katkesi.
Sitten pitää kritiikki kohdistaa siihen, joka ne talvi/suvikumit alle vaihtoi, eli itseeni. Kuten on ketjussa jo sanottu, ei se mitään rakettitiedettä ole eikä toisaalta myöskään mikään miehisyyden mittari. Ne vaihtaa itse jotka haluaa/osaa/viitsii, ei siinäkään mitään vikaa ole jos ulkoistaa mokoman touhun. Itse olen vaihdellut omat renkaat ja muutenkin hoitanut yleishuollot koska osaan ja kyseinen touhu muistuttaa aina papasta (ja ajan vanhalla rakkineella jota voi hyvin itsekin huoltaa), mutta ei se mikään miehen/naisen mitta ole että ne itse hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin delegoin helpot mutta likaiset työt jollekin firmalle, joka hoitaa hommansa. Maksan sitten asiankuuluvasti melko hyvästä IT-asiantuntijan palkastani korvauksen. Ei kaikkien onneksi tässä yhteiskunnassa tarvitse osata kaikkea.
P.S. mieskollegani tekisivät varmaan samoin. Heilläkään hardis-puoli ei ole se suurin vahvuus.
Mutta sitten sun mieskollegat on marsukollegoja, aika ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Hankin vakuutusyhtiön kautta tiepalvelun vaihtamaan. Siksihän minulla on vakuutus, että saan apua yllättävissä tilanteissa. Osaan kyllä vaihtaa itsekin, mutta autossani on niin painavat renkaat, etten halua käsitellä niitä yksin jos ei ole äärimmäinen pakko.
Aika on rahaa. Rengas hajosi ja ehdin töihin yhdeksäksi. Hinausauto kävi hakemassa auton ja vei lähimpään rengasliikeeseen. Aamupäivällä soitettiin rengasliikkeesta ja auto oli valmiina kahdelta. Olisin myöhästynyt töistä ja palaverista jos olisin alkanut vaihtamaan rengasta. Jos on vakuutus miksi en käyttäisi sitä? Jakkupuvussa ja korkokengissä en vaihda talvirenkaita.
Ei ole koskaan mennyt sormi suuhun, vaikka on tullut tilanteita missä matkaa ei pääse jatkamaan. Lapsen siittäminen ja seisten kuseminen lienevät ainoita tilanteita, missä pitää olla pippeli, auton kanssa pärjää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan vararenkaan, tunkin ja vaihdan ite. Olen vaihtanut tienpäällä tuntemattoman miehenkin renkaan.
Ei se mitään rakettitiedettä ole, kädellinen pystyy sen tekemään, ellei ole fyysisesti vammainen.
Oi, sinäpä se olet aika äijä! Wou... Tulee sellainen miehekäs ronski rekkalesbo mieleen heti!
Hä? En ole tuo jolle vastasit, mutta ihanko oikeasti pidät renkaanvaihtoa jotenkin hirmuisen miehekkäänä, voimaa, partaa ja hikeä vaativana hommana? Todellisuudessa se on muutaman minuutin homma eikä juurikaan vaadi edes voimaa, mitä nyt pari rengasta pitää saada nostettua.
Ja jos rapaa pelkää, niin takakontissa voi ja kannattaa kuljettaa pari työhanskaa varoiksi mukana, taskulampun, peiton, heijastinliivin ja varoituskolmion lisäksi. En tuudittautuisi vain puhelimen varaan jos ajelee muuallakin kuin keskustassa.
Ohis. Keskustelupalstoilta olen oppinut sen, että miehen miehinen kunnia on kiinni siitä, vaihtaako* hän talouden autoon renkaat vai ei. Jos vaihtaa, on epäreilua vaatia häntä tämän lisäksi esimerkiksi tyhjentämään tiskikonetta. Renkaanvaihto on mystinen rituaali, jota nainen ei voi ymmärtää. Tai osata.
* Sillä, että mies ei koske renkaisiin itse vaan käy rengasliikkeessä vaihdattamassa ne ja juo vaihdon ajan kahvia odotushuoneessa, ei ole mitään merkitystä.
Ei ollut viisastelijalla edes oikeata vastausvaihtoehtoa!! No voin kertoa sen. Otan varoituskolmion autostani ja vien sen vähintään 100 m päähän!
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vaan katsomaan. Eiköhän ne pultit aukene ihan samalla metodilla kuin 2 kertaa vuodessa renkaita vaihtaessani teen. Ne kamat on mukana autossakin automaattisesti kun ne laitetaan vaihdon jälkeen takaisin samaan paikkaan, onnistuu siis pimeässäkin. Kynsi kyllä saattaa katketa kun joskus niin käy töitä tehdessä, mutta siihenkin on tiedossa korjauskeinot, ei sitä kannata itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Otan vararenkaan, tunkin ja vaihdan ite. Olen vaihtanut tienpäällä tuntemattoman miehenkin renkaan.
Ei se mitään rakettitiedettä ole, kädellinen pystyy sen tekemään, ellei ole fyysisesti vammainen.
Oma isäni tosin ei saanut koneella laitettuja pultteja auki ilman että piti hakata rengasavainta laudalla. Ei ole vammainen. Itse en fyysisesti heikompana viitsi siis edes kokeilla.
Soittaisin miehelle, kiroilisin ja kiukuttelisin ja sitten kaivaisin sen tunkin takakontista. Ehkä varalta laittaisin konepellin auki ja näyttäisin avuttomalta ja toivoisin että joku ohikulkija tulee auttamaan naista hädässä, koska en erityisemmin pidä renkaan vaihdosta varsinkaan pakkasella, mutta kyllä minä sen itse vaihtaisin jos ei pian joku pysähdy.. Mies ei pääsisi apuun kun ei meillä ole kuin yksi auto.
Vaihtoehdoista puuttui "kirjoitan palstalle avauksen, missä kysyn mitä muiden miehet tekisivät, kun rengas puhkeaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä tarkoitus taas hakea jotain uuuuh, naiset ei vaan osaa juttua?
Miehenikin soittaa aina sen hinausauton, jos rengas puhkeaa ja sen jälkeen taksin.
Itsellenikään ei tulisi mieleenkään alkaa viuhtomaan jotain apua, tai vaihtamaan itse.
Hinausauto :O hinataan siis minne, rengasliikkeeseen? OMG... Ja kutsut tätä marsua mieheksi?
Sä ilmeisesti kuulut niihin ihmisiin joilla ei ole varaa maksaa hinauspalveluista? Ja kutsut itseäsi mieheksi?
Vierailija kirjoitti:
Niksi: älä alun alkaen edes vedä pultteja liian tiukalle, kun vaihdat renkaita.
Autossa kannattaa olla aina toimiva, hyvä taskulamppu, tuppaa renkaat puhkeamaan pimeällä, niin ei hätää, kun löytyy taskulamppu hampaiden väliin, käsiä tarvitaan silloin muualla.
Mun vaimo kyllä soittaisi mut apuun. Jos olisin työmatkalla niin vaimo soittaisi ystävä-miehelle. Toki hän pystyisi soittamaan hinausauton ja rengasliikkeessä hän saisi renkaan vaihdettua. En osaisi kuvitella häntä itse vaihtamassa rengasta.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Joo, meilläkin on aina uusi auto, ja aina soitetaan joku paikalle hoitamaan asia.
Onko tämä kysely siis joillekin, joilla on vanhoja autoja?