Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOtoiveiden maanantai***

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa. Täällä ollaan edelleen masu pyöreänä ja viikko 39 pyörähti käyntiin. Siis kääk enää viikko laskettuun aikaan. Tosiaan taidan olla niitä harvoja, joilla ei ole mitään kiirettä synnärille. Hih. Oikeastaan tuo nöösö kulkee hyvin mukana tuossa masussa, jopa ilman kantoliinaa ;).

Nyt on sitten rivari ostettu ja innolla odotellaan, että koska pääsee muuttamaan. Jee! Oma piha. Vielä, kun saisi tämän vanhan myytyä, niin kaikki asiat olisi kunnossa. Miehellä on vielä pari viikkoa töitä ja sitten kesäloma. Kiva. Tässä sitä jännitetään vielä, että tuleeko muutto vai pikkuinen ensin.

Masukilla nyt ei tunnu olevan mitään kiirettä poistua asunnostaan. Tuossa siivoilin ja vahailin lattioita ja tehtiin ne muutkin s:ät. Tulos ei mitään, vain väsy ja jäykät paikat. Hih. No, mikäs kiire tässä tosiaan...

tänään aateltiin lähteä särkänniemeen katselemaan eläimiä, vaikka siellä onkin aika kolean näköistä. Esikko varmasti tykkää.

ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE!!!!!!!!!!!!!

Sekä suppareita niitä kaipaaville....

ja jaksua meille muille.

Typy, esikko ja pähkynä rv.39

Vierailija
22/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän muidenkin vuoro kohta tulee. Ihan kamala yö takana; hikoilutti, oli ihan kamalan kuuma ja supistukset alkoivat yhdeltätoista. Niitä tuli sitten tasaisesti (välillä kipeämpiä ja välillä vähemmän kipeitä) läpi yön. Hetkeksi aina välillä torkahdin, mutta ei sitä sitten tietenkään saanut kunnolla nukuttua. Ärsytti vain nuo supparit, kun tiesin ettei niistä mihinkään ole. Ja aamulla sitten olivatkin poissa.

Olin ajatellut, että yrittäisin viettää esikoisen kanssa nyt paljon yhteistä aikaa, kun kohta joudun kuitenkin sairaalaan ja sitten vauva tulee kotiin, mutta huonolla omallatunnolla vein hänet sitten kuitenkin tarhaan, kun oma olo on aivan kamalan väsynyt. Saa puuhastella siellä sitten kavereiden kanssa ja ulkoilla tarpeeksi. Nyt on painuttava itse päiväunille.

Tsemppiä kaikille!!!

emmi-liini rv 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä siellä ollut kyllä mitään ihmeellistä. Pissi puhdas, verenpaine 113/71, sf-mittaa ei edes ottanut, paino oli noussut vain 162g viikossa, yhteensä tullut se 10 kiloa. Puhuihan tuo täti niin positiivisesti perätilasynnytyksistä, kun kuulemma on kokenut vain hyviä sellaisia (ollut vuosia kätilönä ennen tuonne siirtymistä). Teki kyllä mieli sanoa että mitäs puhut kun olen päätynyt jo sektioon, en päätöstä tule enää muuttamaan. Ärsytti hieman. :/

Tosiaan se oli viimeinen neuvola, seuraavan kerran käyn siellä leikkauksen jälkeen poistamassa tikit.

Pitäisi lähteä laittamaan pesukone päälle, ja sänkyyn vaihtaa lakanat. Voipahan sitten sanoa tehneensä tänäänkin jotain. ;)

Red_Cat & Möykky 38+2

Vierailija
24/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laskettu aika..hui! Mihin tää aika on hujahtanut? No, nyt taitaa sitten alkaa vasta se ODOTUS. Edelliset on menneet n.viikon yli, saa nähdä kuinka nyt käy.

Viikonloppuna oli muutamia vähän tujumpia suppareita, muttei tarpeeksi.

Toisaalta mulla ei ole mitään kiirettä, toisaalta voisin lähteä sairaalaan vaikka tältä istumalta.

Onnittelut vauvansa saaneille! Ja katuskalle oikein paljon tsemppiä, ei sulla enää kauaa aikaa mene, kun saat vauvan syliin.:)

Tänään neuvola. Terkka laittaa kuulemma faxia tayssiin, josta tulee sitten aika. Toivottavasti tulis vielä tälle viikolla (toiveajattelua?), sillä aiemmat synnytykset ovat lähteneet käyntiin " kovakouraisesta" lääkärintutkimuksesta...(tai siis ainakin itse näin luulen). ;)

Jotkut olivat vailla tekemistä : suosittelen leipomista. :) Laitoin itse juuri tiikerikakun uunin ja pullataikina on nousemassa. Tulee hyvä tuoksu kotiin ja on sitten jotain tarjottavaa vieraille, kun tulevat vauvavierailulle.

Hih, eilen annoin " ohjeita" mahaan, että jos meinaa tulla ulos tällä viikolla, niin koittaa ajoittaa syntymänsä niille päiville, kun ei tule lätkämatsia..;) Miehelle sanoin, että saiskohan synnytyssaliin telkkarin, jos oikein nätisti pyytäis..;)

Eli muistakaahan tänään hillua ja hyppiä illalla, jospa siitä olisi jotain apua! ;)

Mutta nyt pullanvääntöön..

Elli 40+0 (ihanaa!)

Vierailija
25/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille !

ja ihan kamalasti tsemppiä kaikille yliaikaisille ! tiedän miltä teistä tuntuu ! mulla tänään 40+3. ensi maanantaina joudun sitten yliaikaiskontrolliin kättärille. kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. maha oli vielä kasvanut. eipä siis ihme, että mulla on taas tukala olo ja vatsaa särkee. viikonloppu meni mulla siis ihan masiksessa, mutta kyllä tästä vielä noustaan. onneksi saan vertaistukea pihan muilta äideiltä.

nyt ei auta muu kuin keksiä illoiksi puuhaa, kun mies tulee kotiin. en enää uskalla lähteä julkisilla mihinkään, jos vaikka kuitenkin jotain tapahtuisi. jos olisi auto pöräyttelisin varmaan sinne tänne. siispä odottelen miestä......onneksi tuo esikko saa ajatukset muualle. tosin olen huomannut, että olen välillä aika pinna kireällä ja tiuskin pienelle poikaparalle.

tsemppiä siis vielä muutkin kärvistelijät ja vauvansa saaneille onnea !

aamos 40+3

eipä tässä oikein osaa kummepia kirjoittaa.

Vierailija
26/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kauheasti omansa saaneille ja muille tsempit!

Täällä on taas tänään " virtanen" -olo, eli aamusta asti touhuiltu. Seuraavaksi jos lähtis katsomaan olisko häkkivarastossa vielä kirpparille menevää tavaraa. Tuleepahan saatua samalla vähän kaappeihin tilaa.

Neuvolassa käytiin ja nyt epäiltiin että lapsonen olisi kääntynyt takaisin rt:hen. JEEE!!! No huomenna on kuitenkin tarkastukseen se varattu aika, joten käydään sitten kääntymässä sielläkin. Paino oli vähän laskenut (300g), osittain vaikuttaa ainakin tuo ilmojen viileneminen eli turvotus on enää yhdellä plussalla! Verenpaine 137/80 ja sf 35. Siinäpä tärkeimmät. Ja viikon päästä taas uudelleen.

Huomasin kun varasimme uutta aikaa että ensi viikolla on jo tuo laskettuaika...Ja musta kun ei yhtään tunnu siltä. Koko raskaus on menny aika kivuttomasti, mahaan on jo niin tottunut että tulee hyvin mukana joka paikkaan. Eli täällä ei ole olotilassa valittamista! Tänään on ilmeisesti menossa joku positiivisyyspäivä =D

Jaksamiset kaikille. Minä rupean touhuilemaan!

Dolosa ja sintti 38+3

Vierailija
27/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa tosi tosi hassulta!! mulla oli tai on vieläkin sesujen vakuutukset tapiolassa ja hyvin on homma toiminut. Mutta kyllä minäkin sanoisin niille pari valittua sanaa ja varmaan näin äkkipikaisena(varsinkin raskaana ollessa) :-))) vaihtaisin yhtiötä...! Koitahan saada asiat kuntoon ja masuasukille paljon terkkuja!! :-)))

zejo 34+5

Vierailija
28/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Mulla oli aamulla neuvola. Kaikki oli ok, mutta painoa on tullut jo 15kg raskauden aikana! Apua... no esikoisestakin tuli lähemmäs 20 ja kaikki lähti, toivottavasti lähtee pois tälläkin kertaa. Olo on kun mammutilla, vaikka kaikki valittaakin, että mulla on pieni maha. Kaippa olen sit levinny joka suuntaan sen verran, että maha näyttää pienelle;).

Uutta aikaa ei neuvolassa enää antanut, kun huomenna meen äitiyspolille ja sieltä tulee nyt ilmeisesti sitten se lähete sektioon, koska vauva on perätilassa (ellei päätä yön aikana kääntyä). Kävi kyllä se sektio jännittämään, kun siitä terkan kanssa juteltiin. Ens viikon alussa vauva sitten varmaan syntyy. Tuntuu ihan hassulle sekin ajatus ja jännittää.

Mä muuten toivoin että ilmat viilentyis tän loppuraskauden ajaksi, että olis jotain päälle laitettavaa, kun en omista hellevaatteita raskausajaksi. No, näytti toive toteutuvan, kun nyt on niin viileetä. Ihan hyvä vaan. Toivottavasti sit kun vauva on syntynyt niin on taas lämmintä.

äiskä-04 rv 38+1

Vierailija
29/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin vielä neuvolassa näin lasketun ajan kunniaksi! ;)

rv 40+0

hb 124

pissa puhdas

verenpaine 133/91

painoa vajaassa viikossa +500g (yht. 7kg koko aikana)

sf-mitta 36 (tuota kyllä ihmettelen, mitta on ollut kokoajan alakäyrällä ja nyt pomppasi suoraan yläkäyrälle? mitta oli viime keskiviikkona 32. riippuu tietty hirveän monesta asiasta..)

elli 40+0

Vierailija
30/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä ollaan vieläkin ja olen KAUHUISSANI tämän päiväisestä käynnistä, olen muutenkin ollut niin hermostunut ja epävarma ettei tämän päiväinen käynti kyllä oloa yhtään helpottanut ainakaan.

Olin siis yli kolme tuntia äippäpolilla:

Kätilö katsoi ktg-käyrän, ok muuten mutta vauva ei liikkunut sen oton aikana, verenpaineet nousseet 145/94 mulla ollut tähän mennessä tosi hyvät.

Eli sitten lääkäri katsoi ultralla vauvaa noin puolisen tuntia ja viimein sanoi, että nyt on juttu niin että menet syömään ja tulet sitten uudelleen ja katsotaan sitten uudestaan, vauva ei siis edelleenkään liikkunut tuuppimisista ym huolimatta. No menen sitten syömään hädissäni ja tungen sämpylää suuhun ja suklaata, kun muistelin et yks kätilö sanoi että makea herättää vauvan.

Odottelen sitten itku kurkussa lääkärille pääsyä takaisin, vihdoin kun pääsen jatkuu taas ultran tekeminen ikuisuuden, kysyn jo viimein onko kaikki hyvin, lääkäri vastaa joo on.

Viimein 40 minuutin jälkeen lopettaa ja sanoo, että vauvan hengitysliikkeitä enää muutamia, jos ollenkaan, mutta kun kerran saatiin muutaman kerran liikkumaan ja käyrällä sydänääniä vielä näkyi niin saat mennä kotiin odottelemaan ja tulla huomenna aamulla uudelleen!!! Olen aivan paniikissa ja lähestulkoon hysteerinen ja kysyn uudelleen että siis ei hengitysliikkeitä ja huomenna uudestaan?

Kätilö tulee siihen paikalle ja ohjaa viereiseen huoneeseen, sanoo sitten että jos jotakin pienintäkin tulee illan aikana niin päivystykseen heti tai jos liikkeitä ei tunnu riittävästi.

Itkin vaan, enkä juuri paljon enää sanotuksi saanut, olo jäi kyllä epävarmaakin epävarmemmaksi, enkä ymmärtänyt alkuunsakaan, jos kaikki ei hyvin niin miksi kotiin pitää lähteä ja tulla sitten kiireellä päivystykseen takas jos jotakin on. Tai odottaa huomiseen, kun ei kuitenkaan sellaisia supistuksia tule että jotakin tekisi.

No nyt olenkin sitten tässä ihan paranoidinen huomiseen asti, jos edes huomiseen kykenen kotona odotella, olen jo käynyt kaikki vaihtoehdot läpi tässä päässäni hyvästä pahimpaan. En sitten tiedä ylireagoinko vain mutta eipä tämä nyt kovin mukavalta tunnu.

Katuska

Vierailija
31/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella sun fiilikset just nyt *voimahali*

Aika omituista toimintaa tosiaan lääkäreiltä ja kätilöiltä, mutta täytyy kait vaan ajatella niin että tietävät tosiaan mistä puhuvat.

Menet huomenna uudelleen ja vauvallasi on varmasti kaikki hyvin!!!!!!!!! =)

Jaksamista!!

Vierailija
32/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi poika 12.5 rv 39+5.painoa 3540g ja pituutta 50cm.

synnytys meni nopeasti kesti 3 1/2 h.tänään päästiin kotiin.

tanui ja poitsu 3vrk

Vierailija
33/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tosi kamalaa käyttäytymistä lääkärien ja kätilön osalta.Uskon tietäväni miltä tuntuu nyt odotella huomista.mutta koeta rentoutua ja rauhoittua, vaikka tiedän että se tuskin on kovin helppoa.Eiköhän kaikki ole kuitenkin ihan kunnossa, tuskin ne sinua muutoin olisivat kotiin laittaneet. Ja niinkuin sanoivat, jos vähänkään illalla tuntuu niin menet päivystykseen vaikka näytille...ihan vaikka vain oman mielenrauhasi kannalta.

Vierailija
34/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pikkuhiljaa alan tässä nyt rauhoittua vihdoin asian tiimoilta, kyllä ne asiansa osaa ja eivät kyllä varmaankaan kotiin olisi laittaneet jos akuutti hätä ja istukan toiminta tosiaan alkaa tässä vaiheessa jo olla huonoa. Eli josko kuitenkin huomenna nyt kohti naistenklinikkaa viimeisen kerran lähtisin ilman, että palaisin yksin.

Kamalan päänsäryn saanut itselleni tällä hermoilulla ja itkulla vaan aikaiseksi, yritän vähän nukkua ja kerätä voimia.

Katja

Vierailija
35/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuska: koita kestää ja jaksaa! Ite oisin varmaan väkisellä jääny sinne sairaalaan tarkkailtavax!Aika epäreilulta tuntuu tuollanen!!!Ihan perseestä nää lääkärit!Sulla on varmaan ihan " kilin ajatukset" ...Jospa sit huomenna saat vauvan kainaloon, käyhän ilmottele täällä sit miten on menny?

Nasumasu; onx sulla itellä ollu joskus hevosia vai?Todellaki hävis nyt se viimenki tekeminen, mut helpompi on tosiaanki sit vauvan kanssa olla.Ja tuleehan se polle syksyllä takasin :)

Kauhee ralli täällä mahassa, tuntuu että suoletki on ihan sekasi kun koko päivän on mahassa mellakoitu!

Minusta tuntuu että ei mulle taida niitä supistuksia etes tulla vasta kun sitte ku on tosi kyseessä...Olis kai se kyl parempi et vähä ees supistelis ennen oikeita supistuksia, eikös se " kypsytä" kohtua tulevaan( ja vauvaakin)?

muzzukka ja rallikuski rv 37+5

Vierailija
36/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt (tai siis kuullut erään synnytyslääkärin sanovan), että vauva lopettaakin hengitysliikkeiden harjoittelun hieman ennen synnytystä! Se, että vauva ei siis hengitysliikkeitä juuri tehnyt, niin ei käsittääkseni ole kovin huolestuttava asia; eihän vauva kohdussa keuhkoja tarvitse, mutta harjoittelee vain tulevaa varten!

Ja vauvan muutkin liikkeet vähenevät loppua kohden, joten näitä liikkeitä lääkäri varmasti enemmän pohdiskeli. Jos siis itse tunnet vauvan liikeuskelevan - potkivan, venyttelevän, ym. - niin voit varmasti ottaa ihan rauhassa huomiseen asti! Niitä hengitysliikkeitähän ei voi tuntea, mutta nämä muut liikkeet ovatkin ymmärtääkseni oleellisempia.

Ja ihan varmasti lääkäri ja kätilöt ovat tarkkaan ratkaisunsa harkinneet; riskinsä liittyy käynnistykseenikin, eikä sitä haluta tehdä turhaan. On siis turvallisempaa odotella yksi yö synnytyksen käynnistymistä, kuin käynnistää turhaan, jos ultran perusteella vauvalla ei ole akuuttia hätää!

Helpppohan täällä on sanoa, mutta koita kuitenkin ottaa rauhassa ja nauttia illasta!!! VOIMIA JA JAKSAMISTA!!!

- E ja rv 41+1 -

Vierailija
37/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeesti seurata tosi tarkkaan niitä liikkeitä, koska mut otettiin saman tien sisälle, kun vauva ei liikkunut käyrässä tarpeeksi. Vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä, jonka takia noi liikkeet oli vähenneet, mutta onneksi ei kuitenkaan ollut pahasta hapenpuutteesta kärsinyt!

Ja minä en kyllä ymmärrä tota vitkuttelua käynnistyksen kanssa. Siis jos paikat on kypsät, niin ei siinä kyllä mitään extra-riskejä pitäisi olla. Äidillehän synnytys tietty saattaa olla rankempi kokemus, kun luomu, mut ei välttämättä! Mulle jäi positiivinen kokemus käynnistyksestä:)

pricilla

Vierailija
38/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

zejo, kiitos terkuista, ja samoiten terkkuja sinun masuasukille! :) Eiköhän asiat kuntoon saada, ja todennäköistä on tuo vakuutusyhtiön vaihtaminen.

Äiskä-04 näyttää siis että samassa veneessä ollaan kuitenkin. Harmi ettei sinunkaan vauvasi sitten kääntynyt oikein päin. Varmasti jännittää huominen kun saat tietää vauvan syntymäpäivän. Itseä lähinnä jännittää nyt se että pysyykö vauva tuohon sektiopäivään asti masussa, kun tänäänkin on niin supistellut. Olen kyllä sanonut että tästä taitaakin tulla härkä eikä kaksonen kun on niin itsepäinen. :D

Katuska, oikein paljon jaksamista sinulle edelleen! Olipa ikävä käynti sinulle äippäpolilla. Uskon kyllä että varmasti on epävarma fiilis, mutta jotenkin tuntuu että jos sinut kotiin lähettivät niin pitää asioiden ihan kunnossa olla. Kyllä ne muuten olisivat sinut siellä pitäneet. Positiivista energiaa lähetän sinulle!

Nyt peliä vahtaamaan! :)

Vierailija
39/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta kattomaan matsia jos vaikka Suomi sais maalia aikaseks ja vaikka suppareita mulle. =)

Katuskalle hirveesti tsemppiä ja sinne vaan jos tuntuu että kotona liian ahdistavaa. sulla viikkoja niin paljon että pakko niitten on jotain tehdä. siispä sanon vielä sinne vaan jos susta niin tuntuu! *halii*

Tanuille ONNEA!!!

nyt telkkariin ääreen. ja sitten tauolla tekee kanasalaattia. nam!

my_selene ja neiti rv 38+0

Vierailija
40/40 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleenpunaista arkea ja juhlaa! =)

my_selene ja neiti rv 38+0