Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odottaako perintö?

Vierailija
13.01.2019 |

Itsellä ei, koska vanhemmilla ei mitään mainittavaa omaisuutta.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain toisen vanhemman kuollessa 67.000e. Olen salaa silmännyt jäljellä olevan omaisuusluetteloita ja sieltä on tulossa ainakin 50.000 lisää verojen ja hautauskustannusten jälkeen.

Anna vähän. Sinä saat kuitenkin noin paljon ja minä en mitään. Ja samalaisesta vitusta on molemmat alastomana tähän maailmaa synnytty, et yhtään sen parempana.

Tämä olisi monen hyvä muistaa.

Vierailija
42/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korpi-Kainuussa 5000€ arvoinen osuus kaatopaikkakuntoisesta paskakasasta. Olen lahjoittamassa osuuttani siskolleni, jolla on sille jotain käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penniäkkään en luultavasti saa, tiedossa on aina ollutkin. Olis kiva apu, mutta minkäs teet, tyhjästä paha nyhjästä.

Vierailija
44/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä teistä joille tulossa esim. Satojen tuhansien perinnöt tuntuu. Odottaako sitä ja miettiikö mitä niillä rahoilla tekee?

Omillakin tulee hyvin toimeen, joten ei ole niin iso asia periä.

Vierailija
45/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi perijää ja valtava määrä törkyä.

On homeinen rivarikämppä pienellä kylällä mihin meni vanhempien rahat pitkälti ja toinen maalla oleva purkukuntoinen talo.

Mökki mikä ihan hyvä, mutta ei tarpeen sillä itselläkin jo. Eikä mökkiä tee mieli myydä, koska ainoa side mummolaan.

Metsää noin 40ha eli ainoa mitä taitaa olla tulossa on verot kiinteistöistä joita ei rahaksi voi muuttaa.

Vierailija
46/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei mene perintöasiatkaan, toiset saa ja toiset ei mitään.

Vierailija
47/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö on täysin toissijainen asia. Toivon että elossa oleva vanhempani käyttää rahansa itseensä.

Vierailija
48/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tulossa aika paljon. Ollaan ajateltu jotenkin ennakkoon sitä perintöä jo siirtää, koska perintövero tulee olemaan niin valtava jos sen kaiken jättää vasta siihen kun kuolema koittaa.

Vierailija
49/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei, koska vanhemmilla ei mitään mainittavaa omaisuutta.

Toivon että vanhempani vielä elää yli 100-vuotiaiksi. Minulla on omaa omaisuutta. 

Vierailija
50/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on palstalla ahneita yksilöitä.

Vierailija
51/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ahneita jos on perintöä saamassa?

Vierailija
52/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain voi olla tulossa joskus, mutta en tykkää hirveästi matkustella tai tuhlailla.

Mulla on jo velaton asunto, harrastus ja työ. Mitä tekisin rahoilla? Kuntosalikortti vie 50 e kuussa, ravintolassa tykkään syödä jonkun kuukauden välein ja asunnosta tarvitsee maksaa vain pieni vastike. Pärjäisin vaikka parin tonnin tuloilla.

-M34

Vierailija
53/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärkkymässä perintöä jo vaikka voisi toivoa vanhempansa käyttävän rahat itseensä. 

Vierailija
54/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tulossa aika paljon. Ollaan ajateltu jotenkin ennakkoon sitä perintöä jo siirtää, koska perintövero tulee olemaan niin valtava jos sen kaiken jättää vasta siihen kun kuolema koittaa.

Sama täällä, siksi siirsimme 200 ha metsää spv:llä jo aiemmin. Mikäli vanhemmat elävät vielä 10-20 v (toiveissa olisi) siirrän aika varmasti perintöni lapselleni. N30

Vierailija
55/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärkkymässä perintöä jo vaikka voisi toivoa vanhempansa käyttävän rahat itseensä. 

No piru vie kun äiti meni dementoitumaan ennenkuin ehti hassata rahansa ja kuolikin vielä. Pakkohan ne rahat oli ottaa vastaan, muuten ne olisi menneet mun lapsen vaivoiksi.

Vierailija
56/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa muutama satatuhatta ja vieläpä ilman veroja. Äitini on myynyt kaiken vähänkään arvokkaamman omaisuutensa ja asuu nykyään vuokraluukussa. Kaikki saamansa rahat on nostanut käteiseksi ja säilyttää niitä asunnossaan. Silloin tällöin ollaan siskon kanssa saatu ennakkoakin, kun on ollut tarvetta.

Vierailija
57/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini puolelta on tullut jo pari asuntoa.

Isän vanhempien puolelta samoin, sitä on jaettu jo heidän elossaolo aikanaan tasaisesti ja kaikille sama määrä, jotta säästytään liiallisesta veroista. Eli omaisuutta, asuntoja, metsää yms on myyty sellaisin väliajoin ettei ongelmiin jouduta.

Nyt on enää yksi asunto myymättä.

Itse omistan myös metsää ja muutaman kiinteistön. Lapseni eivät tosin näistä edes tiedä.

Vierailija
58/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään isompaa, ehkä 120 00€- verot. Ja sekin olettaen että pikkukaupungin okt menee aikanaan kaupaksi. Ja että leskiäitini vanhuudenhoitoa ei tarvitse maksaa säästöistä vaan eläke riittäisi kattamaan hoitotarpeet.

Vierailija
59/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan, jos puhutaan ihan vakavasti, olen ehkä kautta historian sukuni varakkain.

Ap

Taitaa olla minulla sama. Minusta se on aika surullista. Ainakin omia vanhempiani varakkaampi olen, koska omaisuutta on sentään enemmän kuin perustason hautauskuluihin menee.

Minua vituttaa, kun ikäisilleni sanotaan, että mitäs valitatte epäreilusta eläkesysteemistä, kun tehän saatte isot perinnöt niiltä suurilta ikäluokilta. Ei se nyt ihan hirveästi lämmitä, että tilastojen mukaan suuri osa ikäisistäni saa ihan kivat perinnöt, kun itselle ei sellaisia ole odotettavissa. Toinen vanhemmista vielä hengissä ja mitään yli nelinumeroista summaa hänen omaisuudestaan ei mitenkään laskemalla saa aikaan.

Vierailija
60/60 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole isoja perintöjä luvassa. Kolmeen osaan vanhempien asunto ja vähän metsää. Jos eivät sitten käytä rahojaan itseensä ja hoitamiseensa. Enon perintö on tulossa tänä talvena. Perunkirjoitukset on vielä kesken, mutta olen kuulemma testamentissa ja pieni summa ( alle 10000 euroa?) on tulossa.