Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella masentunut raskauden jälkeisestä kropastani

Vierailija
13.01.2019 |

Vaikka synnytyksestä on jo 3 vuotta, en vieläkään tunne minua ”minuksi”. Ennen raskautta olin hoikka hyväkroppainen, nyt rinnat ovat venähtäneet ja vatsassa löysää ja joka puolella raskausarpia. Alapää näyttää hirveältä ja menee ilmaa. Voisin vaan itkeä koko ajan. En tunnea itseäni naiseksi tai haluttavaksi. En ole koskaan halunnut lapsia mutta (oma vika) en muistanut ottaa ajallaan e- pillereitä. En pääse tästä yli, murehdin tätä joka päivä. Tuntuu kuin tämä olisi jo joku pakkomielle. Olen itsekin nuori mutta kadehdin hirveästi muita hyväkroppaisia nuoria ja olen miettinyt jo rintaleikkausta ja alapääleikkausta. Missä voisin käydä puhumassa ongelmastani? Itken nytkin kun tätä kirjoitan... :’(

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärisetkö myös?

0/5

Vierailija
2/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit voinut tehdä myös abortin. Oma valintasi koko asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit sinne Porvooseen.

Vierailija
4/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoiko, ja myrskysikö myös, kun lasta laitettiin alulle? Tapahtuiko tämä Ahvenanmaalla?

Vierailija
5/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei olisi provo nauraisin silti ap:lle päin naamaa, että elämänarvosi ovat aivan vinossa, onnea sen kanssa! Jos et halua parantua kehoa koskevasta asennevammastasi, vaan kehua itseäsi kropallasi (ja se ei siis nyt onnistu), niin ansaitsetkin kärsiä.

Vierailija
6/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytitkö norsun? Raskaus ja synnytys ei ainakaan minun kroppaani pilannut. Olet tainnut sen itse pilata.

Vierailija
7/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkille, sali treeniä isoilla painoilla, ravinto remontti ja geishakuulat käyttöön, siitä se lähtee.

Nytkin voisit olla mukulan kanssa pulkkamäessä, tekee muuten jaloille ja perseelle hyvää rampata mäkeä edestakaisin.

Aaveella valittaminen mitään auta

Vierailija
8/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kommenteista, tämä ei ole provo. Tiedostan kyllä itsekin että tämä asenteeni kehoani kohtaan ei luultavasti enää ole normaalia, siksi kysyinkin täältä apua minne minun kannattaisi mennä puhumaan. Koska en haluaisi hukata nuoruuttani olemalla koko ajan epävarma. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että kärsin päivittäin säryistä alapäässäni ja lievästä ulosteenkarkailusta koska sain pahat repeämät. Ja kyllä olen sen vuoksi menossa lääkäriin. Ja tällä hetkellä varmasti olisinkin pulkkamäessä jos en olisi neljättä päivää kipeänä.

Olen ensinäkin todella surullinen siitä että synnytys on aiheuttanut mulle luultavasti koko loppuelämän vaivat. Kaikenlisäksi tämä nykyaika, missä meille pamahtaa joka paikassa esim. Instagramissa vähäpukeisia ja ns täydellisiä naisia, ei helpota oloa. Otan siitä kauheat paineet itselleni, vaikkei pitäisi. Synnytys oli traumaattinen ja kaikki vaivat sen jälkeen, minun on pakko päästä puhumaan jollekin entä kun vatvon näitä asioita oman pääni sisällä päivästä toiseen.

Ap

Vierailija
9/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos taas kommenteista, tämä ei ole provo. Tiedostan kyllä itsekin että tämä asenteeni kehoani kohtaan ei luultavasti enää ole normaalia, siksi kysyinkin täältä apua minne minun kannattaisi mennä puhumaan. Koska en haluaisi hukata nuoruuttani olemalla koko ajan epävarma. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että kärsin päivittäin säryistä alapäässäni ja lievästä ulosteenkarkailusta koska sain pahat repeämät. Ja kyllä olen sen vuoksi menossa lääkäriin. Ja tällä hetkellä varmasti olisinkin pulkkamäessä jos en olisi neljättä päivää kipeänä.

Olen ensinäkin todella surullinen siitä että synnytys on aiheuttanut mulle luultavasti koko loppuelämän vaivat. Kaikenlisäksi tämä nykyaika, missä meille pamahtaa joka paikassa esim. Instagramissa vähäpukeisia ja ns täydellisiä naisia, ei helpota oloa. Otan siitä kauheat paineet itselleni, vaikkei pitäisi. Synnytys oli traumaattinen ja kaikki vaivat sen jälkeen, minun on pakko päästä puhumaan jollekin entä kun vatvon näitä asioita oman pääni sisällä päivästä toiseen.

Ap

Synnytyksessä tulleista vaurioista ei saa puhua. Jos jollakin menee synnytys hyvin ja palautuu ennalleen niin kaikki muidenkin synnytykset menee samalla kaavalla. Ei ymmärretä, että naiset ovat kropaltaan erilaisia. Joillakin tulee vaurioita eikä keho palaudu ikinä ennalleen.

Vierailija
10/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit voinut tehdä myös abortin. Oma valintasi koko asia.

En pystynyt koska ajattelin että olen itse mokannut. Ajattelin että lapsi on kuitenkin meistä tullut enkä pysty viemään häneltä mahdollisuutta elämään. En tiennyt kaikesta ongelmista mitä synnytys voi aiheuttaa, koska ei niistä juurikaan neuvola puhuttu. Loppupeleissä pelkäsin synnytystä niin paljon etten edes uskaltanut mennä lukemaan netistä mitään synnytykseen liittyvää. Näin jälkikäteen kadun asiaa todella paljon, koska olisin vaatinut sektiota. Ap

Vierailija
11/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin neuvolan kautta terapiamahdollisuuksia.

Vierailija
12/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas todella fiksuja kommentteja.

Vierailija
13/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta märehtiminen ja toimi.

Montako viikkoa on synnytyksestä? Jos jo useampi kuukausi niin tarvitset apua. Personal trainerin avulla saliohjelma.

Vierailija
14/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet? 19? Olet kyllä varmaan muutenkin aika masentunut tyyppi, mutta nyt saat tästä mukavasti syytettyä raskautta ja sitä kautta myös lasta. On varmasti kiva lapsenkin tajuta, että mamma parkuu räkä poskella hänen takiaan... Hae ap hoitoon ja anna kauheasta elämästäsi koko ajan muistuttava lapsi adoptioon ellet ole sitä vielä tehnyt.

Teetätä myös heti sterilisaatio.

Vierailija
15/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako viikkoa on synnytyksestä? Jos jo useampi kuukausi niin tarvitset apua. Personal trainerin avulla saliohjelma.

3 vuotta.. Ap

Vierailija
16/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti siitä olleen kolme vuotta, joten ap:lla on lähinnä pää pipi. Siihen ei pt:t auta.

Vierailija
17/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että pyydät lääkäriltä lähetteen fysioterapeutille jolla on kokemusta synnyttäneistä naisista. Jatkuva särky ja ulosteen karkailu ovat korjattavissa. Varmasti tulee kirurgisia toimenpiteitä mutta elämänlaatusi paranee!

Vierailija
18/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on edelleen iso tabu Suomessa. Naiset vielä itse kannattavat suu vaahdossa alatiesynnytystä, koska "onhan se nyt vaan tosiäidin merkki".

Tottakai kroppa menee remonttiin raskauden myötä. Käytä öljyjä arpiisi, aloita hikitreenaaminen (intervallia, tehokasta kuntosalia, mitä vain hikeä puskevaa) ja käy korjauttamassa rintasi, jos asia sinua häiritsee. Alapään korjaus on myös mahdollinen. Kuulat ja alapääjumppa saattavat vähän auttaa, mutta eiväthän nekään mustaa aukkoa poista.

Tsemppiä!

Vierailija
19/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi.. luin aloituksen huonosti. Kolmen vuoden jälkeen vatsan pitäisi olla kunnossa.

Onko sinulla erkaantunut vatsan lihaksisto. Fysioterapia auttaa. Salilla saattaa vaurio lisääntyä jos ei ole oikeaa ohjelmaa.

Vierailija
20/56 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas todella fiksuja kommentteja.

Ja tämäkö sinun kommenttisi oli fiksu? Miten autoit siinä tai ehdotitko ratkaisuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän