Kävisitkö boudoir-kuvauksissa?
"Moni avioliitto alkaa huomenlahjaksi annettavilla boudoir-kuvilla – Elina Pynnönen meni kuvauksiin avioeron jälkeen ja ripusti lopputuloksen seinälleen"
https://yle.fi/uutiset/3-10592513
Vaikka olisin kuinka kissa tai milffi, en..eih. Miksi seinällä pitäisi olla kuva itsestä alusvaatteissa? Eikö sitä voisi katsoa peilin kautta muutenkin? Voimaannuttaako tuo oikeasti vai antaako teennäisen kuvan viehättävyydestään? Onko tämä jokin erovoimaannus- tai aviomiehenmuistutuskuvaus, en tajua?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ajattelen asiaa lisää, niin paljon mieluummin boudoir-kuvaukset kuin se itseinho, millä monet nelikymppisetkin (siis oman ikäiseni) suhtautuvat vartaloonsa. Tulee mieleen eräskin kaverini, jolla on välillä niin paha olo omasta vartalostaan, ettei voi mennä bikineissä rannalle TOISTEN NAISTEN eteen. Ja hän on siis aina ollut hyvin hoikka ja harrastaa raskasta liikuntaa monta kertaa viikossa. No, syömishäiriöitähän hän taitaa sairastaa, mutta silti se on jotenkin hyväksyttyä. Ei moni sitä ihmettele tai paheksu, se nyt on aika normaalia vihata omaa kehoaan ja kituuttaa jollain dieteillä, mutta aijai jos ikääntyvä nainen tykkää ulkonäöstään ja pitää sitä sensuellina, ja haluaa myös ikuistaa sen kuviksi, niin jo on sairasta ja narsistista ja ties mitä.
nro 2
Hyvä itsetunto = jaat boudoar (?) kuvia somessa.
Minulla on mielestäni hyvä itsetunto, eikä ole tullut edes mieleen jakaa tuon tyylisiä kuvia missään.
Niinkö minä kirjoitin? Että jos on hyvä itsetunto, niin sitten on ihan välttämätöntä ottaa niitä kuvia ja jakaa niitä somessa?
2
Näitähän jaetaan somessa. Artikkelin tyyppiin katseli instasta muiden kuvia, jotta sai rohkeutta lähteä itsekin. Kuten joku yllä sanoi; jos näitä ottaa omaksi ilokseen pöytälaatikkoon niin jokaisen oma asia. Monikaan vaan ei halua nähdä ystäviään/sukulaisiaan 'sensuelleissa' otoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mennä, mutten niitä kuvia onnistuneenakaan muiden katsottavaksi ripustaisi jonnekin olkkariin. Mutta voisi olla terveellistä nähdä oma itsensä (kohtuullisesti) photoshopattuna, jolloin vertailu julkkisten vastaaviin kuviin olisi realistisempaa, voisi tuoda lisää itseluottamusta omaa kroppaansa kohtaan.
Miten käsitelty kuva tuo itseluottamusta?
Siinä että tiedät molempien olevan käsiteltyjä, ja ero ei ehkä olekaan niin valtava kuin luulit. Toki käsittelyissä on eroja, siksi sana "kohtuullisesti" photoshopattu, ei mitään ääripään "pois 75 kg" -juttuja.
Taitavasti tehty kuvaus tuo lisäksi itsestäsi esille piirteitä jotka ovat photoshoppaamattakin vähintään ok ja ehkä jopa kauniita, kaikilla meillä on sellaisia kohtia, mutta itseinhosi on estänyt niiden näkemisen. Siksi olisi tärkeää saada nähdä itsesi edes joskus positiivisessa valossa jonkun toisen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ajattelen asiaa lisää, niin paljon mieluummin boudoir-kuvaukset kuin se itseinho, millä monet nelikymppisetkin (siis oman ikäiseni) suhtautuvat vartaloonsa. Tulee mieleen eräskin kaverini, jolla on välillä niin paha olo omasta vartalostaan, ettei voi mennä bikineissä rannalle TOISTEN NAISTEN eteen. Ja hän on siis aina ollut hyvin hoikka ja harrastaa raskasta liikuntaa monta kertaa viikossa. No, syömishäiriöitähän hän taitaa sairastaa, mutta silti se on jotenkin hyväksyttyä. Ei moni sitä ihmettele tai paheksu, se nyt on aika normaalia vihata omaa kehoaan ja kituuttaa jollain dieteillä, mutta aijai jos ikääntyvä nainen tykkää ulkonäöstään ja pitää sitä sensuellina, ja haluaa myös ikuistaa sen kuviksi, niin jo on sairasta ja narsistista ja ties mitä.
nro 2
Terapia saattaa olla paras ratkaisu. Ei ikä tee huonoa itsetuntoa, jotain muuta on taustalla.
Tuo photoshopin positiivisuus on vähän outoa. Kun tiedät kuitenkin ettet ole sen näköinen oikeasti...
Ikiaikainen ihmisen sukupuolibiologia ei vaan päästä otteestaan. Kuva itsestä niukoissa rihmankiertämissä on keino kertoa muille vielä mahdollisesta fertiliteettiydestä sekä vahvistaa ja tukee henkilön sisäisesti kokemaa itsetuntoa ja mielikuvaa omasta itsestä naisena. Tämä voi olla tärkeää, jopa hyväksi joillekin, elämässä kohdatuissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nro 2
Minä uskon, että moni saa moisista kuvauksista vielä entistä pahemman itseinhon. Vaikka kuvia kuinka käsiteltäisiin, niin lopputulos voi olla ihan muuta, paljon kamalampi, kuin mitä ihminen itse on kaikki nämä vuodet vartalostaan ajatellut.
Minä uskon, että sellainen, joka ei tunne oloaan vartalossaan kotoisaksi (vaikkapa minä), ei mene boudoir-kuvauksiin. Miksi menisi? Sehän tuntuisi ihan kamalalta olla sen "vääränlaisen" vartalon kanssa aivan hirveältä.
2
Minusta kai tuntuu, että tuollaisia kuvauksia harrastavat juuri ne, jotka ovat itsestään vartalostaan epävarmoja. Etenkin, jos se kuva laitetaan sitten Facebookiin kaikkien kommentoitavaksi. Mutta hankala ajatella, kun tuntuu omalla kohdalla niin kaukaiselta asialta.
Minun taas on vaikea kuvitella, miten joku vartalostaan todella epävarma ja sitä inhoava ensinnäkään haluaisi poseerata jollekin kuvaajalle eroottisesti, saati sitten jakaa niitä otoksia muille. Millä tavalla mielestäsi ajattelet, että juuri vartalostaan epävarmat haluaisivat esitellä juuri sitä asiaa, josta ovat todella epävarmoja?
2
Ehkä sellainen ihminen haluaisi käydä kuvauttamassa vartalonsa ammattilaisen silmin huomatakseen, että on itse ollut koko ajan väärässä eikä olekaan ruma ja muotopuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö te kuvittelette että on hyvää itsetuntoa kerjätä huomiota puolialastomilla kuvilla? Jos joku käy kuvauksissa omaksi ilokseen, eikä altista tuttaviaan kiusallisesti pakon edessä näkemään kuvia, niin se on OK.
No en minä heikkoitsetuntoisena voisi kuvitella, että poseeraisin eroottisesti ja vähissä vaatteissa jollekulle, ja sitten vielä antaisin jonkun muunkin ne kuvat nähdä!
2
Kroppa voi olla vaikka täydellinen, mutta ihminen huonolla itsetunnolla haluaa kuulla mahdollisimman monelta, mahdollisimman usein vakuuttelua, että hän on kaunis ja kelpaa.
Mulla on suunnitelmissa mennä kuvaukseen, tosin oman miehen kuvattavaksi. Mies on siis valokuvaaja, mutta erikoistunut ihan muuhun kun ihmisten kuvaukseen. Tämä on meidän keskinäinen juttu, tykkäämme molemmat tiettyjen aikakausien tyyleistä joita sitten vähän lavastamme kuviin. Kuvat ovat ainoastaan meidän nähtäväksemme, eivät todellakaan ole menossa someen (kääk) eikä kenenkään muunkaan nähtäväksi. Terv N50, ei mitenkään täydellinen mutta hyvällä itsetunolla varustettu.
Vierailija kirjoitti:
Ikiaikainen ihmisen sukupuolibiologia ei vaan päästä otteestaan. Kuva itsestä niukoissa rihmankiertämissä on keino kertoa muille vielä mahdollisesta fertiliteettiydestä sekä vahvistaa ja tukee henkilön sisäisesti kokemaa itsetuntoa ja mielikuvaa omasta itsestä naisena. Tämä voi olla tärkeää, jopa hyväksi joillekin, elämässä kohdatuissa tilanteissa.
On varmasti, jos ei altista muita kuville.
Nimim. sukulaisen kuva syöpynyt verkkokalvoille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö te kuvittelette että on hyvää itsetuntoa kerjätä huomiota puolialastomilla kuvilla? Jos joku käy kuvauksissa omaksi ilokseen, eikä altista tuttaviaan kiusallisesti pakon edessä näkemään kuvia, niin se on OK.
No en minä heikkoitsetuntoisena voisi kuvitella, että poseeraisin eroottisesti ja vähissä vaatteissa jollekulle, ja sitten vielä antaisin jonkun muunkin ne kuvat nähdä!
2
Varmasti ne someen ladatut kuvat katoavatkin, ellei niihin tule tarpeeksi kommetteja ja tykkäyksiä. Sitten ihminen päättää, että kyllä, minä olen vastenmielinen. Hänen itsetuntonsa on muiden varassa.
Aivan uskomatonta miten te naiset vihaatte omaa kroppaanne, kaikki luulevat näyttävänsä xxxxl variksenpelättimiltä
Yks tuttu kahden lapsen yh jakaa näitä buduaarikuviaan somessa. :( On kyllä ehkä yksi maailman huonoitsetuntoisimmista ihmisistä ketä tiedän. On ostanut seuraajia jostain bittimarketista. Kuvatekstit ovat aina uhmakkaita "I need no men" bullshittiä, mutta sitten kuitenkin Facebookissa jakaa "haluan miestä" tyyppisiä päivityksiä.
Jos tällaiset naiset käyttäisivät sen miesten iskemiseen kohdennetun energian lapsiinsa, uraansa tai vaikka hyväntekeväisyystyöhön, olisi heidän oma elämänsä parempi paikka. Mutta kun ei, kun se itsetunto on rakentunut ulkonäön varaan, niin sen ympärillä sitten kierretään kehää.
Buduaarikuvaukset ovat vastaavia kuin omakustannekirjat: maksat siitä, että voit kutsua itseäsi malliksi/kirjailijaksi. En ikinä kehtaisi laittaa miehelleni tarkoitettuja kuvia julkisesti someen ja halventaa itseäni. Sitten uhriudutaan, kun nainen esineellistetään. Miksiköhän.
No mä itseasiassa olen käynyt tuollaisessa kuvauksessa. Sain sen polttareissa osallistujilta lahjaksi, mutta menin sinne kyllä ihan yksinäni ilman polttariseuruetta. Myös kuvat ovat meillä kotona vähän yksityisemmin, eivät missään olohuoneen seinällä, vaan makuuhuoneessa, eikä sielläkään isosti tyrkyllä. Kuvat sai siis mieheni huomenlahjaksi ja hänen ilmeensä ja fiiliksensä huomattuani en kyllä yhtään harmittele, että kuvat tuli otettua, vaikka alkuun se vähän höpsöltä idealta tuntuikin. :) Ajattelen jotenkin niin, että kun maallinen kauneus on kuitenkin katoavaista, niin se kannattaa ikuistaa niin pitkään kuin sitä on vielä jäljellä.
2