Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia Helsingistä pois muuttamisesta!!

Vierailija
12.01.2019 |

Olen kurkkuani myöten täynnä tätä kaupunkia! Pidän pienemmistä kaupungeista, järvimaisemista, rauhallisuudesta, yksinäisyys ei ole minusta tylsää vaan ihanaa. Haluaisin täältä pois, jäin tänne jumiin kun opiskelujen jälkeen sain täältä töitä. Työ on määräaikainen joten ihan milloin tahansa en voi lähteä pois, mutta heti kun tilaisuus tulee niin tahtoisin!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on ainoa Suomen oikea kaupunki, muut ovat ihan tuppukyliä. Olen itse syntynyt pikkukaupungissa ja muutin Helsinkiin heti lukion jälkeen. Kolmisen vuotta sitten muutin pois ja olen katunut joka päivä. Älä muuta.

Niin no kun pointti on juuri se, että en pidä näinkään isoista kaupungeista pidemmän päälle! Minne muutit ja mikä siellä mättää?

Ap

Maalaisuus, kuppikuntaisuus, pienen kaupungin politikointi, kaikilla pitää olla auto ajattelutapa, sivistymättömyys ja kaikkea muuta. Eniten harmittaa, että jos on yhtään erilainen on outo, Helsingissä saat olla ihan kuka vaan ja juuri sellainen, kuin olet - se on vapauttavaa. En halua kertoa minne muutin, ettei kukaan tunnista minua. Kyseessä kuitenkin Suomen mittakaavassa ihan Ok:n kokoinen yliopistokaupunki.

Ihan hyviä huomioon otettavia miinuspuolia sinänsä! Tuskinpa mistään löytyy maanpäällistä paratiisia, mutta hienoa jos löytyy se itselle sopiva. En oikein usko että minua haittaisi esim. se että joku katsoisi nokan vartta pitkin jos olen "erilainen", en ihan hirveästi välitä sellaisesta ja olen muutenkin aika pitkälti ihan vaan kotona viihtyvää tyyppiä. Ehkä kaipuuni pois johtuu pitkälti siitä, että tiedän ettei minulla ikimaailmassa tule olemaan varaa hankkia pk-seudulta viihtyisää asuntoa. Tai sitten se pitäisi hankkia jostain Tuusulasta ja kulkea joka päivä ruuhkassa hirveä matka Helsinkiin töihin... Painajainen minulle!

Ap

Vierailija
22/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Kuopioon, Kallaveden äärelle! On kaunis ja rauhallinen järvikaupunki, mutta kuitenkin yliopistokaupunki, joten ei ihan kuollut, ja ihmiset ovat todella lupsakoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisuus, kuppikuntaisuus, pienen kaupungin politikointi, kaikilla pitää olla auto ajattelutapa, sivistymättömyys ja kaikkea muuta. Eniten harmittaa, että jos on yhtään erilainen on outo, Helsingissä saat olla ihan kuka vaan ja juuri sellainen, kuin olet - se on vapauttavaa. En halua kertoa minne muutin, ettei kukaan tunnista minua. Kyseessä kuitenkin Suomen mittakaavassa ihan Ok:n kokoinen yliopistokaupunki.

Eihän nuo luettelemasi asiat kerro oikeastaan juuri muusta kuin omasta ylimielisyydestäsi ja huonosta itsetunnosta.

Konkreettinen asia tuossa listassa on varmasti politiikka, koska hyvävelitoiminta on huomattavasti helpommin havaittavissa pienen piirin toiminnassa.

Vierailija
24/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko että minua haittaisi esim. se että joku katsoisi nokan vartta pitkin jos olen "erilainen", en ihan hirveästi välitä sellaisesta ja olen muutenkin aika pitkälti ihan vaan kotona viihtyvää tyyppiä. 

Ap

Korostat tuota kotona viihtymistä ja nyt kerrot, ettei muiden katseet haittaa. Sitten jostain syystä häiriinnyt Helsingin kiireestä ja muista ihmisistä (siellä kotona ollessasi). 

Vierailija
25/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama harkinnassa ja ainoa syy on raha. Asuminen on niin kallista, että hirvittää. Pienestä palkasta menee asumiseen ihan törkeä summa joka kuukausi eikä täältä mitään kaupungin asuntoja tavikset saa. Toisaalta sitten ahdistaa ihan hirveästi poismuutto ajatuksena, koska todella tykkään tästä kaupungista, olen tykännyt siitä saakka kun tänne muutin. Mutta viimeisen kymmenen vuoden aikana asumisen kustannukset ovat menneet ihan överiksi ja nyt on tultu tilanteeseen, että on joko kituutettava tai sitten muutettava pois. 

Vierailija
26/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Pori on vuokratasoltaan ihan okei ja luontoa riittää. Samoin Turun ympärys kunnat. Pakko kuitenkin sanoa, että itselläni tuo länsisuomalaisten luonteenlaatu ei täysin kolahda. Tietysti yksilöitä ollaan, mutta tykkään enemmän itäisemmän Suomen asukkaista ja tunnelmasta. Siellä toisaalta kulkuyhteydet muuhun Suomeen voivat olla heikot.

Jos olisi mahdollisuus tehdä vaikka puolet viikosta etätöitä, olisiko vaikka Mäntsälä sopiva ratkaisu? Loviisa, Hamina ja Kotka ovat kaikki yllättävän mukavia kaupunkeja, joista pääsee melko sujuvasti isompiin paikkoihin. Kotkassa on jo aika hyvin ostostarjontaa ja tapahtumiakin, mutta samalla merta ja kauempana keskustasta rauhallista. Työllistyminen voi tietenkin olla haasteellisempaa. Savonlinnaan yritetään myös houkutella asukkaita, kun opekoulutus lähti ja kaupunki yritetään pitää elossa. Imatrakin oli positiivinen yllätys loppupeleissä ja maisemat kauniita.

Vierailija
27/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupunkien "palvelut" - joku kämäinen Prisma viiden kilsan päässä.

Pikkukaupunkien "harrastusmahdollisuudet" - korven kätkössä kulkeva kävelypolku, joku lumikinosten keskellä oleva ulkojääkenttä.

Pikkukaupunkien "kulttuuritarjonta" - tyyliin mummoja kansallispuku päällä virkkaamassa.

Pikkukaupungin "tunnelma ja yhteisöllisyys" -  ahdistava, junttimainen ja painostava.

Pikkukaupunkien yhteenveto: älkää muuttako.

Vierailija
28/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukaupunkien "palvelut" - joku kämäinen Prisma viiden kilsan päässä.

Pikkukaupunkien "harrastusmahdollisuudet" - korven kätkössä kulkeva kävelypolku, joku lumikinosten keskellä oleva ulkojääkenttä.

Pikkukaupunkien "kulttuuritarjonta" - tyyliin mummoja kansallispuku päällä virkkaamassa.

Pikkukaupungin "tunnelma ja yhteisöllisyys" -  ahdistava, junttimainen ja painostava.

Pikkukaupunkien yhteenveto: älkää muuttako.

Matkailu voisi avartaa ajatteluasi. Suosittelen.

Vierailija
29/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko että minua haittaisi esim. se että joku katsoisi nokan vartta pitkin jos olen "erilainen", en ihan hirveästi välitä sellaisesta ja olen muutenkin aika pitkälti ihan vaan kotona viihtyvää tyyppiä. 

Ap

Korostat tuota kotona viihtymistä ja nyt kerrot, ettei muiden katseet haittaa. Sitten jostain syystä häiriinnyt Helsingin kiireestä ja muista ihmisistä (siellä kotona ollessasi). 

Ei vaan tarkoitin että en viihdy ihmispaljoudessa ja joudun sellaiseen aina kotoa poistuessani, samoin en ihan hirveästi pidä asunnostani koska se on todella pieni ja kallis. Haluaisin siis panostaa kotiin enemmän. Viihdyn myös luonnossa omissa oloissani, en kaupungin vilinässä!

Ap

Vierailija
30/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Pori on vuokratasoltaan ihan okei ja luontoa riittää. Samoin Turun ympärys kunnat. Pakko kuitenkin sanoa, että itselläni tuo länsisuomalaisten luonteenlaatu ei täysin kolahda. Tietysti yksilöitä ollaan, mutta tykkään enemmän itäisemmän Suomen asukkaista ja tunnelmasta. Siellä toisaalta kulkuyhteydet muuhun Suomeen voivat olla heikot.

Jos olisi mahdollisuus tehdä vaikka puolet viikosta etätöitä, olisiko vaikka Mäntsälä sopiva ratkaisu? Loviisa, Hamina ja Kotka ovat kaikki yllättävän mukavia kaupunkeja, joista pääsee melko sujuvasti isompiin paikkoihin. Kotkassa on jo aika hyvin ostostarjontaa ja tapahtumiakin, mutta samalla merta ja kauempana keskustasta rauhallista. Työllistyminen voi tietenkin olla haasteellisempaa. Savonlinnaan yritetään myös houkutella asukkaita, kun opekoulutus lähti ja kaupunki yritetään pitää elossa. Imatrakin oli positiivinen yllätys loppupeleissä ja maisemat kauniita.

Itä-Suomi kiinnostaisi enemmän, koen sen kotoisammaksi! Etätöistä haaveilenkin ja koko ajan kartoitan mahdollisuuksia niihin. Myös tosiaan Mäntsälä tai vaikka Lahti voisi olla sijainniltaan hyvä täällä lähempänä Helsinkiä, jos joskus joutuisi töiden puolesta vielä täällä käymään. Sitä en haluaisi että joka arkipäivä pitäisi ravata Helsingissä, eli etätöitä ehdottomasti pitäisi siinä tapauksessa olla.

Ap

Vierailija
31/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne ap. Muutin Turkuun. Sain puolet halvemmalla vuokralla olevan hienon kämpän luonnon läheltä, joka on sekä isompi kuin Helsingin kämppä että sisustukseltaan hienompi. Naapurit tervehtivät ystävällisesti, jotkut jopa vaihtavat pari sanaa. Helsinkiin lyhyt matka junalla, hki-tku tarjouslippuja saa 10 eurolla käytännössä joka välissä, jos pitää tuttuja käydä moikkaamassa. 

En ole katunut. Ei ole yhtään ikävä pääkaupunkiseudulle. Turku on juuri sopivan kokoinen paikka, ei mikään tuppukylä, muttei liian ruuhkainenkaan. Asumisen hintataso on ok, ja töitä riittää. Lähellä mm. Turun upea saaristo, joka on kuin paratiisi kesäisin. Mielestäni turkulaiset on ehkä vähän sisäänpäin lämpiäviä, mutta kuitenkin avuliaita ja ystävällisiä. Keskustassa Aurajoen kupeessa tuntuu tuon tuosta olevan jotain kulttuuririentoja, ei kuitenkaan ehkä siinä määrin, mitä Helsingissä oli. Julkinen liikenne on mielestäni täällä ihan toimiva, samalla matkakortilla pääsee samaan hintaan Turun sisällä minne vaan, mutta myös Naantaliin, Raisioon, Kaarinaan jne. 

Jos et yhtään viihdy Helsingissä, suosittelen muuttamaan pois. Kyllä oli järkevin teko, mitä olen hetkeen tehnyt ja olisi pitänyt tehdä jo vuosia aiemmin. 

Vierailija
32/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama tilanne ap. Muutin Turkuun. Sain puolet halvemmalla vuokralla olevan hienon kämpän luonnon läheltä, joka on sekä isompi kuin Helsingin kämppä että sisustukseltaan hienompi. Naapurit tervehtivät ystävällisesti, jotkut jopa vaihtavat pari sanaa. Helsinkiin lyhyt matka junalla, hki-tku tarjouslippuja saa 10 eurolla käytännössä joka välissä, jos pitää tuttuja käydä moikkaamassa. 

En ole katunut. Ei ole yhtään ikävä pääkaupunkiseudulle. Turku on juuri sopivan kokoinen paikka, ei mikään tuppukylä, muttei liian ruuhkainenkaan. Asumisen hintataso on ok, ja töitä riittää. Lähellä mm. Turun upea saaristo, joka on kuin paratiisi kesäisin. Mielestäni turkulaiset on ehkä vähän sisäänpäin lämpiäviä, mutta kuitenkin avuliaita ja ystävällisiä. Keskustassa Aurajoen kupeessa tuntuu tuon tuosta olevan jotain kulttuuririentoja, ei kuitenkaan ehkä siinä määrin, mitä Helsingissä oli. Julkinen liikenne on mielestäni täällä ihan toimiva, samalla matkakortilla pääsee samaan hintaan Turun sisällä minne vaan, mutta myös Naantaliin, Raisioon, Kaarinaan jne. 

Jos et yhtään viihdy Helsingissä, suosittelen muuttamaan pois. Kyllä oli järkevin teko, mitä olen hetkeen tehnyt ja olisi pitänyt tehdä jo vuosia aiemmin. 

Turku on kyllä kaunis paikka! Koen ehkä vaan enemmän sisämaan ja järvimaisemien olevan se minun juttuni, mutta luulen että Turussakin viihtyisin Helsinkiä paremmin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi