Työttömät työnhakijat, ilman ajokorttia ja omaa aitoa ette tule koskaan saaman töitä
Työttömät työnhakijat, ilman ajokorttia ja omaa aitoa ette tule koskaan saaman töitä. Ajokortti ja oma auto ovat nykyään itseisarvo ja sen tulisi olla itsestäänselvyys. Ilman ajokorttia ja autoa työpaikkaa on mahdoton saada. Ajokortti on kansalaostaito ja auto todistaa että olet kykenevä saapumaan sovitusti ja ajoissa työpaikalle. Ajokortittomuus puhuu puutteellisista kansalaistaidoista ja muutenkaan julkisiin välineisiin ei ole luottamista.
Kommentit (45)
Työttömänä onkin niin helppo pitää omaa autoa, senkun syö pelkkää makaronia niin riittää auton hintaan, vakuutuksiin, veroihin ja bensoihin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut. Mutta mistähän revit rahat korttiin, autoon ja auton ylläpitoon
Tekemällä työtä kuten muutkin.
Ap
Työnantajani ei edes tiedä onko minulla autoa tai korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Töitä ei voi ikinä saada ilman ajokorttia ja autoa, mutta jos näitä ei ole, niin ne pitää hankkia tekemällä töitä. Selkis.
Mitenköhän mä sitte pääsin töihin?
Jaa, pahempi juttu, minä kun en saa ajaa, kun näköä ei saa laseillakaan korjattua tarpeeksi hyväksi. Onneksi on vakkaripaikka, kätevästi vielä heti junaseisakkeen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Töitä ei voi ikinä saada ilman ajokorttia ja autoa, mutta jos näitä ei ole, niin ne pitää hankkia tekemällä töitä. Selkis.
Näin minullekkin neuvottiin enkä muuta osaa sanoa.
Ap
Päivääkään en ole ollut työttömänä,eikä minulla ole autoa,enkä ole koskaan myöhästynyt.Kun olen vaihtanut työpaikkaa ja ollut työhaastattelussa ei koskaan ole kysytty autosta tai ajokortista mitään.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai esitätkö vain?
Luuletko, etten jo tiedä? Viimeisin tutkintoni suorastaan vaatii sitä (remppa-ala). Mutta elän kädestä suuhun, mistäs korttirahat revin, saati auttavat ja auton ylläpidon? En minä ikinä tule töitä tällä tutkinnolla saamaan ilman korttia, mutta en myöskään enää saa mitään opintotukia, joten minkäs teet? Kerro toki.
Sitten toisaalla taas on yks iso piru jos ajaa autolla, vaikka vain sinne töihin ja muun ajan jököttäisi parkkiruudussa.
Pari tuttavanaista tehnyt 30 vuoden uran polkupyörällä töissä kulkien. Noloa mennä kilometrin parin matka autolla töihin. Heillä ei korttia ole. Mies ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näin minullekkin neuvottiin enkä muuta osaa sanoa.
Ap
Jaa tämä olikin provo.
On kortti ja auto mutta töitä ei löydy. Onko sulla hyviä vinkkejä siihen, miten iästä (52) otetaan 20 vuotta pois? Eiku ei, sitten olisin vielä potentiaalisessa lastentekoiässä! Ehkä nelikymppinen olisi hyvä? 45 on jo liikaa, se on huomattu.
Ilman ”aitoa” kirjoitustaitoa voi myös jäädä työt saamatta...😂
Paremmin saa työpaikan kun opettelee kirjoittamaan!
Olen töissä, eikä minulla ole autoa. Ajokortti on, mutta en ole ajanut yli kymmeneen vuoteen. Isossa kaupungissa onnistuu elämä ilman autoa aivan hyvin.