Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kukaan muu ole yllättynyt ja järkyttynyt siitä, millaisia tilaisuuksia ovat Suomen puolustusvoimien kertausharjoitukset?

Vierailija
12.01.2019 |

Minä olen ihan järkyttynyt. Minua kiinnostaa Suomen historia janiiden tapahtumien valossa jotkut leikkimieliset rastit ja ryyppääminen lapissa mökillä tuntuu ihan törkeältä. Näinkö pojat? Ketä hel....vetin urpoja siellä puolustusvoimissa oikein on töissä? Mikä kunnianloukkaus niille, jotka 1940 menivät ylimääräisiin kertausharjoituksiin. Oli toinen meininki silloin. Leikkimieliset rastit ja laserpyssysota 2017, ei ei näin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliiteillä on vähän erilaiset "kertausharjoitukset" kuin rahvaalla.

Vierailija
2/4 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa alkoholi oli suuri ongelma myös Suomen sodanaikaisessa sotilasjohossa. Ja osin miehistönkin keskuudessa. 

Näistä ei vaan koulukirjoissa puhuta. 

Eli ihan perinne jatkuu siinä mielessä. Tuskin 40-lukulaiset mieltään tästä pahoittavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliiteillä on vähän erilaiset "kertausharjoitukset" kuin rahvaalla.

Näin vaalien alla on vaikea erottaa onko nämä kahtia jaon-trollit perinteisiä venäläisiä, vai vasemmiston/sdp:n puoluetoimiston väkeä.

Vierailija
4/4 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ollut varsinaiset kertausharjoitukset, vaan vapaaehtoinen harjoitus, jonka tarkoitus oli samalla olla suhdetoimintaa tärkeissä siviiliasemissa toimiviin henkilöihin. Edustamista siis samalla.

Ei yllättänyt eikä järkyttänyt. Se ainoastaan järkytti, että humalaisen everstin, vai mikä ikinä olikaan sotilasarvonsa, puheita ei käsitelty ja sovittu paikan päällä, vaan leivottiin näinkin muhkea ja kallis juttu veronmaksajille jostain kiroilusta. Ja että aloitetaan hovista suoraan, kertoo kaiken oikeuksiin pääsyn eriarvoisuudesta Suomenmaassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan