Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkäuninen vauva, voiko opettaa ääniin?

Vierailija
12.01.2019 |

Meidän 8 kk vauva on syntymästä asti ollut todella herkkäuninen, herää kaikkiin rasahduksiin ja kolahduksiin. Ja olen yrittänyt alusta saakka opettaa sitä nukkumaan tv päällä ja radio päällä ja itse puhuen vaikka puhelimeen tai siivoamalla kotona samalla kun nukkuu, mutta tämän 8 kk aikana vauva ei ole tottunut ääniin siten, että ei heräisi niihin tai että osaisi nukahtaa vaikka tv:n ollessa päällä. Ei vaikka olisi kuinka väsynyt (yliväsyneenä menee vain itkuksi ja lopulta hysteeriseksi itkuksi, jos ei saa nukahtaa hiljaisuudessa). Kotona tämä ei nyt ole niin iso ongelma, koska meillä on iso talo ja vauva voi nukkua makuuhuoneessa hiljaisuudessa. Mutta nyt meidän pitäisi lähteä matkalle paikkaan, jossa asutaan hotellihuoneessa viikko. Miten ihmeessä saadaan matka onnistumaan, kun vauva menee nukkumaan klo 20-21 välillä, ja sen jälkeen siis pitäisi olla täysin hiljaista siinä huoneessa. Sipsipussin rapistelu herättää vauvan, suihkun äänet, vessan oven sulkeminen, kivennäisvesipullon avaaminen jne..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 8 kk vauva on syntymästä asti ollut todella herkkäuninen, herää kaikkiin rasahduksiin ja kolahduksiin. Ja olen yrittänyt alusta saakka opettaa sitä nukkumaan tv päällä ja radio päällä ja itse puhuen vaikka puhelimeen tai siivoamalla kotona samalla kun nukkuu, mutta tämän 8 kk aikana vauva ei ole tottunut ääniin siten, että ei heräisi niihin tai että osaisi nukahtaa vaikka tv:n ollessa päällä. Ei vaikka olisi kuinka väsynyt (yliväsyneenä menee vain itkuksi ja lopulta hysteeriseksi itkuksi, jos ei saa nukahtaa hiljaisuudessa). Kotona tämä ei nyt ole niin iso ongelma, koska meillä on iso talo ja vauva voi nukkua makuuhuoneessa hiljaisuudessa. Mutta nyt meidän pitäisi lähteä matkalle paikkaan, jossa asutaan hotellihuoneessa viikko. Miten ihmeessä saadaan matka onnistumaan, kun vauva menee nukkumaan klo 20-21 välillä, ja sen jälkeen siis pitäisi olla täysin hiljaista siinä huoneessa. Sipsipussin rapistelu herättää vauvan, suihkun äänet, vessan oven sulkeminen, kivennäisvesipullon avaaminen jne..

Eli vauvako valvoi kohdussa 9kk putkeen kun elit normaalia elämää äänineen vauvamasun kanssa?Ja ongelma alkoi synnärillä,jossa sielläkin valvoi 2vrk putkeen kun ääntähän sielläkin on..? En sano etteikö omakin muutenkin koliikissa kärvistellyt vauva olisi ollut herkkäuninen,mutta rintarepussa tunti turvaa nukkua vaikka äänienkin keskellä.Ei ollut mahdollisuutta elää tyhjiössä.Mutta sun pitää valita,voitko itse elää?Et voi lähteä reissuun jos lapsi vaatii täyden hiljaisuuden.

Ei siellä synnärillä erityistä meteliä ollut (perhehuone ja hyvä äänieristys), mutta kyllä vauva sielläkin heräili koko ajan, silloin vain ajattelin, että vastasyntyneet nyt on sellaisia. Ap

Vierailija
22/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö vauva nukkumaan jos kuuluu tasaista ääntä, kuten liikenteen kohinaa? Voisiko tällaista käyttää yksittäisten äänten "vaimentamiseen"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut herkkäuninen koko ikäni, olin kuulemma vauvana just sellainen joka heräsi pienimpäänkin risahdukseen ja sama malli jatkuu valitettavasti edelleen. Se on kirous josta vain ei pääse eroon.

Noin pienen ei varmaankaan kannata käyttää kuulosuojaimia tai korvatulppia (?), mutta sitten kun on isompi, niin kannattaa harkita.

Vierailija
24/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut herkkäuninen koko ikäni, olin kuulemma vauvana just sellainen joka heräsi pienimpäänkin risahdukseen ja sama malli jatkuu valitettavasti edelleen. Se on kirous josta vain ei pääse eroon.

Noin pienen ei varmaankaan kannata käyttää kuulosuojaimia tai korvatulppia (?), mutta sitten kun on isompi, niin kannattaa harkita.

Vauvan korviin ei todellakaan saa työntää mitään tulppia!

Vierailija
25/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö vauva nukkumaan jos kuuluu tasaista ääntä, kuten liikenteen kohinaa? Voisiko tällaista käyttää yksittäisten äänten "vaimentamiseen"?

Herää liikenteen kohinaan esim. kävelyllä. Ap

26/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta pakko kommentoida: me ollaan ratkaistu hotellihuoneongelma herkkäunisen vauvan kanssa ja sittemmin herkkäunisen taaperon kanssa joko itkarilla tai yksinkertaisesti käymällä nukkumaan samaan aikaan lapsen kanssa 😄 On ollut kuulkaa virkistävä loma, kun on itsekin nukkunut 20-06. 😅 Itkarin avulla ollaan joskus ihan vaan luettu omia kirjojamme ja napsittu jotain iltapalaa hotellihuonekäytävällä tai joskus ollaan käyty myös hotellin ravintolassa syömässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi