Hypo varoittaa: Suomella on edessään kaikkien aikojen suurin taantuma
Nousukausi on ohi ja nytt odotetaan jännityksellä koska rysähtää. Tulevan taantuman povataan jättää ankaruudessaan ja syvyydessään varjoonsa 1990- ja 2010- luvun lamat. Seuraavalla hallituksella on siinä pureskelemista.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Suomi nousi hyvin sekatalousjärjestelmällä. Sitten tuli bisnekselle globaalisaatio ja tuotanto siirrettiin halpamaihin. Samalla myytiin ulkomaille Valtion ja kaupunkien omistuksessa olevat firmat.
Vähän myöhemmin ihmiset teki saman. Siirtyivät ostamaan aasialaisia tuotteita ulkomaalaisista nettikaupoista.
Jos suomalaiset eivät itse suosi suomalaista, niin miten muka jotkut muut Suomen nostaisi?
Millä rahalla? Jos kiinalainen villa sukka maksaa 5 eiroa ja suomalainen 20 euroa niin kumman luulet tavallisen perusjampan ostavan kun palkkakin on kikytetty 10% pienemmäksi.
Minä ostan sen kotimaisen ,koska mulla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Suomi nousi hyvin sekatalousjärjestelmällä. Sitten tuli bisnekselle globaalisaatio ja tuotanto siirrettiin halpamaihin. Samalla myytiin ulkomaille Valtion ja kaupunkien omistuksessa olevat firmat.
Vähän myöhemmin ihmiset teki saman. Siirtyivät ostamaan aasialaisia tuotteita ulkomaalaisista nettikaupoista.
Jos suomalaiset eivät itse suosi suomalaista, niin miten muka jotkut muut Suomen nostaisi?
Millä rahalla? Jos kiinalainen villa sukka maksaa 5 eiroa ja suomalainen 20 euroa niin kumman luulet tavallisen perusjampan ostavan kun palkkakin on kikytetty 10% pienemmäksi.
Omaa ja oman maansa etua ajatteleva ostaa kaiken mahdollisen kotimaisena. Vaikka sitten vähemmän mutta kotimaista.
Kun rahaa tulee vain sen verran, että juuri ja juuri pärjää. Rahat riittää hyvin siihen välttämättömimpään kun tarkkaan laskee ja budjetoi. Mutta ei rahaa ole silti mihinkään ylimääräiseen, ylellisyyksiin ja luksukseen.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei siinä ihan noin sanota mutta kun nousukaudella Kokoomus, Keskusta ja Siniset leikkaa koulutuksesta, sairailta ja köyhiltä, niin mistähän ne leikkaa taantumassa?? Äänestä, mutta älä edellämainittuja. Jos et äänestä, älä valita.
Niin. Ja vasurit nostaa veroja niin ettei kukaan tee enää töitä ja järjestelmä romahtaa. Sitäkö ehdotat?
Olen 30v ja koko elämäni ollut pelkkää lamaa, leikkauksia ja pätkää. Aivan itun sama en välitä enää mistään. Pitäköön maailmanne.
Ei oo ainakaa mua varten koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä se ongelma on. Tue rahalla kiinalaista, niin kiinalainen valtavan nopea taloudellinen nousu jatkuu. Tue suomalaista työtä, niin joku saa rahaa jolla tukea kiinalaista työtä.
Osta halvalla, joku muu maksaa sen erotuksen. Kiinassa myös luonto maksaa tuoteesta osansa.
Hypo on kuin aasi Ihaa tai viisas Elsa joka luuli taivaan putoavan päähänsä. Oikea pessimistien linnake. Onko tuolta ikinä tullut ainuttakaan optimistista viestiä?Noiden mukaan katastrofi on aina nurkan takana eikä elämästä saa nauttia. Omilla lausunnoillaan ne stana aiheuttavat sen taantuman kun porukka uskoo ja lakkaa kuluttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan sen kotimaisen ,koska mulla on rahaa.
Ja minä en osta kotimaista koska haluan laadukasta. Ja sitä ei kotimainen ole nähnytkään. Tästä syystä mulla on vain ulkomaisia osakkeita.
Omaa ja oman maansa etua ajatteleva ostaa kaiken mahdollisen kotimaisena. Vaikka sitten vähemmän mutta kotimaista.