Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hypo varoittaa: Suomella on edessään kaikkien aikojen suurin taantuma

Vierailija
12.01.2019 |

Nousukausi on ohi ja nytt odotetaan jännityksellä koska rysähtää. Tulevan taantuman povataan jättää ankaruudessaan ja syvyydessään varjoonsa 1990- ja 2010- luvun lamat. Seuraavalla hallituksella on siinä pureskelemista.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005961434.html

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan Suomi nousi hyvin sekatalousjärjestelmällä. Sitten tuli bisnekselle globaalisaatio ja tuotanto siirrettiin halpamaihin. Samalla myytiin ulkomaille Valtion ja kaupunkien omistuksessa olevat firmat. 

Vähän myöhemmin ihmiset teki saman. Siirtyivät ostamaan aasialaisia tuotteita ulkomaalaisista nettikaupoista. 

Jos suomalaiset eivät itse suosi suomalaista, niin miten muka jotkut muut Suomen nostaisi?

Millä rahalla? Jos kiinalainen villa sukka maksaa 5 eiroa ja suomalainen 20 euroa niin kumman luulet tavallisen perusjampan ostavan kun palkkakin on kikytetty 10% pienemmäksi.

Omaa ja oman maansa etua ajatteleva ostaa kaiken mahdollisen kotimaisena. Vaikka sitten vähemmän mutta kotimaista.

Vierailija
22/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan Suomi nousi hyvin sekatalousjärjestelmällä. Sitten tuli bisnekselle globaalisaatio ja tuotanto siirrettiin halpamaihin. Samalla myytiin ulkomaille Valtion ja kaupunkien omistuksessa olevat firmat. 

Vähän myöhemmin ihmiset teki saman. Siirtyivät ostamaan aasialaisia tuotteita ulkomaalaisista nettikaupoista. 

Jos suomalaiset eivät itse suosi suomalaista, niin miten muka jotkut muut Suomen nostaisi?

Millä rahalla? Jos kiinalainen villa sukka maksaa 5 eiroa ja suomalainen 20 euroa niin kumman luulet tavallisen perusjampan ostavan kun palkkakin on kikytetty 10% pienemmäksi.

Minä ostan sen kotimaisen ,koska mulla on rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa ja oman maansa etua ajatteleva ostaa kaiken mahdollisen kotimaisena. Vaikka sitten vähemmän mutta kotimaista.

Kun rahaa tulee vain sen verran, että juuri ja juuri pärjää. Rahat riittää hyvin siihen välttämättömimpään kun tarkkaan laskee ja budjetoi. Mutta ei rahaa ole silti mihinkään ylimääräiseen, ylellisyyksiin ja luksukseen.

Vierailija
24/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei siinä ihan noin sanota mutta kun nousukaudella Kokoomus, Keskusta ja Siniset leikkaa koulutuksesta, sairailta ja köyhiltä, niin mistähän ne leikkaa taantumassa?? Äänestä, mutta älä edellämainittuja. Jos et äänestä, älä valita.

Niin. Ja vasurit nostaa veroja niin ettei kukaan tee enää töitä ja järjestelmä romahtaa. Sitäkö ehdotat?

Vierailija
25/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v ja koko elämäni ollut pelkkää lamaa, leikkauksia ja pätkää. Aivan itun sama en välitä enää mistään. Pitäköön maailmanne.

Ei oo ainakaa mua varten koskaan ollut.

Vierailija
26/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä se ongelma on. Tue rahalla kiinalaista, niin kiinalainen valtavan nopea taloudellinen nousu jatkuu. Tue suomalaista työtä, niin joku saa rahaa jolla tukea kiinalaista työtä.

Osta halvalla, joku muu maksaa sen erotuksen. Kiinassa myös luonto maksaa tuoteesta osansa.

Vierailija
27/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypo on kuin aasi Ihaa tai  viisas Elsa joka luuli  taivaan putoavan päähänsä. Oikea pessimistien linnake. Onko tuolta ikinä  tullut ainuttakaan optimistista viestiä?Noiden mukaan katastrofi on aina nurkan takana eikä  elämästä saa nauttia. Omilla lausunnoillaan ne stana aiheuttavat sen taantuman kun porukka uskoo ja lakkaa kuluttamasta.

Vierailija
28/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan sen kotimaisen ,koska mulla on rahaa.

Ja minä en osta kotimaista koska haluan laadukasta. Ja sitä ei  kotimainen ole nähnytkään. Tästä syystä mulla on vain ulkomaisia osakkeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan