Yliopistojen ryhmätyölusmut!
Kommentit (18)
Masennus, kivut, yms. Et oo varmaan itse kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ollut lusmuilua. Mietitty oli monen monta kertaa miten saattaa loppuun. Pääasia että tuli jotain tehtyä ja näin ollen lupaus piti
Vierailija kirjoitti:
Et ole myöskään lääkäri. Jätä se diagnosoiminen sen osaavalle taholle.
Vierailija kirjoitti:
Pystyin seisomaan leikkauksen jälkeen 20 minuuttia, juuri esityksen ajan. Jos tulee ongelmia niin silloin pitää ilmoittaa ajoissa ryhmälle, että jää pois. "Hei! Minulle tuli muita kiireitä, joten jään ryhmästä pois, tsemppiä teille ja nähdään myöhemmin!" Tai sitten tehdä se oma osuutensa vaikka pää kainalossa.
Terveisin jännityshäiriöinen adhd, joka tekee aina osansa.
Ryhmätyöt on yhtä hel####iä. Paljon paremman työn saa tehtyä yksin. Aina. Koska joukossa on joka ikinen kerta niitä, jotka eivät tiedä mitään, osaa mitään, viitsi tehdä mitään, kunhan vaan läpi saadaan - tyyppejä, se äänekäs, jonka mielen mukaan homma pitää tehdä, vaikka olis aiheen vierestä jnejne. Vihaan ryhmätöitä!
Minä olin tällainen lusmu! Varmin tie esimieshommiin ja hyviin liksoihin on taito delegoida työt ahkeri puurtajille.
Mä taas en jaksa pingottajia. Ei mua oikeasti kiinnosta viilata juttua yötä myöten, kokoontua vähän väliä rinkirunkkaamaan sen tehtävän äärelle. Joku jo mainitsi "kunhan läpi päästään", niin se on oikein hyvä asenne. Luuleeko joku, että tulevaisuuden työelämässä oikeasti kyselleen sen ja sen kurssin arvosanaa?! Tuskin. Joten kunhan läpi päästään, se on aivan riittävä.
Ryhmätyöt ovat itse pirulaisen keksintö.
Tuo on vain hyvää harjoitusta työelämään. Monenmoisten kanssa saa sielläkin - ikävä kyllä - tottua työskentelemään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain hyvää harjoitusta työelämään. Monenmoisten kanssa saa sielläkin - ikävä kyllä - tottua työskentelemään.
Työpaikan "ryhmätyöt" on ihan eri sarjaa yliopiston kanssa. Ehkä suurimpana ettei siellä voi lusmuta.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en jaksa pingottajia. Ei mua oikeasti kiinnosta viilata juttua yötä myöten, kokoontua vähän väliä rinkirunkkaamaan sen tehtävän äärelle. Joku jo mainitsi "kunhan läpi päästään", niin se on oikein hyvä asenne. Luuleeko joku, että tulevaisuuden työelämässä oikeasti kyselleen sen ja sen kurssin arvosanaa?! Tuskin. Joten kunhan läpi päästään, se on aivan riittävä.
Juu, viimeistään siinä vaiheessa kun opintojen loppusuoralla on jo samalla työelämässä niin kaikenlainen ylimääräinen into jonkun hyväksytty/hylätty kurssin raportin tai ryhmätyön huippuunsa viilaamiseen loppuu yllättävän nopeasti.
Itse opiskelen AMKssa ja tällä hetkellä yhdessä ryhmätyössä mukana juuri henkilö jolla tuntuu olevan aikaa käyttää siihen aivan loputtomasti ja lopputuloksen on oltava jotain huipputasoa.
95% porukasta tekee varmaan tunnissa nämä ja saa kurssin suoritettua, sitten on yksi tai kaksi jotka käyttää siihen kymmenkertaisen määrän aikaa tuotokseen jota opettajakaan tuskin edes jaksaa lukea että saa sen saman "H":n sinne opintorekisteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyin seisomaan leikkauksen jälkeen 20 minuuttia, juuri esityksen ajan. Jos tulee ongelmia niin silloin pitää ilmoittaa ajoissa ryhmälle, että jää pois. "Hei! Minulle tuli muita kiireitä, joten jään ryhmästä pois, tsemppiä teille ja nähdään myöhemmin!" Tai sitten tehdä se oma osuutensa vaikka pää kainalossa.
Terveisin jännityshäiriöinen adhd, joka tekee aina osansa.
Olen myös jännitysoireinen adhd. Samoja mietteitä olen taivastellut.
Vierailija kirjoitti:
Niistä lusmuista ei mitään esimiehiä tullut vaan kaikki on nyt opettajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä lusmuista ei mitään esimiehiä tullut vaan kaikki on nyt opettajia
Mikäs opettajavihaaja se täällä on`? Koko päivän palstalla pyörinyt.
No äläpä. Kuukauden hätistelin yhtä, että tekee sen loppukoonnin (valmiista jutusta tiivistetty versio) kun lusmuili varsinaisen työn parista. Lopulta järjetön uhriutuminen, "ei saanut unta kun piti saada työ valmiiksi jne", ja lopputulos näytti tunnissa väsätyltä copy-pastelta.