Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku neuvoa? Sain häiriköiviä viestejä työpuhelimeeni.

Debit888888
12.01.2019 |

Sain työkaveriltani, joka on mies niin eräänä viikonloppuna häiriköiviä viestejä, joiden sisältö on sekava. Työkaveri oli myös lähettänyt työpuhelimeenikin näitä viestejä.

Koetin, kun viestejä tuli, niin selvittää mistä on kyse. Ilmeisesti mustasukkainen, kun tapailen tällä hetkellä myös hänenkin tuntemaa miestä.

Työsuhteeni aikana on tullut esille, että näiden viestien lähettäjällä on jonkinmoinen ongelma alkoholin suhteen. Sain myöhemmin pahoitteluviestin tältä viestin lähettäjältä.

Viestien sävy on siinä mielessä törkeätä, että siinä on haistattelua, ja tekstiä joka on osittain minulle suunnattu ja myös tälle toisellekkin mieshenkilölle. Koin ahdistavana viestien saamisen sillä hetkellä, eritoten vielä kun tämä henkilö oli niitä työpuhelimeeni lähettänyt, niin mitä hän oli tällä sillä hetkellä oikein hakenut?

Selkeästi hänellä on omia ongelmia, enkä haluaisi hänelle näistä viesteistä huolimatta mitään pahaa, jos kyse siis että hänen omista ongelmistaan.

Olen saanut pahoitteluviestin jokin aika sitten. Viestiin en vastannut, enkä tiedä vastaanko. Olen kuullut, että tämä henkilö on myös lähettänyt minuun liittyen eräälle toisellekkin henkilölle viestejä, sisältö on keksittyä. Viestejä en ole itse nähnyt, joten en 100% voi olla varma asiasta.

Tuntemuksia mitä olen kokenut, on ollut hermostuneisuutta, jännittyneisyyttä ja ahdistusta, erityisesti kun menin viikon alussa töihin. Tätä ihmistä en ole nähnyt töissä, enkä asiasta hänen kanssaan haluaisi enää keskustella.

Mitä tekisitte tilanteessani? Aiemmin tällaista käytöstä ei ole hänellä ollut ja luulen että kyse on omien tunteiden hallitsemattomuudesta ja alkoholin/masennuksesta/mustasukkaisuus johtuvia siis.

Mitä te tekisitte jos kyse olisi työkaverista, jonka kanssaan hyvät välit olleet ja tällaista tulisi ilmi yhtäkkiä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sille että lopettaa tommoset tai näytät viestit esimiehellesi.

Ja jos sun ei tarvi olla hänen kanssaan tekemisissä puhelimitse töiden puolesta niin sekin keino on, että voit estää hänet.

Vierailija
2/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä sekoilua. Ei kannata stressata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku työtoveri kokisi minut läheisemmäksi kuin mitä oikeasti olemme ja alkaisi humalassa lähetellä hämmentäviä viestejä, niin tekisin ilmoituksen työn johdolle (jos siis työpuhelimeen) ja tekisin myös ilmoituksen poliisille. Olen kerran sietänyt aiemmin vastaavaa käytöstä ja se alkoi noin pienestä. Antaisin itselleni neuvoksi, että tee ilmoitus heti eikä kahden vuoden kuluttua. Pidä kiinni rajoistasi. 

Vierailija
4/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, jurrissa tulee läheteltyä kaikenlaisia viestejä. Minäkin tykkään yhdestä työpaikan misusta ja olen kännissä lähetellyt hänelle viestejä ja kikkelinkuvia watsappiin. Ei tuo ole mitään sanonut, mutta yhtenä maanantaiaamuna pidätteli nauruaan kun näki minut.

Vierailija
5/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viilenisi välit aika äkkiä. En pystyisi esittämään että tuollainen on millään tavalla ok vaikka olisi lähettänyt paloitteluviestin.

En sanoisi mistään, hoitaisin vain pakollisen jos töissä pitää olla tekemisissä keskenään, en muuta.

Ainakaan älä henkilökohtaisesta elämästä ja suhteista mitään puhu sille.

Vierailija
6/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tapailemasi mies suhtautui jos kerta tuntee häirikön myös?

Vierailija
7/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen kanssa keskustelu asiasta ja kenää tuollaiselle. Mistä sen tietää mikä hullu se on oikeesti. Raiskaa ja tappaa sut vielä?

Vierailija
8/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen kanssa keskustelu asiasta ja kenää tuollaiselle. Mistä sen tietää mikä hullu se on oikeesti. Raiskaa ja tappaa sut vielä?

Kohta se on vaanimassa oven takana ja nappaa johonkin kellariin ettei ap voi tapailla ketään miestä.

Vierailija
9/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä olisi ainoa yksittäinen kerta, unohtaisin koko jutun, antaisin anteeksi ja toteaisin, että kaipa sitä hävettää tarpeeksi että on oppinut.

Muttase tosiaan on lähetellyt sinusta viestesjä muillekin, se tarkoittaa, myös, että sillä on tapana lähetellä easiallisia viestejä sinne tänne, etkä sinä todennäkösiesti ole ensimmäinen uhri. Etkä viimeinenkään, jos hommasta ei tehdä loppua. Tämmöistä tapausta omalla työpaikallani seuranneena sanoisin, että jos tilanne vähänkään viittaa tähän, niin kannattaisi puhua esimiehelle ja tai työpaikan luottamusmiehelle tai jos riittävän iso työpaikka, häirintävastaavalle. Teet samalla palveluksen paitsi itsellesi, myös työpaikan kaikille muillekin naisille ja todennäköisesti myös tyypille itselleen - se on selvästi liian tyhmä oppiakseen työelämän tapoja, ellei joku opeta.

Vierailija
10/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät viestit esimiehelle.Et peittele niitä, et varota viestittelijää vaan viest asian eteenpäin ja teet selväksi  että viestittelijän toiminta on epäasiallista.

Vierailija
11/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen ei  juo itseään siihen kuntoon että lähettelee moisia viestejä. Itse veisin asian eteenpäin jotta kännikala oppisi rajat. Sympatiaa ei tuollaisille tipu yhtään eikä  känni ole lieventävä vaan raskauttava juttu. Kyllä aikuisen pitää tietää paljonko voi ottaa ettei  tee itsestään täyttä pelleä.

Vierailija
12/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku työtoveri kokisi minut läheisemmäksi kuin mitä oikeasti olemme ja alkaisi humalassa lähetellä hämmentäviä viestejä, niin tekisin ilmoituksen työn johdolle (jos siis työpuhelimeen) ja tekisin myös ilmoituksen poliisille. Olen kerran sietänyt aiemmin vastaavaa käytöstä ja se alkoi noin pienestä. Antaisin itselleni neuvoksi, että tee ilmoitus heti eikä kahden vuoden kuluttua. Pidä kiinni rajoistasi. 

Tämä!

Vierailija
13/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku tuleeko potkut jos näyttää esimiehelle työpuhelimeen osoitetut viestit? Viesteistä tulee esille ydin, eli mustasukkaisuus ja nimittely.

Potkuja en haluaisi, mutta rajat haluaisin asettaa.

Muutenhan ottaisin huumorilla viestit, mutta sisältö on niin levoton, täysin eri asia jos kyse olisi nimenomaan harmittomasta kännisekoilusta.

Ap

Vierailija
14/14 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat asiattomia viestejä työkaverilta työpuhelimeen, ilmoita heti esimiehelle, ettei mene pahemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi