Työharjoittelija kertoi lapselleni ettei räppi ole musiikkia
Nyt lapsi on murheissaan ja pettynyt, kun hyllyssä on metrinen rivi räppilevyjä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se olekaan. Miksi sinä et ollut kertonut sitä lapsellesi?
Ihmettelen myös. Kyllä se oikea musiikkikasvatus kuuluu vanhemmille ikä työharjoittelijalle.
Saavathan lapset jossain vaiheessa väistämättä senkin selville, ettei joulupukkia ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä. Mihin se raja vedetään? Entä eräs räppiryhmä, joka soittaa ja selvältää itse taustamusiikkinsa ja ryhmän räppäri räppää päälle. Eikö sekään ole musiikkia? Kuitenkin soitetaan oikeita soittimia ja ihan kunnon sävelmää.
Runon lausuntaa taustamusiikilla.
Vaikka siinä välissä laulettaisiinkin? No olkoon sitten runonlausuntaa, mutta miksi tämä runonlausunta tuomitaan automaattisesti paskaksi? Itseäni vähän tympii se, että ollaan kuultu pelkästään radiohittejä ja tuomitaan sen perusteella genre huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon työharjoittelijan kommenttiin ole mitään lisäämistä, kun totuutta puhuu. Antaa lapsen kuunnella niitä räppilevyjä. Kyllä hän aikanaan tulee ymmärtämään ainakin hieman paremman musiikin päälle. Lapsella on nyt se räppivaihe, joka on ohimenevää. Yli 50-vuotiaana hänellä on taatusti erilainen musiikkimaku.
En usko. Olen yli 50 ja kyllä minulle ja kavereille iskee vieläkin nuoruuden aikainen musiikki. Ismo Alanko, pink Floyd, JJ Cale, Bob Dylan yms.
Haluaisinpa olla näkemässä, kun joku ikänsä räppiä kuunnellut ja hyllymetreittin räppilevyjä keräillyt viimein tajuaa, mitä hlvtn paskaa on tullut kuunneltua.
Jos joku nykyään ostaa levyjä eikä vain striimaa/kuuntele mitä radiosta sattuu tulemaan niin silloin varmaankin valitsee keskimääräistä parempia biisejä. Hyvääkin räppiä on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lapsi on murheissaan ja pettynyt, kun hyllyssä on metrinen rivi räppilevyjä.
Eihän se olekaan. Mikäntässä oli ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä. Mihin se raja vedetään? Entä eräs räppiryhmä, joka soittaa ja selvältää itse taustamusiikkinsa ja ryhmän räppäri räppää päälle. Eikö sekään ole musiikkia? Kuitenkin soitetaan oikeita soittimia ja ihan kunnon sävelmää.
Runon lausuntaa taustamusiikilla.
Vaikka siinä välissä laulettaisiinkin? No olkoon sitten runonlausuntaa, mutta miksi tämä runonlausunta tuomitaan automaattisesti paskaksi? Itseäni vähän tympii se, että ollaan kuultu pelkästään radiohittejä ja tuomitaan sen perusteella genre huonoksi.
Koska nelikymppisten kollien teiniuho viinasta ja pillusta on naurettavaa. Joka biisi alkaa samalla vetelällä "ääh ääh ääh" -ähinällä. Silloin vaihtuu kanava.
En ymmärrä miksi runojenlukemisesta rytmikkäästi on tullut nykyään niin suosittua. On toki hyvääkin räppiä jossa on hyvät sanoitukset, mutta suurimmassa osassa sanoituksetkin on tylsät.
Nyky popparien autotunen käyttökin on syvältä, mitään oikeata laulutaitoa ei tarvita. Miten nuorison musiikkimaku on mennyt tämmöiseksi viimeisen 10 vuoden aikana?872
Sama. Tosin noista mainitsemistasi iskee vain Pink Floyd.