Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksut ja ulosotto

Vierailija
12.01.2019 |

Kertokaapas joilla kokemusta että nouseeko ulosotossa suojaosuus jos on elatussopimus tehty?
Ex väittää että vain jos lapsi on kirjoilla samassa osoitteessa niin silloin huomioidaan... Olen nyt 3 vuotta ollut pyytämättä elareita kun saan lapsilisän ja siihen yh korotuksen. Nyt kuitenkin tilanne ollut liki kaksi vuotta se ettei tapaamiset oikein toteudu ja lapsen kaikki käytännön asiatkin mun vastuulla... luin että suojaosuus nousisi eikä näin ollen vähentäisi exän käteen jäävää summaa... kunen kohtuuton halua olla kuitenkaan...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä ulosotolla on - saathan kuitenkin saman elatusavun kelasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en oikein ymmärtänyt kysymystä? Tarkoitatko, että sinä et ole vaatinut mieheltä elareita kun luulet, että ulosotto vie niitä häneltä? Vai miksi sinua kiinnostaa suojaosuus ja mikä tärkeintä - mitä hittoa se sinulle kuuluu ?!

Sinun asiasi on pitää huolta lapsestasi, ei hänen isänsä elintasosta. 

Lapsen isä ei siis asu samassa osoitteessa? Jos asuisi, hänen ulosotossa huomioitaisi suojaosuudessa samassa taloudessa asuva lapsi. 

Fakta on se, että suojaosuus olisi suurempi, jos hän maksaisi itse elatusavut, eli sen elatusmaksun verran. Tämän sinä voit tarkistaa soittamalla ulosottomiehelle. Itsemaksettu elatusmaksu nimittäin huomioidaan erikseen välttämättömänä menona.

Sinä saisit Kelalta 155€/kk enemmän, jos vaatisit elatusmaksun vaikka mies ei pystyisi sitä maksamaan. Ilmeisesti hänellä on kuitenkin hyvät tulot, kun maksaa ulosottoon. Elatusapu on etuoikeutettu saatava, eli ulosotto tilittäisi  ensin elatusavun lapselle ja vasta sen jälkeen muille velkojille. Miehen ulosottomaksuun sillä ei olisi mitään merkitystä. Vain muut velat lyhenisivät hitaammin, sillä osa tuloista tulisi hänen lapselleen.

Vierailija
4/4 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi