Mitä löytyy baarikaapistasi?
Pidättekö te ihmiset kotonanne baarikaappia?
Mitä sieltä löytyy tällä hetkellä? Mitä sinne pitäisi hankkia? Mitä jokaisessa baarikaapissa tulee teidän mielestänne olla?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mies osti kaappiinsa tänään 16-vuotiaan viskipullon. Itse en juo.
Ja sen kyllä huomaa!
Viskiä, konjakkia, liköörejä, ginejä, sambucaa, cachaçaa, pirtua, calvadosta, armanjakkia ja porttia ainakin.
Jääkaapin yläpuolella olevassa (ikävästi lämpenevässä) kaapissa on pullo edullista kuohuviiniä. En muista montako vuotta se on ollut siellä mutta varmaan yli viisi. Onkohan viemäri lie oikea osoite...
Jääkaapissa saattaa olla yksi Happy Joe.
Viskiä 10 plo
konjakkia 4 plo
viiniä 3 plo
kirkkaita/liköörejä melkein 20 plo
Olutta ja lonkeroo jääkaapissa muutama pullo sekä yksi pieni kuohari
Edellisessä talossa meillä oli vanha lipasto baarikaappina mutta nykyisessä pullot on arkisesti kaapin hyllyillä.
Juomia on liikaa, vanhimmat varmaan parinkymmenen vuoden takaa. Mies pitää rommista, grapasta, viskistä ja ginistä ja niitä pitää olla monta erilaista. Konjakkia joka on saatu lahjaksi kuuluisalta konjakkitalolta. Jälkiruokaviinejä. Joku liköörikin. N 40 pulloa.
Viinit sitten erikseen viinikaapissa, nyt vain 5pll. Jääkaapissa samppanja ja avattu valkoviini..
Ei vaan tule juotua
Giniä, limoncelloa, kanarialaista rommia, shampanjaa, proseccoa, vodkaa, aperolia.
Olen semmoinen aika perusviinisieppo ja pullo kerrallaan Alkosta kun käyttötarvetta ilmenee. Aina kun käyn Virossa niin ostan omien lempidrinksujeni viinoja. Joulureissulla tuli nyt ostettua Vodkaa, Giniä, Rommia, (Tequilaa). Kaikki ihan vaan edullisinta merkkiä.
Tequilaa ostin vain koska halusin tietää miltä maistuu "Tequila Mule" -drinkki. Youtuben "Tonight showssa" tuli ilmi että on Justin Timberlaken lempidrinkki. En ole superfani mutta jäi vaivaamaan kun en ollut drinkistä koskaan kuullutkaan.
Vodkasta syntyy yleensä Vodkabattery. Ginistä Gin & Tonic ja Rommista "Cuba Libre".
Vierailija kirjoitti:
Kotona 2-3 punaviiniä ja saman verran kuohuviiniä ja shampanjaa, lahjaksi saatuja. Tequilaa (Margaritaan), akvavit (ostettu rapujuhliin), Minttulikööri (kaakaoon), Jaloviina Tammi.
Nyt ollaan mökillä, täällä puna- ja valkoviiniä ruokajuomiksi, Kalevala Gin, Vodka, Amaretto (jäänyt joulusta), Jaloviina, Raki (tuliainen matkalta), sitruunalikööri.
Jääkaapissa olutta jota mies juo, minä en.
Yleensä juon alkoholia viikonloppuisin aterian yhteydessä, sommittelen juomat ja ruoat yhteensopiviksi. Väkeviä juodaan tosi harvoin ja vähän, jotkut pullot saattaa kestää 2-3 vuotta.
Tulen raportoimaan eiliset juomiset. Päivällä ei mitään. Viiden aikaan pieni lasi valkoviiniä grillatun kanankoiven kanssa. Saunan jälkeen hyvä illallinen, alkuun 1/2 annosta glögiä joka nyt loppui tältä vuodelta. Kampasimpukoiden kanssa rieslingiä ehkä 12 cl. Pääruoaksi puolikas entrecote ja kasviksia + 24 cl joululahjaksi saatua superkallista valpolicellaa. Oli kyllä loistava viini, mutta itse suosin max 15 e hintaisia enkä törsäisi noin kalliiseen. Olen 5-kymppinen nainen ja tulin noista juomista mukavaan hiprakkaan. Jälkiruoka olikin vain vajaa 2 cl Jaloviinaa, en halunnut juopua enempää ja jälkiruoaksi ajatellut suklaakonvehdit jätin syömättä koska olin ihan kylläinen. Mies joi valko- ja punaviiniä ja olutta mutta ei Jaloviinaa. Ollaan siis kahdestaan mökillä.
Olen akvaviittien ystävä ja niitä on "kokoelmassani" tällä hetkellä kaksikymmentä erilaista.
Jääkaapissa on pieni pullollinen valkoista kuivaa vermuttia.
Ihan homostelua tuollaiset baarikaapit. Viina on tarkoitettu juotavaksi, eikä säilytettäväksi jossain varastossa.
3 erilaista hienompaa giniä, 1 pullo etelä-amerikasta asti raahattua Piscoa ja 1 viskipullo.
Jääkaapissa vedestä, sokerista ja turbohiivasta tehtyä kiljua. Suorastaan Luomu terveysjuoma verrattuna makeisiin siidereihin ja ties millä myrkytettyihin viineihin.
Tällä hetkellä löytyy konjakkia, kossua, akvaviittia ja viskiä. Ja on siellä toisinaan muutama sikari.
Näin viikonlopun jälkeen siellä ei ole yhtikäs mitään.
Mulla on sellainen maapallobaarikaappi, täynnä erillaisia viinoja, keittiössä kaapillinen erillaisia viinoja, on jätti jägeriä, jallua, sitten rommeja, tequiloja, viskejä, valhallaa, salmaria ym. Ym. Autotallissakin on vodkaa, rommeja, kaljaa, siideriä, pirtua ym.
Vuosiin en ole juonut oikeastaan muuta kuin kaljaa, sitäkin yleensä saunajuomana, humalassa ollut viimeeksi 2017, viime vuonna saatoin tehdä 2-3 viina paukkua.
Ei vaan maistu.
Baarimme on täysin varusteltu, voit kysyä miltei mitä tahansa drinkkiä ja se järjestyy. Viinikellarissa on n. 800 pulloa viinejä ja shampanjoita, suurin osa lahjaksi saatuja. Löytyy vintagea ja nuorempaa, varastoitavaksi tarkoitettuja, nyt juotavia jne. Kaikesta tarkka kirjanpito, jotta tietää, mikä viini milloinkin on parhaimmillaan.
Kotona 2-3 punaviiniä ja saman verran kuohuviiniä ja shampanjaa, lahjaksi saatuja. Tequilaa (Margaritaan), akvavit (ostettu rapujuhliin), Minttulikööri (kaakaoon), Jaloviina Tammi.
Nyt ollaan mökillä, täällä puna- ja valkoviiniä ruokajuomiksi, Kalevala Gin, Vodka, Amaretto (jäänyt joulusta), Jaloviina, Raki (tuliainen matkalta), sitruunalikööri.
Jääkaapissa olutta jota mies juo, minä en.
Yleensä juon alkoholia viikonloppuisin aterian yhteydessä, sommittelen juomat ja ruoat yhteensopiviksi. Väkeviä juodaan tosi harvoin ja vähän, jotkut pullot saattaa kestää 2-3 vuotta.