Osaatteko riidellä? Minkälaisia ovat teidän parisuhderiidat ja miten saatte sovinnon aikaiseksi. Kuinka kauan kestävät?
Osaatteko riidellä? Minkälaisia ovat teidän parisuhderiidat ja miten saatte sovinnon aikaiseksi. Kuinka kauan kestävät?
Kommentit (26)
Ei meillä ole parisuhderiitoja. Perheenjäsenille tulee joskus puhuttua ikävään sävyyn väsyneenä tai nälkäisenä. Yleensä asiat sovitaan ja pyydetään anteeksi lähes samantien.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista, milloin ollaan viimeksi riidelty. Olemme useinkin eri mieltä asioista, mutta otetaan asiat asioina, eikä tehdä niistä henkilökohtaisia.
Ihanaa, että joillakin on noin. Meillä se ei onnistu. Meillä ei saa olla erimieltä, kuin puoliso tai sota syttyy heti. Välillä suuttuu vaikka olen samaakin mieltä :D
Ukko haukkuu minut ja minä huudan naama punaisena. Kun keuhkoni on finaalissa, menen pariksi päiväksi tytön ex huoneeseen ja pidän mykkäkoulua ollen niin stanan suuttunut. Kolmantena päivänä paluu normaaliin. Näin käy 2-3 kertaa vuodessa.
Ei olla riidelty kuin ehkä pari kertaa. Huudettu ei koskaan. Riidat sovittu alle tunnissa. Ollaan aika leppoisia molemmat.
Mykkäkoulua, keljuilua, kuittailua, uhriutumista ja arvostelua. Näistä koostuvat jokapäiväiset riitamme. Pitäisi erota kyllä, mutta on asuntolaina arvottomasta talosta sekä oma läheisriippuvuus. Kärsijöinä lapset ja me itse.
Kilahdan kun mies vain makoilee ja on nenä netissä eli joka päivä. Hän ei riitele, minä nalkutan kunnes väsyn ja lähden lenkille, yksin.
Uhkaan erolla kun mies rupeaa hankalaksi. Mies tietää mitä se merkitsee hänelle taloudellisesti.
Emme riitele ikinä. Olemme temperamentilta hyvin erilaisia. Keskustelemme erimielisyydet. Toki joskus jokainen perheenjäsen nälkäisenä kiukuttelee, mutta ei siihen kukaan lähde mukaan, joten ei voi sanoa riitelyksi.
Harvoin riitelemme tai olemme eri mieltä asioista ; kun yli 30 vuotta on elänyt yhdessä osaa toista ihmistä ns lukea paremmin kuin hyvin.
mina olen meistä se josta ( kuulema) ääntä lähtee eniten 😂
Vierailija kirjoitti:
Ukko haukkuu minut ja minä huudan naama punaisena. Kun keuhkoni on finaalissa, menen pariksi päiväksi tytön ex huoneeseen ja pidän mykkäkoulua ollen niin stanan suuttunut. Kolmantena päivänä paluu normaaliin. Näin käy 2-3 kertaa vuodessa.
"Ukolla" aihetta haukkumiseen?
Meillä menee niin, että mies ei koskaan nosta mitään epäkohtia keskusteluun. Tai ylipäätään puhu mitään parisuhdeasioita. Ei myöskään pyydä anteeksi jos olisi tarve.
Kotoaan saatu oppi. Kaikki maton alle ja ollaan ku ei mitään.
Jos itse haluan keskustella, ratkoa tilanteita tai selvittää ajatuksia, en sitä tee.
Suhteen alkuaikoina kun näin tein, mies kilahti totaalisesti ja heitti päin naamaa, että erotaan sitten. Hänelle mistä tahansa parisuhteen asioista keskustelu merkkaa heti sitä, että eipä tässä kannata olla.
Jaksan vaihtelevasti. Kun en jaksa, ja asioita vaan purkaantuu suusta, mies heittelee puukkoja selkään ja pitää mykkäkoulua 3-5pv.
Olen tähän jo tottunut.
Suhteemme on siis aika lasinen. Ilman keskusteluyhteyttä, myös seksi loppui. Nyt puhutaan säästä ja siitä mitä syödään huomenna. Haaveilen muista miehistä.
En saa lähdettyä tästä parisuhteesta.
Meillä riitoja aiheuttaa vaimon tekstailu salarakkaansa kanssa. Panivat toisiaan jossain AMK-seminaarissa Aulangolla. Asia sovittiin järkevästi anteeksiannetuksi, koska ei ollut kertomansa mukaan edes saanut orgasmia.
Mutta tuo jatkuva tekstailu aiheuttaa riitoja. Ehkä osasyy on minussakin, kun olen niin epäluuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ukolla" aihetta haukkumiseen?
Ei! Paskamyrsky iskee kun hän on vetänyt pään täyteen tiukalla viinalla. Hän kuvittelee minun tehneen, sanoneen, ajatelleen jne. kaikea sitä mitä EN ole. Hän kaivaa esiin kaikki ne vanhat mokat joita nuoruudessa tuli tehtyä, eikä nekään muuten kummoisia ole eli ei pettämistä tms. Aikani kuuntelen hammasta purren, mutta sitten hermot menee ja puhdistan keuhkoni.
Miksi riitelisin? En ikinä seurustelisi riidanhaluisen tai kiihtyvän ihmisen kanssa. Kiihkoilkoot vaikka muiden hullujen kanssa jossani nettipelissä.
Vinkki mykkäkouluun: Jos vaimo on päättänyt pitää mykkäkoulua, kannattaa mennä penkomaan komeroita, laatikoita ja kaikenlaisia tavaroiden säilytyspaikkoja.
Naisen luonto on vaan sellainen, että uteliaisuus iskee mykkäkoulun läpi, eikä lady voi olla kysymättä: "Mitä helvettiä sinä etsit?"
Kun vastaat: "Juttukaveria", riita voi loppua siihen.
Temppu toimii vain yhden kerran.
Mies on ryhtynyt riitelemään, kun pyysin panostamaan suhteeseen. Minä olen sotakirveen kuopannut. Olen luovuttanut.
Niin harvoin tulee mitään aihetta ja sitten kun tulee, niin en tosiaan osaa. Onneksi kestää sen päivän maksimissaan ja illalla viimeistään molemmat rahoittuu ja osataan puhua hommat selviksi. Yleensä lähden pois tilanteesta ja viestein käydään asiaa läpi kunnes puhutaan rauhassa asia läpi.
Meillä räiskyy niin rakkaudessa kuin riidoissa. Kaksi äkkipikaista yhdessä 💖
En edes muista, milloin ollaan viimeksi riidelty. Olemme useinkin eri mieltä asioista, mutta otetaan asiat asioina, eikä tehdä niistä henkilökohtaisia.