Olenko ylinipo? pukeutumisesta päivälliselle
Saatiin lahjakortti ns. "parempaan ravintolaan". Ollaan ihan hyvätuloisia, mutta maalaisjuntteja. Vaadin miestä, että pitää laittaa jotkut muut housut kuin farkut ja jos ei suostu niin sitten jätetään menemättä, voi perua. Mies ei suostunut ja perui. Miehen farkut, mitä suostuu pitämään, on kivipestyt ja kuluneet. Hänellä on kyllä kaapissa puvun lisäksi myös siisti suorat housut, enkä olisi pukua vaatinut laittamaan, vaan ettei laita kulahtaneita farkkuja. Itse olisin laittanut vähän juhlavamman jakun, jota käytän joskus synttäreillä yms. ja mustat suorat housut sekä viininpunaisen paitiksen, en sen kummempaa. Ei sieltä kai ulos olisi ajettu, mutta yleensä väki laittaa ko. paikkaan ykköstä ylle ja minua olisi hävettänyt. Lahjakortti on vielä voimassa tämän kuun loppuun annanko periksi ja olenko vain turhasta nipottaja? Osataan me veistä ja haarukkaa käyttää, vaikka ollaankin köyhistä oloista lähteneitä maalaisjuntteja, jotka ovat käyneet kouluja.
Kommentit (11)
Mee sä jonkun muun kanssa, tai mies menee rytkyissään joko yksin tai muussa seurassa.
Eikö mies todellakaan ymmärrä, että farkuissa ei voi mennä joka paikkaan? Luulisi, että itsekin nauttisi tilanteesta sopivammin pukeutuneena. Eihän tosiaan pukua tarvitse laittaa, mutta edes sinun iloksesi siistimmän version. Yritä vielä keskustella asiasta!
Smart casual on ratkaisu. Hoidatte miehelle siistit - ei siniset tai mustat - farkut, jotka mätsää takkiin ja kauluspaitaan. Lenkkarit voi myös vaihtua vähän siistimpiin.
Tuntui todella kurjalta lukea moisesta. Olen silti iloinen kirjoituksestasi, koska olin eilen kummissani ja karheana kun oma mies taas osti uusia housuja alesta, vaikka kaapit on pullollaan housuja ym. vaatteita. En valita, olin unohtanut 20 vuodessa suomimiesten tavat ja aatteet.
Olitteko jo tekemässä lähtöä ravintolaan, kun huomasit miehen farkuissa ja pyysit vaihtamaan vaatteet? Vai vasta puhuitte koko ravintolareissusta ja otit jo ennalta puheeksi, että "farkuissa et sitten lähde?"
Mielestäni riippuu millainen tämä parempi ravintola on. Perinteisempään "valkoiset pöytäliinat" paikkaan on parempi laittaa siistit vaatteet, mutta aika moni parempi ravintola on nykyään rennompi ja asiakaskunnasta keittiön puolelle on enempi tatuoidun hipsterin näköistä ja niihin voi pukeutua miten lystää. Smart casual on hyvä kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
Smart casual on ratkaisu. Hoidatte miehelle siistit - ei siniset tai mustat - farkut, jotka mätsää takkiin ja kauluspaitaan. Lenkkarit voi myös vaihtua vähän siistimpiin.
Eli siis jotkut värikkäät farkut on siistimmät kuin mustat tai vaikka tummansiniset? Aina oppii uutta, onneksi ei ole varaa hienoihin ravintoloihin.
Parempaa palvelua saa, jos on panostanut itsekin iltaan ja kokemus on kivempi.
Ap vielä. Sillä tavalla tuli puheeksi, että aloin kysellä, että joko katsoi vaatteet. Sanoi, että nämä on ihan hyvät, siis ne mitkä oli päällä. No ei. Kyllä se on juuri sellainen pöytäliinapaikka, missä tarjoilijoillakin on vähän hienommat vaatteet. Kävin kerran työporukan kanssa ja olin itsekin ehkä alipukeutunut muuhun sakkiin nähden vaikka en farkuissa silloinkaan mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies todellakaan ymmärrä, että farkuissa ei voi mennä joka paikkaan? Luulisi, että itsekin nauttisi tilanteesta sopivammin pukeutuneena. Eihän tosiaan pukua tarvitse laittaa, mutta edes sinun iloksesi siistimmän version. Yritä vielä keskustella asiasta!
Haha, ei miehet kyllä taida nauttia paremmin pukeutuneena sen enempää kuin huonomminkaan pukeutuneena.
Itse olen hiukan "modernimpi" ja on kai minussa homonkin vikaa ja pukeudun tilanteen vaatimalla tavalla ja varsin hyvin, muttei se minussa mitään tunnetta aiheuta. Naisseuralaiseni aina taas nimenomaan tuota sanovat, että laitettuna ja hienosti pukeutuneena on jotenkin erilainen olo/tunne.
Mene jonkun muun kanssa.