Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nainen 45-55-v! Kun/ jos menkkasi ovat loppuneet, niin onko

Vierailija
11.01.2019 |

se tapahtunut kertalaakista vai menkkojen epäsäännöllistymisen kautta? Itselläni ei mitään oireita, menkat 3 kk pois. Aiemmin tosi säännölliset. Ikää 48, en ole raskaana. Ehkä ihan lieviä hikiaaltoja joskus, mutta jos en tarkkailisi itseäni niin en huomaisi mitään. Eipä tässä taida mikään tarve olla lääkäriinkään mennä, kun ilmiselvästä asiasta kyse. Ei muita oireita. Voiko olla, että pääsee näin helpolla, tuskin...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta meni megavuotoa jouduttiin hillitsemään lääkkeellä primolut muistaakseni.

Hikisyys, limakalvojen ja silmien kuivuus, lisäksi mielialan vaihtelut yllättivät.

Nähty on alle 40-vuotiaillakin jotain esivaihdevuosien tyylistä.

Vierailija
22/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän keväällä 50v eikä vielä ole merkkejä. Ehkä pientä epäsäännöllisyyttä kierrossa. Odotan että loppuisivat. No joo, nivelsärkyä ja kuivat silmät mutta ne voi johtua kilpirauhasen vajauksestakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, että loppuis viimeistään 51-vuotiaana. Lisää syöpäriskiä jos vuoto jatkuu keskimääräistä vanhemmaksi. Itse olen niin helvetin kyllästynyt tähän rumbaan ja megavuotoihin, että odotan vain koska loppuu. Nuorena oli hirveät kivut, ne loppui jossain vaiheessa, mutta sitten alkoi runsaat vuodot. Epäsäännölliset jo ovat joten kai ne jossain vaiheessa loppuu

Mulla ei kivut loppunu ikinä, onneksi menkat sain loppumaan lääkkeillä, ja tätä myöten myös kivut ja hirvittävät PMS-oireet.  Miksi säilytät kuukautiset etkä hommaa esim.hormonikierukkaa?

Vierailija
24/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<strong> kirjoitti:

Ikä 44. Yksi ylipitkä kierto yli 50 päivää koettu. Sekin sattui niin, että emme käyttäneet kondomia, koska menkkojen piti alkaa seuraavana päivänä. Hieman hermoilin menkkoja odotellessa kun kierto oli 28 päivän sijasta 52 päivää!

Kondomia ei käytetty, kun halusin kokeilla paljaalla ja luotin kuukautiskiertooni. Eli juuri ennen menkkoja raskautuminen epätodennäköisintä. No, mies tuli heti. Ja minä en tuntenut mitään. Joten kondomi pysyy meillä käytössä jatkossakin.

Ylipainoa, liikun paljon, lapset alakouluikäisiä. Imetin nuorimmaista kaksi vuotta. Luulen, että nämäkin tekijät vaikuttavat siihen, että menkat tulevat vielä. Ei yöhikoilua.

Mä ymmärtäisin sun perustelut ihan hyvin, mikäli sulla olisi ikää 55v eikä 44v...

Aijaa, minä sitten taas ajattelen niin, että hormonitoimintaan vaikuttaa eniten se, mitä on tapahtunut muutama vuosi sitten. Jos olisin synnyttänyt nuorimmaiseni 20 vuotta sitten ja imettänyt silloin pitkään, se tuskin vaikuttaisi hormonitoimintaani enää.

Lisään vielä oirelistaan, että voimakas seksitarve ovulaation aikaan.

Vierailija
25/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheenaiheena 45-55v naisten alapäät? Pitääkin varmaan taas vähän hieroa omaa alakertaa, rupesi sykkimään niin vietävästi...

M21

No ei mun alapää ainakaan ole muuttunut siitä kun olin 20, samanlainen on.

Vierailija
26/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<strong> kirjoitti:

Ikä 44. Yksi ylipitkä kierto yli 50 päivää koettu. Sekin sattui niin, että emme käyttäneet kondomia, koska menkkojen piti alkaa seuraavana päivänä. Hieman hermoilin menkkoja odotellessa kun kierto oli 28 päivän sijasta 52 päivää!

Kondomia ei käytetty, kun halusin kokeilla paljaalla ja luotin kuukautiskiertooni. Eli juuri ennen menkkoja raskautuminen epätodennäköisintä. No, mies tuli heti. Ja minä en tuntenut mitään. Joten kondomi pysyy meillä käytössä jatkossakin.

Ylipainoa, liikun paljon, lapset alakouluikäisiä. Imetin nuorimmaista kaksi vuotta. Luulen, että nämäkin tekijät vaikuttavat siihen, että menkat tulevat vielä. Ei yöhikoilua.

Mä ymmärtäisin sun perustelut ihan hyvin, mikäli sulla olisi ikää 55v eikä 44v...

Aijaa, minä sitten taas ajattelen niin, että hormonitoimintaan vaikuttaa eniten se, mitä on tapahtunut muutama vuosi sitten. Jos olisin synnyttänyt nuorimmaiseni 20 vuotta sitten ja imettänyt silloin pitkään, se tuskin vaikuttaisi hormonitoimintaani enää.

Lisään vielä oirelistaan, että voimakas seksitarve ovulaation aikaan.

Ei mitään, ajattele rauhassa omalla tavallasi ;)

Mutta faktaa on se, että sun iässä on erittäin normaalia, että on vielä ihan menkat ns normaalisti, oli synnyttänyt tai ei.

Vierailija
27/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

49-vuotiaana kierrot lyhenivät, mutta menkat eivät runsastuneet. Sitten 50-vuotiaana loppuivat puoleksi vuodeksi ja palasivat kolmeksi kuukaudeksi ennenkuin loppuivat kokonaan. Ei pientä ajoittaista yöhikoilua lukuunottamatta ole mitään muita oireita. Ihanaa kun loppuivat!

Vierailija
28/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

53v ja menkat tulevat säännöllisesti. Tämä on niin tätä: minulla oli pco ja pitkä epäsäännöllinen kierto. Oli ikävää, kun toivoi raskautta. Sitten lapset tehty, yllätysraskaus 43v ja nyt saisi menkat jo loppua.

Vierailija
29/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 50 vuotias kun loppuivat siten, että kuukautiset normaalisti ja seuraavia ei enää tullut. Kuukautiseni olivat aina jokseenkin niukat, eivätkä kestäneet kovin kauan, ja en huomannut mitään muutosta ennen niiden loppumista.

Vierailija
30/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaihdevuosioireita se, että panettaa koko ajan?

Vierailija
31/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertalaakista 48v:nä. Siihen saakka kellontarkasti 28vrk kierto. 5v kesti kuumat aallot, ei muita vv oireita.

Vv loppumisesta on jo 5v ja kroppa pelittää edelleenkin:) Seksi on ihanaa, ei mitään hiekkaa rattaissa vielä;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi