Jos puolisosi pettäisi, haluaisitko tietää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tietää! Jos itse sattuisin hairahtumaan vieraisiin, niin sitäkään en kertoisi.
Olen miettinyt syytä siihen, että miksi ihmiset kertovat puolisolleen syrjähypyistään. Eihän siitä seuraa mitään hyvää kummallekaan.
Onko syynä aiheuttaa tuskaa puolisolle, vai heikkous tulla sinuiksi oman itsensä kanssa.
Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Mitä ei tiedä, ei voi myöskään loukata!Tämä on minusta hirveän julma asenne. Kumppani voi ylimielisesti vaan päättää, että hänellä on oikeus kävellä minun arvojeni ja päätösvaltani yli ja vielä hurskastella että se oli jotenkin minun parhaakseni. Minulle valheeseen perustuva onnellisuus ei ole mitään, ei kertakaikkiaan minkään arvoista. Se on minun ainutkertaisen elämäni varastamista pelkän oman pelkuruuden tähden. Ja sitten vielä lässytetään ettei se satuta.... Hyi yäk sinun kaltaisillesi, toivottavasti pariudutte keskenänne niin ei tarvitse muita huijata.
Sinun arvot on sinun arvoja. Jos on onnellinen elämäänsä niin sitten on. Jos et tiedä sen perustuvan valheeseen niin ainutkertainen elämä jatkuu onnellisena. Minunkin mielestäni "puhumatta paras".
On aika paljon eroa, onko kyseessä yksittäinen syrjähyppy vai salasuhde, jossa tunteetkin pelissä.
Tosin itse luottaisin vähemmän näihin ”kännihairahtelijoihin” = miehiin joilla on tarvetta vaan huvikseen paneskella eri naisia. Salasuhteeseen voi viedä rakastuminen. Minusta näissä on aivan hirvittävän suuri ero.
Kyllä sen tietää jo etukäteen, kun alkaa seurustelemaan, että jossain vaiheessa niin saattaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tietää! Jos itse sattuisin hairahtumaan vieraisiin, niin sitäkään en kertoisi.
Olen miettinyt syytä siihen, että miksi ihmiset kertovat puolisolleen syrjähypyistään. Eihän siitä seuraa mitään hyvää kummallekaan.
Onko syynä aiheuttaa tuskaa puolisolle, vai heikkous tulla sinuiksi oman itsensä kanssa.
Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Mitä ei tiedä, ei voi myöskään loukata!Tämä on minusta hirveän julma asenne. Kumppani voi ylimielisesti vaan päättää, että hänellä on oikeus kävellä minun arvojeni ja päätösvaltani yli ja vielä hurskastella että se oli jotenkin minun parhaakseni. Minulle valheeseen perustuva onnellisuus ei ole mitään, ei kertakaikkiaan minkään arvoista. Se on minun ainutkertaisen elämäni varastamista pelkän oman pelkuruuden tähden. Ja sitten vielä lässytetään ettei se satuta.... Hyi yäk sinun kaltaisillesi, toivottavasti pariudutte keskenänne niin ei tarvitse muita huijata.
Olipas hyvin muotoiltu.
Miksi en haluaisi? Totta kai haluan.
Ei toi nyt ainakaan mikää suuri yllätys olisi.
Mitenniin JOS?
Kyllä mä lähden siitä perusoletuksesta, että kyllä pettää. Turha siitä on mörköä tehdä, luonnollinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi.
Parisuhteeni puolisooni perustuu siihen, mitä on hänen ja minun välillä. Ei siihen, mitä hän tekee sen ulkopuolella jonkun muun kanssa. Satunnainen seikkailu esimerkiksi työreissuilla ei ole mitenkään minulta pois eikä haittaa suhdettamme. Voi jopa tuoda siihen lisää intohimoakin. Eri asia, jos alkaa jättää minua yksin viettääkseen aikaa jonkun muun kanssa, se on jo sitten suhteemme rikkomista.
Ei ihmistä voi omistaa ja kahlita.
Ei voi omistaa, mitta voi edellyttää avoimuutta ja rehellisyyttä. Täällä taas kokoontuu palstan pettäjät löpertelemään jotain tuubaa eivätkä tiedä mistä pettämisellä tarkoitetaan. Entä jos siltä vapaan ralkauden työreissulta tarttuisi tauti tai syntyisi lapsi? "Ei haittaa, ei minulla ole juurikaan tunteita"
Nyt sinä asetat itsesi muiden yläpuolelle! Ei ymmärryksessäni mitään vikaa ole havaittu. Oletko aivan varma omastasi?
Ap:n kysymykseen: en haluaisi tietää.
Olen niin samaa mieltä tässä. Miksi kertoa jos syrjähyppy oli kerran tapahtunut kännihairahdus. Miksi kaataa se toisen niskaan ja aiheuttaa pahaa mieltä ja pahimmassa tapauksessa ikuinen epäluottamus mihin palataan kaikissa riidoissa. Jos on tyytyväinen suhteeseensa ja aikoo siinä jatkaa niin todellakin se mitä ei tiedä ei voi satuttaa. En myöskään itse haluaisi tietää jos miehelläni on ollut jokin yhden yön juttu ja siihen se on jäänyt. Ehkä sieltä tulee kotiinkin jotain pientä vipinää?