Jos puolisosi pettäisi, haluaisitko tietää?
Kommentit (50)
Jos kyseessä olisi satunnainen ´´pikkujoulupano´´ en tarvitsisi sitä tietoa,mutta jos kyse olisi useamman kerran jatkuvasta suhteesta sen haluaisin tietää.Silloin antaisin miehen valita meidän kahden välillä,jos hän haluaisi pitää molemmat tekisin omat johtopäätökseni,ja se olisi ´´ hyvästi.´´
Ihan sama, ei kiinnosta sinänsä. Mulla on ollut jo useamman kuukauden suhde niin en voisi moittia miestäkään jos hänellä muita naisia...
En haluaisi.
Parisuhteeni puolisooni perustuu siihen, mitä on hänen ja minun välillä. Ei siihen, mitä hän tekee sen ulkopuolella jonkun muun kanssa. Satunnainen seikkailu esimerkiksi työreissuilla ei ole mitenkään minulta pois eikä haittaa suhdettamme. Voi jopa tuoda siihen lisää intohimoakin. Eri asia, jos alkaa jättää minua yksin viettääkseen aikaa jonkun muun kanssa, se on jo sitten suhteemme rikkomista.
Ei ihmistä voi omistaa ja kahlita.
Haluasin tietää, sydän särkyisi, ero tulisi, mutten halua että elän valheessa. Kaiken saisi järjestettyä ja pettämisenkin anettua anteeksi, mutta en haluaisi elää tietämättänikään miehen kanssa, joka ei ole sitoutunut suhteesaa samoihin asioihin kuin minä. Pettäjä ei rakasta ja kunnioita ja olen rakkauden ja kunnioituksen arvoinen.
Ei kiva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei. Jos lopulta saisin tietää pettämisestä, haluaisin kuulla sen puolisoltani suoraan, mutta on varmasti pettämistapauksia, joita ei ole syytä välittömästi kaataa myös puolisonsa niskaan.
Tarkoitatko sitä että käyttää tämän kortin sitten kun kumppani tekee "virheen" ja saa hyvän tappeluaiheen? : "No vttu sä et tiedäkään miten hyvältä tuntui pettää sua Lissun kanssa, parempi vttu sillä on kuin sulla koskaan ollutkaan". Tämmöistäkin on tullut koettua.
En tarkoittanut ja kuvaamassasi tapauksessa on varmaan aika sama, onko pettäminen tunnustettu vai ei. Suhde on joka tapauksessa ohi.
Tarkoitin sitä, että helposti pettävä osapuoli saattaa hakea itselleen paremman omantunnon tunnustamalla heti kun tunnontuskat kasvavat liian suuriksi. Sekään ei välttämättä ole hyvä ratkaisu, vaikka aina parempi kuulla se puolisolta, eikä muualta.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tietää! Jos itse sattuisin hairahtumaan vieraisiin, niin sitäkään en kertoisi.
Olen miettinyt syytä siihen, että miksi ihmiset kertovat puolisolleen syrjähypyistään. Eihän siitä seuraa mitään hyvää kummallekaan.
Onko syynä aiheuttaa tuskaa puolisolle, vai heikkous tulla sinuiksi oman itsensä kanssa.
Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Mitä ei tiedä, ei voi myöskään loukata!
Olen samaa mieltä. Tieto pettämisestä ei todellakaan paranna tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi.
Parisuhteeni puolisooni perustuu siihen, mitä on hänen ja minun välillä. Ei siihen, mitä hän tekee sen ulkopuolella jonkun muun kanssa. Satunnainen seikkailu esimerkiksi työreissuilla ei ole mitenkään minulta pois eikä haittaa suhdettamme. Voi jopa tuoda siihen lisää intohimoakin. Eri asia, jos alkaa jättää minua yksin viettääkseen aikaa jonkun muun kanssa, se on jo sitten suhteemme rikkomista.
Ei voi omistaa, mitta voi edellyttää avoimuutta ja rehellisyyttä. Täällä taas kokoontuu palstan pettäjät löpertelemään jotain tuubaa eivätkä tiedä mistä pettämisellä tarkoitetaan. Entä jos siltä vapaan ralkauden työreissulta tarttuisi tauti tai syntyisi lapsi? "Ei haittaa, ei minulla ole juurikaan tunteita"
n-25 kirjoitti:
Jos olisin nyt suhteessa, niin kyllä haluaisin tietää ja mieluiten pettäjältä itseltään, kuin joltain muulta.
Minäkin haluaisin ehdottomasti tietää, jos minua on petetty, mutta en usko että lopputuloksen kannalta olisi merkittävää, kuulisinko asian joltain muulta kuin itse pettäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tietää! Jos itse sattuisin hairahtumaan vieraisiin, niin sitäkään en kertoisi.
Olen miettinyt syytä siihen, että miksi ihmiset kertovat puolisolleen syrjähypyistään. Eihän siitä seuraa mitään hyvää kummallekaan.
Onko syynä aiheuttaa tuskaa puolisolle, vai heikkous tulla sinuiksi oman itsensä kanssa.
Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Mitä ei tiedä, ei voi myöskään loukata!Olen samaa mieltä. Tieto pettämisestä ei todellakaan paranna tilannetta.
Jos asialle voi tehdä jotain, niin silloin se tieto saattaa auttaa. Lisäksi en halua kuulla sitä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi.
Ei voi omistaa, mitta voi edellyttää avoimuutta ja rehellisyyttä. Täällä taas kokoontuu palstan pettäjät löpertelemään jotain tuubaa eivätkä tiedä mistä pettämisellä tarkoitetaan. Entä jos siltä vapaan ralkauden työreissulta tarttuisi tauti tai syntyisi lapsi? "Ei haittaa, ei minulla ole juurikaan tunteita"
Järkevä ihminen osaa ehkäistä.
Haluaisin ennen kaikkea tietää miksi. Epänääräisiin vihjailuihin en enää usko joten mieluiten kuulisin sen suoraan puolisolta itseltään.
Haluaisin tietysti, koska sillä olisi suuri henkinen merkitys minulle. Parisuhde jo muutenkin veitsenterällä, joten vaikuttaisi kyllä siihen, mitä ajattelen tulevaisuudesta.
Kyllä mä haluaisin.
Ei suhde voi kovin onnellinen olla ainakaan sen pettävän osapuolen mielestä, joten ihan mielelläni päästäisin mieheni etsimään oikeaa onneaan muualta. En muutenkaan haluaisi valheessa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi.
muttei olla rehellinen? narsisti ei välitä toisen tunteista tak oikeudesta tietää/tehdä oma päätöksensä suhteen jatkamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi.
niin eihän siinä ole ongelmaa jos on herpes omasta takaa ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi.
muttei olla rehellinen? narsisti ei välitä toisen tunteista tak oikeudesta tietää/tehdä oma päätöksensä suhteen jatkamisesta.
Mitä sekoilet. Kyse ei ollut kenenkään rehellisyydestä, vaan siitä, haluaisitko tietää puolisosi pettämisestä. Minä kerroin aiemmin, etten haluaisi. Ei siihen rehellisyys liity mitenkään. Sen sijaan luottamus puolisooni liittyy siten, että jos tämä pettäisi, niin uskon tämän kykenevän ehkäisyyn, jotta raskauksilta ja taudeilta vältytään. Uskon puolisoni rehellisyyteenkin siltä osin, että jos asiasta kysyisin, hän vastaisi rehellisesti. En vain halua tietää, joten en kysy! Ymmärtääkö jo?
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Jos olisin nyt suhteessa, niin kyllä haluaisin tietää ja mieluiten pettäjältä itseltään, kuin joltain muulta.
Minäkin haluaisin ehdottomasti tietää, jos minua on petetty, mutta en usko että lopputuloksen kannalta olisi merkittävää, kuulisinko asian joltain muulta kuin itse pettäjältä.
Siis eroaisit, jos sinua petetään? Sitten voit varautua siihen, että puolisosi ei tule tunnustamaan pettämistä sinulle missään muussa tapauksessa, kuin jos hän itse haluaa erota.
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Lähinnä minua vaan hävettäisi jos muut ovat tienneet mutta minä en sinisilmäisyyteni takia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin. eräillä ehdoilla :D
Jonkun yksittäisen kännihairahduksen johon ei ole todennäköisyyttä enää uudelleen , niin sitä en välttämättä. tai jos kävisi jossain strippiklubilla poikien kanssa tai yksikseen tyyliin kerran tai pitkän ajan välillä (puhutaan vuosista) muutaman kerran jossain biletyksen yhteydessä tai ulkomaa- tai työmatkalla niin en haluaisi tietää vaikka en niitä millään muotoa hyväksykkään (siksi en tahtoisi tietää koska varmaan luotto menisi).
Eikai strippiclubilla yleensä petetä? Katsotaan vain esityksiä.
Tämä on minusta hirveän julma asenne. Kumppani voi ylimielisesti vaan päättää, että hänellä on oikeus kävellä minun arvojeni ja päätösvaltani yli ja vielä hurskastella että se oli jotenkin minun parhaakseni. Minulle valheeseen perustuva onnellisuus ei ole mitään, ei kertakaikkiaan minkään arvoista. Se on minun ainutkertaisen elämäni varastamista pelkän oman pelkuruuden tähden. Ja sitten vielä lässytetään ettei se satuta.... Hyi yäk sinun kaltaisillesi, toivottavasti pariudutte keskenänne niin ei tarvitse muita huijata.