Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noin 100e kuukaudessa paljon kauneudenhoitoon?

Vierailija
11.01.2019 |

Laskeskelin, että minulla menee ns. kauneudenhoitoon kuukaudessa noin 100 euroa. Tähän summaan lukeutuvat jo kosmetologi (3 kk välein) sekä kampaaja (3kk välein). Nämä ovat ehdoton pakko jos aion näyttää ihmiseltä, koska ihoni on sellainen, samoin luonnonkihara tukkani. Näistä ei voi tinkiä. Tykkään käyttää ihonhoidossa edes kohtuullisen laadukkaita tuotteita, mutta en osta mitään 200 euron voiteita tms. Minulla ei ole mitään jatkeita (rakennekynsiä/hiusten tai ripsienpidennyksiä..). Mutta ihonhoito, hiustenhoito ym. -tuotteet maksavat jos toivoo saavansa laatua. Samoin palvelut.

Onko 100e kuussa paljon vai vähän teidän mielestänne?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa, niin 100€/kk on sopiva summa. Luulen kuitenkin, että kun laitat 100€ kauneudenhoitoosi, niin et silloin osta pelkkää kosmetiikkaa, vaan se antaa sinulle myös iloa ja hyvää mieltä ja piristystä arkeen!

Kannattaa suosia luonnonkosmetiikkaa, ettet kerää myrkkyjä kehoosi.

Mitä myrkkyjä tavallisesta kosmetiikasta kerääntyy verrattuna luonnonmyrkkyihin?

Tavallinen kosmetiikka sisältää usein kaikkea myrkyllistä. Kokeile googlettaa jokaikinen ainesosa jostakin kosmetiikkatuotteesta vaikka englanniksi ja voit löytää mielenkiintoista tietoa jota sinulle ei yleensä kerrota. Voit yllättyä.

esimerkiksi parabeenit ovat terveydelle erittäin haitallisia. Aiheuttavat syöpää ja häiritsevät hormonitoimintaa. Ja tavallinen kosmetiikka voi sisältää mitä vain, esimerkiksi pissaa joka lukee ainesosaluettelossa hienostuneesti "urea".

Ja mikromuovit saastuttavat juomaveden ja ympäristöä. Kosmetiikan myrkyllisyydestä löytyy paljon tietoa, joka on helposti saatavilla, joten en laita tähän sen enempää ettei mene saarnaamiseksi.

Minulle parabeenit ovat ok, koska ne eivät allergisoi niin helposti. Luonnonkosmetiikasta olen usein lehahtanut punaiseksi säilöntaineiden vuoksi, lisäksi niissä on usein haitallisia eteerisiä öljyjä. Urea ei ole pissaa vaan valmistetaan synteettisesti. Välttelen toki esim. oxybenzonea, mutta fysikaaliset aurinkosuojat taas kuivattavat ihoni korpuksi. Mikromuoveja jokainen järkevä tietysti nykyisin välttelee. Eli keskitie paras, sanoisin.

Vierailija
22/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon. Äkkiä menee ihan perusjuttuihin, vaikkei mitään kynsiä, ripsiä, botoxeja saati kasvohoitoja edes harrastaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka kauniiksi sillä itsensä saa tai saako sillä kauneutta ylläpidettyä, sampin siitä kuinka ruma on ilman tuota panostusta. Itse saisin varmasti ainakin satunnaisesti tuon rahan käytettyä kampaajaan ja tietenkin kosmetiikkaan. Ja voisihan sitä käydä vaikka jalkahoitajalla tai mani/pedikyyrissä silloin tällöin. Oikeastihan tuo "paljon" pitää suhteuttaa vain omaan tulotasoon, ok-tuloiselta ei ole liikaa, muttei välttämätöntäkään. :D

Vierailija
24/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene noin paljon.

Laitan itse kynteni ja nyt kasvatan hiuksia, joten latvojen tasaus harvoin ei paljoa maksa. Kosmetologeilla en käy. En pidä siitä ihon venyttämisestä.

Käyttämäni kosmetiikka on monen mielestä varmasti kallista, mutta tosiasiassa ne kestävät pitkään, eivätkä loppupeleissä tule pitkässä juoksussa niin kalliiksi, että menisi 100 euroa kuukaudessa.

Vierailija
25/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se minusta aika paljon. Nyt kun mietin niin ei välttämättä itsellä mene kuussa yhtään kauneudenhoitoon rahaa. En siis osta meikkejä läheskään joka kuukausi, koska meikkaan harvoin, hiuksia värjään itse ehkä 3kk välein. Ihonhoitotuotteita menee kyllä, mutta niitäkään ei todellakaan tarvitse ostaa joka kuussa. Ehkä pitäisi alkaa panostamaan itseensä vähän enemmän...

Vierailija
26/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se riippuu siitä, miten paljon sulla on rahaa ja mihin haluat sen käyttää.

Itselläni kauneudenhoitoon menee noin 30 euroa kuussa. Sisältää shampoon (3e 3 kk välein), kosteusvoiteen ( 30e 3 kk välein) ja ripsivärin (17e 3 kk välein) sekä jotain pientä satunnaista.

Meikkaan päivittäin, mutta kyllä mulla putelit kestävät huomattavasti pidempään.

Vierailija
27/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, vaikka käyttäisit tonnin. Sen sijaan pistää silmään, ettet ole mielestäsi edes ihmisen näköinen ilman kampaajaa ja kosmetologia. Asenteesi itseäsi, ja ihan varmasti muitakin ihmisiä kohtaan, näkyy tuossa kommentissa. 

Voisit laittaa terapiaankin muutamia satasia. 

Vierailija
28/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa, niin 100€/kk on sopiva summa. Luulen kuitenkin, että kun laitat 100€ kauneudenhoitoosi, niin et silloin osta pelkkää kosmetiikkaa, vaan se antaa sinulle myös iloa ja hyvää mieltä ja piristystä arkeen!

Kannattaa suosia luonnonkosmetiikkaa, ettet kerää myrkkyjä kehoosi.

Mitä myrkkyjä tavallisesta kosmetiikasta kerääntyy verrattuna luonnonmyrkkyihin?

Tavallinen kosmetiikka sisältää usein kaikkea myrkyllistä. Kokeile googlettaa jokaikinen ainesosa jostakin kosmetiikkatuotteesta vaikka englanniksi ja voit löytää mielenkiintoista tietoa jota sinulle ei yleensä kerrota. Voit yllättyä.

esimerkiksi parabeenit ovat terveydelle erittäin haitallisia. Aiheuttavat syöpää ja häiritsevät hormonitoimintaa. Ja tavallinen kosmetiikka voi sisältää mitä vain, esimerkiksi pissaa joka lukee ainesosaluettelossa hienostuneesti "urea".

Ja mikromuovit saastuttavat juomaveden ja ympäristöä. Kosmetiikan myrkyllisyydestä löytyy paljon tietoa, joka on helposti saatavilla, joten en laita tähän sen enempää ettei mene saarnaamiseksi.

Minulle parabeenit ovat ok, koska ne eivät allergisoi niin helposti. Luonnonkosmetiikasta olen usein lehahtanut punaiseksi säilöntaineiden vuoksi, lisäksi niissä on usein haitallisia eteerisiä öljyjä. Urea ei ole pissaa vaan valmistetaan synteettisesti. Välttelen toki esim. oxybenzonea, mutta fysikaaliset aurinkosuojat taas kuivattavat ihoni korpuksi. Mikromuoveja jokainen järkevä tietysti nykyisin välttelee. Eli keskitie paras, sanoisin.

Itseasiassa, oikea luonnonkosmetiikka sisältää vähemmän aineita (varsinkin vähemmän säilöntäaineita vaikka väitit toisin), joten niissä on silloin myös mahdollista allergiaa aiheuttavia aineita vähemmän. Kaikki luonnonkosmetiikaksi mainostettu ei ole luonnonkosmetiikkaa, ja luonnollisuus ja ominaisuudet vaihtelevat tuotemerkeittäin. Jos olet allerginen esimerkiksi manteliöljylle, sitä sisältävä kosmetiikka aiheuttaa allergisen reaktion oli se sitten luonnonkosmetiikkaa tai tavallista.

Tuoksuherkätkin sietävät paremmin inhoamiasi eteerisiä öljyjä, kuin synteettisesti valmistettuja hajuja, vaikka paras olisi tietenkin kokonaan hajustamaton tuote.

Eikä kannata levittää parabeenistä disinformaatiota sen allergisoimattomuudesta, koska se on tutkitusti ja todistetusti haitallista terveydelle ja moni on parabeeneille allerginen.

Jos sinä pissaa ja parabeenejä haluat ihollesi välttämättä levittää vaikka muutakin olisi saatavilla, niin anna mennä vain, jokaisella on onneksi valinnanvapaus.

Vierailija
29/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on varaa, niin 100€/kk ei ole mielestäni paljon. Itselläni menee keskimäärin hiukan alle 100€/kk kauneudenhoitoon sisältäen kerran kuussa ripsien ja kulmien värjäyksen ja kulmien muotoilun kosmetologilla, 2 krt/v kampaajakäynnin ja hyvin maltillisesti laadukasta kosmetiikkaa. Isoin kuluerä kosmetiikassa mulla ovat shampoot ja hoitoaineet, jotka ostan aina kampaamolaatua. Muutoinkin ostan mielelläni laatukosmetiikka mutta ainoastaan tarpeeseen ja varsin harvoin, esim. puuteri on Diorin mutta kestää minulla hyvinkin 1,5-2 vuotta.

Vierailija
30/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään pahaa, jos ihminen haluaa laittaa rahaa kauneudenhoitoon. Siinä on, jos ihminen ei omasta mielestään näytä ihmiseltä ilman kauneudenhoitopalveluita. 

Vierailija
31/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on paljon, mutta nämä ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Ei ole olemassa mitään yleispätevää vastausta.

Vierailija
32/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se paljon jos peilissä näkyy edelleen väsähtäny mamma jolla allit hyllyy.

Vierailija
33/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama, vaikka käyttäisit tonnin. Sen sijaan pistää silmään, ettet ole mielestäsi edes ihmisen näköinen ilman kampaajaa ja kosmetologia. Asenteesi itseäsi, ja ihan varmasti muitakin ihmisiä kohtaan, näkyy tuossa kommentissa. 

Voisit laittaa terapiaankin muutamia satasia. 

Ap pohtii kosmetiikkaan käyttämäänsä kuukausittaista rahasummaa ja kysyy muiden kosmetiikkabudjettia, eikä terapian tarvetta. Olet ilkeä.

Vierailija
34/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paljon mutta saattaa johtua siitä että käyn kampaajalla max. 1 kerran vuodessa enkä osta meikkejä.

Vierailija
35/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tuo tuntuu paljolta, mutta vastausten perusteella monelle se ei ole.

Itse en ole laskenut, mutta pyrin nykyään minimoimaan kosmetiikan kulutuksen: meikkaan vähemmän enkä osta uusia meikkejä vain huvin vuoksi kuten joskus ennen tein. Olen löytänyt itselleni sopivat ihonhoitotuotteet joten ei tule tehtyä heräteostoksia. 

Kosmetologilla käyn ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. Kampaajaan menee sen sijaan törkeästi rahaa, sillä mulla on lyhyet hiukset jotka vaativat leikkauksen 6 viikon välein. Onneksi en tarvitse muotoilutuotteita ja shampoota/hoitoainetta kuluu hyvin vähän. N47