Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton, kannattaa muistaa tämä!

Vierailija
11.01.2019 |

Sinä lapseton, kun et hanki lapsia, niin sinustakin voi sanoa, että olet valintasi tehnyt. Mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että sinäkin vanhenet ja saatat hyvinkin joskus vanhuudessasi olla riippuvainen toisista ihmisistä. Vetoaminen taas siihen, että "kyllähän monet vanhukset ovat lastensa toimesta unohdettuja hoitolaitoksiin", on raakaa yleistämistä. Ylivoimaisesti isoin osa lapsista nimittäin todella välittää iäkkäistä vanhemmistaan ja todellisuudessa ne "hoitolaitokseen unohdetut" ovat erittäin pieni vähemmistö, vaikka media uutisoinnissaan toki aina niihin tapauksiin tarttuukin. Sitäpaitsi ne omat lapset voivat iäkkäiden vanhempiensa valvonnallaan ja avustuksellaan nimenomaan ehkäistä sen, että vanhus joutuisi hoitolaitokseen ollenkaan, vaan saa jatkaa elämistään kotona!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Valtaosa lapsista kyllä mielellään käy aina silloin tällöin vanhemmillaan ja on kiinnostunut vanhempiensa kuulumisista.

Vierailija
2/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lapseton, mutta en ole sellaista valintaa tehnyt, kukaan ei vaan ole mun kanssa halunnut lapsia tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tullut tehtyä virhe ja nyt menee oma elämä hukkaan, kun pitääkin omistaa elämänsä muiden elämiselle?

Muista sitten jättää ne lapset pois matkasta, kun menet tapaamaan lapsettomia kavereitasi, niin et aiheuta v*tutuksen tunteita pakottamalla heitäkin lapsiaikaan.

Vierailija
4/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut tämänkin asian, kyllä. Niin?

"Sitäpaitsi ne omat lapset voivat iäkkäiden vanhempiensa valvonnallaan ja avustuksellaan nimenomaan ehkäistä sen, että vanhus joutuisi hoitolaitokseen ollenkaan, vaan saa jatkaa elämistään kotona!"

Älä viitsi naurattaa.

Vierailija
5/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä lapseton, mutta en ole sellaista valintaa tehnyt, kukaan ei vaan ole mun kanssa halunnut lapsia tehdä.

Mulla sama. Mutta missään nimessä en olisi lasta tehnyt siksi, että joku kävisi minua laitoksessa katsomassa. Naurettava ajatus. 

Vierailija
6/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Itse olen aina ajatellut että en aio elää elämääni niin pitkälle että pitäisi missään hoitolaitoksessa hiljalleen kuihtua pois. Kamala ajatus se että pitäisi elää kun kroppa ja muisti ei enää pelaa eikä pysty itsenäisesti toimimaan. Et saanut mua nyt muuttamaan mieltäni asiasta, en tarvi lapsia mihinkään siltikään. 

Vierailija
7/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoite on kuolla omaan kotiini, ns. saappaat jalassa. Hoitolaitoksiin en suostu, vaan kun kunto tarpeeksi alkaa heiketä lopetan elämäni tavalla tai toisella ennenaikaisesti. Alkoholin runsas juominen tai vaikka metsään tai järveen paleltumaan meno on mieluisia vaihtoehtoja.

Vierailija
8/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän jatkuvasti rahaa, pärjään kyllä vanhana. Sitä paitsi enhän minä tai sisarukseni voi hoitaa omiakaan vanhempia sitten kun sitä tarvitsevat kun lähin meistä asuu 300 kilometrin päässä. 

Sinusta olisin enemmän huolissani jos luulet että lapsesi uhraavat oman elämäsi sinun hoitamisellesi. Olet itsekäs. 

Vierailija
9/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
10/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat syynsä toimia kuten toimii, näistä syistä ulkopuoliset eivät tiedä mitään. Annetaan ihmisten elää omannäköisensä elämä, eikä arvostella heidän valintojaan syyllistämällä.

Vierailija
11/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä ap oikein saarnaat? Keskity vaan kuule omaan elämääsi äläkä nostele itseäsi jollekin jalustalle, josta kuvittelet kertovasi lapsettomille jotain uutta ja ennennkuulematonta. Tiedoksi sinulle, että jauhat sitä samaa "lapseton, kuka sua vanhana muistaa"- juttua jo about miljoonatta kertaa.

Vierailija
12/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen yksinäinen vanhus kuin elän koko aikuisikäni elämää, jota en halua. Syyllistäminen, tuomitseminen ja pelottelu ovat aika huonoja taktiikoita saada ihmiset tajuamaan miten kivaa lapsien saaminen on.

Vierailija
13/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että sinun moittimisesi seurauksena joku kääntää kelkkansa ja alkaakin tehdä lapsia?

Olethan kertonut lapsillesi, että heidän tehtävänään on hoitaa sinua elämäsi loppupuolella? Kerro toki sekin, että olet tehnyt heidät ensisijaisesti veronmaksajiksi, et mistään itsekkäistä syistä. ;)

Vierailija
14/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe sitä riittävän hyväksi syyksi lisääntyä, etten halua olla vanhuksena yksin vaan pakottaa lapseni hoitamaan minua ja viettämään aikaa kanssani.

Vierailija
15/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille rakastamilleni lemmikeille olen halunnut suoda arvokkaan kuoleman ennen, kuin vanhuuden vaivat ovat käyneet kestämättömiksi.

Kun koen olevani riittävän huonossa kunnossa pärjätäkseni omin voimin, pystyn varmasti vielä painamaan omistamani aseen liipaisimesta. Tai matkustamaan eutanasian sallimaan maahan kuolemaan.

Hoitokodit (useimmat) ovat niin kammottavia paikkoja, etten yhteenkään itse haluaisi kuolemaa odotamaan. Kammottaviksi paikoiksi ne tekevät mm. yleensä aika yksinkertainen hoitohenkilökunta. Entä, kun uudet sukupolvet eivät enää hoitokoteihin halua? Mitä työtä laitetaan tekemään ne kanien lailla lisääntyvät lähihoitajanaiset?

Typerä aloitus joskin vauvapalstalle tyypillinen.

Vierailija
16/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoitaa ne lapset niin hyvin, että niitä huvittaa sitten myöhemmin tehdä vastapalvelus.

Vierailija
17/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän minä saa rahalla apua siinä missä lapsia hankkineetkin. Seuraa en kaipaa muutenkaan.

Vierailija
18/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa sallitaan eutansia niin on hyvä juttu. Kärsimys pitää. Saada loppumaan vaikka vanhusta ei voikkaan rahastaa kuoleman jälkeen.

Vierailija
19/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut tämänkin asian, kyllä. Niin?

"Sitäpaitsi ne omat lapset voivat iäkkäiden vanhempiensa valvonnallaan ja avustuksellaan nimenomaan ehkäistä sen, että vanhus joutuisi hoitolaitokseen ollenkaan, vaan saa jatkaa elämistään kotona!"

Älä viitsi naurattaa.

Mitäs nauramista tässä on? Jos kyseessä on vanhus, joka ei vaadi ympärivuorokautista valvontaa, mutta tarvitsee kuitenkin apua jossain asioissa, niin luuletko todella, ettei omat aikuiset lapset voisi silloin vahusta siten auttaa, että vanhus voisi vielä asua kotonaan? Ennemminkin sinulle nauran, jos sellaisessa käsityksessä olet.

Vierailija
20/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton, kannattaa muistaa tehdä elämässä ne päätökset, jotka tuntuu itsestä hyvältä. Muista myös ettei normaalia perheellistä kiinnosta lapsettomuutenne, vaikka jostain syystä näin halutaan uskotella. Jokainen tietää itse, mikä on itselle paras tapa elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi