Paras Suomalainen kitaristi
Kommentit (136)
Andy McCoy suomalaisittain Antti Hulkko
Teknisesti paras on varmaankin Alexi Laiho, mutta death metal ei ole niin paljon omaan makuun. Mielestäni paras soittotyyli on Andy McCoylla, koska se on niin omaperäinen. Valitsin Andy McCoyn, koska hän on luonut monia todella hyviä kappaleita sekä on aikoinaan ollut todella hyvä live kitaristi. Harmi, että 90luvulla Andylla meni huonosti, mutta ilmeisesti Andylla menee nykyään hyvin taas.
Vierailija kirjoitti:
Petri Sariola
Onko Petteri Sariolalle sukua? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petri Sariola
Onko Petteri Sariolalle sukua? :)
Korjattu on sivulla 2
Heikki Silvennoinen on kyllä Suomen paras kitaristi ja vielä minun mielestä Suomen hauskin mies.
Vierailija kirjoitti:
Teknisesti paras on varmaankin Alexi Laiho, mutta death metal ei ole niin paljon omaan makuun. Mielestäni paras soittotyyli on Andy McCoylla, koska se on niin omaperäinen. Valitsin Andy McCoyn, koska hän on luonut monia todella hyviä kappaleita sekä on aikoinaan ollut todella hyvä live kitaristi. Harmi, että 90luvulla Andylla meni huonosti, mutta ilmeisesti Andylla menee nykyään hyvin taas.
Andy on omalaatuinen, mutta ei ole teknisesti kovin näppärä ja soittonsa ei ole uudistunut lainkaan 80 -luvun jälkeen. Soittokin himen epävireistä ja soundi tosi ohut. Jos teknistä suoritusta ihailee, niin ei Alexi Laihollakaan ole mitään jakoa Jukka Tolosen (joka tosin ei enää soita kitaraa) tai muiden jazzkitaristien kanssa, joskaan genrejä ei oikein voi verrata keskenään. Jazz on kuitenkin aika monta kertaa monimutkaisempaa kuin joku hevitiluttelu.
Vierailija kirjoitti:
Heikki Silvennoinen on kyllä Suomen paras kitaristi ja vielä minun mielestä Suomen hauskin mies.
Joskin soittaa lähinnä bluesia. Häntä voisi verrata enemmän edesmenneeseen Albert Järviseen, mutta ei niinkään hevi- tai jazzkitaristeihin.
Silvennoisen Heikki ja Alatalon Kalle!!
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun heikki on tullut enemmän tunnetuks koomikkona kuin kitaristina. Molemmissa hän on loistava mutta kitaristina vielä parempi
Vierailija kirjoitti:
Omaperäinen tyyli tai hyvien kappaleiden tekeminen eivät oikeastaan liity mitenkään kitaristin hyvyyteen. On Sepi Kumpulaisellakin omaperäinen tyyli ja jonkun mielestä varmaan tehnyt hyviä kappaleitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskin soittaa lähinnä bluesia. Häntä voisi verrata enemmän edesmenneeseen Albert Järviseen, mutta ei niinkään hevi- tai jazzkitaristeihin.
Mitäs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa ei puhuttu tyylilajeista mitään.
Ben Granfelt. Käykääpä kuuntelemassa.
Marzi Nyman