Polttavatko köyhät edelleen tupakkaa?
Tupakan hinta nousee joka vuosi.
Polttavatko köyhät silti edelleen tupakkaa?
Kävin joskus Hurstin ruokajonossa todella moni siellä jonossa oleva köyhä poltti tupakkaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vttuiluun asti kirjoitti:
Ja tämä kiinnostaa rikkaita?
Maksavat ne röökit verorahoista.
Ja maksavat tupakkaveroa takaisin valtiolle. Ruuasta ei mene niin paljoa veroa valtiolle. Eli ihan hyvä hyötysuhde tuo tupakointi valtiolle on. Tässähän ei nyt otettu kantaa sen epäterveellisyydestä.
:D pettämätön logiikka. Minä annan sinulle 10e jonka kulutat röökiin ja tästä 3e palautuu minulle verojen muodossa, niin oikeastaan minä olen voittanut tässä kaupassa 3e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs sitten? Oletko sä joku ihmisten rahojen käytön kyttääjä. Ei sitä tukea tupakointiin saa. Se on pois ruokarahoista.
Paljonko siellä ruoka avussa ne ihmiset maksavat ruuasta...?
Olisi siis parempi heittää ne ruuat roskiin kuin antaa niitä kenellekään?
”Se on pois ruokarahoista.” Ei ole kun ne haetaan ilmaiseksi, röökirahat voisi siis ihan hyvin lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät tuskin enää aloittaa polttamista, mutta köyhä polttaa, jos on koukussa, samoin kuin varakaskin.
Nojaa, itse olen huomannut että esim nuoruudessa moni poltti, huolimatta perhetaustasta / koulutuksesta tai varakkuudesta, mutta kun kasvettiin aikuiseksi niin ne parempien perheiden nuoret lopetti kun mentiin töihin ja alettiin perustaa perheitä. ja köyhät vaan jatkoivat.
Töiden ja perheen takia poltan 2 kertaa enemmän kuin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät tuskin enää aloittaa polttamista, mutta köyhä polttaa, jos on koukussa, samoin kuin varakaskin.
Nojaa, itse olen huomannut että esim nuoruudessa moni poltti, huolimatta perhetaustasta / koulutuksesta tai varakkuudesta, mutta kun kasvettiin aikuiseksi niin ne parempien perheiden nuoret lopetti kun mentiin töihin ja alettiin perustaa perheitä. ja köyhät vaan jatkoivat.
Töiden ja perheen takia poltan 2 kertaa enemmän kuin muuten.
Et siis kuulu tuohon porukkaan kenestä puhuin viestissäni.
Juuri köyhät tupakkaa nimenomaan polttavatkin, koska eihän kukaan edes normijärjellä varustettu ihminen moista harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössäni asuu työtön mies joka seisoo tupakalla parkkipaikan vieressä aina kun olen tulossa kotiin tai olen lähdössä jonnekkin. Vi###aa kun se on aina siinä kyyläämässä. Sossurahoja tulisi pienentää päivittäisen tupakka-annoksen verran!
Mistä sä tiedät että on työtön? Taidat ite olla se kyttääjä.
No kaikki sen meidän taloyhtiössä tietää. Umpilaiska ukko kyseessä. Tulee talkoisiin aina kun työt on tehty kuokkimaan sieltä ilmaista olutta. Vuokralainen vielä kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakan hinta nousee joka vuosi.
Polttavatko köyhät silti edelleen tupakkaa?
Kävin joskus Hurstin ruokajonossa todella moni siellä jonossa oleva köyhä poltti tupakkaa.
Olen minimituloilla elävä sairaseläkeläinen enkä ole ikinä polttanut tupakkaa tai juonut alkoholia. Molempien hajukin inhottaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs sitten? Oletko sä joku ihmisten rahojen käytön kyttääjä. Ei sitä tukea tupakointiin saa. Se on pois ruokarahoista.
Paljonko siellä ruoka avussa ne ihmiset maksavat ruuasta...?
”Se on pois ruokarahoista.” Ei ole kun ne haetaan ilmaiseksi, röökirahat voisi siis ihan hyvin lopettaa.
Siis sulta pitäisi pyytää lupa mihin rahaa saa käyttää. Laki ei erikseen määrittele mihin tuet voi käyttää. Olet siis lakien yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, joka aloitti polttamisen koska "tupakka vie nälän pois" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksavat tupakkaveroa takaisin valtiolle. Ruuasta ei mene niin paljoa veroa valtiolle. Eli ihan hyvä hyötysuhde tuo tupakointi valtiolle on. Tässähän ei nyt otettu kantaa sen epäterveellisyydestä.
:D pettämätön logiikka. Minä annan sinulle 10e jonka kulutat röökiin ja tästä 3e palautuu minulle verojen muodossa, niin oikeastaan minä olen voittanut tässä kaupassa 3e?
Pitäisikö tuilla tehdä jotain voittoa? Samahan tuo on ruuankin kanssa, vähemmän vaan valtio saa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei sulle palaudu mitään verojen muodossa ellet verorahoja käytä, mutta valtio menettää ihan yhtä paljon verorahoja pummille maksoi se aski 2e tai 200e
Vierailija kirjoitti:
Minä en polta, enkä ole koskaan polttanut. - Miksi köyhyys tarkoittaa turhauttavan monelle samaa kuin henkilö, joka ei pysty tai muutoin kykene itsenäisiin ja järkeviin ja perusteltuihin päätöksiin ja valintoihin?
Varmaan sen takia koska köyhyys korreloi vahvasti tyhmyyden, lihavuuden ja oikeastaan kaikkien negatiivisten ominaisuuksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhyys tarkoittaa turhauttavan monelle samaa kuin henkilö, joka ei pysty tai muutoin kykene itsenäisiin ja järkeviin ja perusteltuihin päätöksiin ja valintoihin?
Koska erittäin monessa tapauksessa köyhyys johtuu juuri tuosta.