Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pettäminen sinusta henkistä väkuvaltaa?

Vierailija
11.01.2019 |

Voisiko pettämisestä alkaa puhua henkisenä väkivaltana?

Onhan kiusaaminenkin oikeasti kunnianloukkaus tai väkivaltaa uhria kohtaan.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, pettämiseen on aina olemassa jokin syy, joko suhteessa tai pettäjän omassa elämässä. Kukaan ei puolisoaan kiusatakseen petä, päin vastoin kärsii jälkeen päin usein myös pettäjä itse.

Narsistit ovat sitten asia erikseen, he tuskin tuntevat tunnontuskia ja ehkä voivat käyttää pettämistä henkisen väkivallan muotona.

Vierailija
2/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, psyykkistä ehkä jossain määrin mutta ei todellakaan henkistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole väkivaltaa, koska itse lakkaan luottamasta pettäjään ja aivan varmasti suhde päättyy eroon. Minua ei mielestäni siis voi väkivalloin kohdella tässä asiassa.

Vierailija
4/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkistä väkivaltaa. Pahimmassa muodossa.

Vierailija
5/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa ainoastaan silloin jos se tehdään tarkoituksella loukkaamaan toista. Ei muuten.

Vierailija
6/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. On vaikka pettäminen tapahtuisi "vahingossa". Jokainen pettäjä tietää, että pettäminen loukkaa ja saa oletetun usein tuntemaan itsensä alennetuksi.

Vierailija
7/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta nalkuttaminen on. Sitä kestetään päivittäin päin näköä. Pettäminen sentään kirpaisee vaan kerran.

Vierailija
8/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa ainoastaan silloin jos se tehdään tarkoituksella loukkaamaan toista. Ei muuten.

En tarkoituksella loukannut sinua, kun petin. Teki vaan niin paljon mieli. En ajatellut, että loukkaantuisit tuollaisesta.

Vierailija
9/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pettäminen on henkistä väkivaltaa ja rikkoo kyllä petetyn sisältä. Minua on petetty täysin yllättäen ja kyllä se tuhosi itsetuntoni ja luottoni ihmisiin pitkäksi aikaa. Ihminen, jonka kanssa on kaikki hyvin (tai ainakin luulin), jonka kanssa on yhteiset lapset, lainat, historia loukkaa sinua julmimmalla tavalla mitä parisuhteessa voi toiselle tehdä.

Jos on ongelmia seksielämässä, huomion saamisessa tms., niin niistä asioista keskustellaan tai sitten erotaan. Pettäminen on se raukkamaisin vaihtoehto.

Juuri oli kanssa lähipiirissä kahden pienen lapsen äiti/vaimo, joka kävi pettämässä miestään, koska ei muka saanut mieheltään tarpeeksi huomiota ja muilta miehiltä sitten sai... Hyi hitto!

Vierailija
10/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan noin mustavalkoista, et pettäjä=paha, petetty=hyvä.

Vierailija
11/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingossako sitä tehdään? Mitä ihmettä! Kyllä ihmisillä on joku ihmeellinen käsitys asioista...

Vierailija
12/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä on aina paha ja kyllä se petettykin voi olla paha, mutta mikä on muka tarpeeksi hyvä selitys sille, että lähdetään naimaan toisia? Ei riitä kuollut seksielämä tai mikään muukaan, koska rehellinen ihminen lähtee kyllä kävelemään suhteesta, jossa asiat ei toimi.

Vierailija
13/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta yksinkertaista on tämä: pettäminen=paha, pettämättä jättäminen=hyvä

Vierailija
14/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta yksinkertaista on tämä: pettäminen=paha, pettämättä jättäminen=hyvä

Kyllä, juuri näin!

Vierailija
15/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei yleisesti ottaen tietenkään ole henkistä eikä muutakaan väkivaltaa. Useimmiten se yritetään tehdä salassa, eli sillä ei ole tarkoitus vahingoittaa toista. Väkivalta puolestaan on tarkoituksellista toisen vahingoittamista. 

Tietysti voi olla tapauksia, joissa petetään tarkoituksena satuttaa toista, jolloin se tehdään jotenkin toisen tiettäväksi myös. 

Vierailija
16/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingossako sitä tehdään? Mitä ihmettä! Kyllä ihmisillä on joku ihmeellinen käsitys asioista...

Kyllä, vahingossakin voi loukata toista. Esimerkiksi jäämällä kiinni pettämisestä. Tai laittamalla lautaset väärin tiskikoneeseen. 

Vierailija
17/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei yleisesti ottaen tietenkään ole henkistä eikä muutakaan väkivaltaa. Useimmiten se yritetään tehdä salassa, eli sillä ei ole tarkoitus vahingoittaa toista. Väkivalta puolestaan on tarkoituksellista toisen vahingoittamista. 

Tietysti voi olla tapauksia, joissa petetään tarkoituksena satuttaa toista, jolloin se tehdään jotenkin toisen tiettäväksi myös. 

Siis mitä helvettiä sä selität???

Pettäminen on TIETOINEN valinta tehdä toiselle pahaa!!! Ootko ihan tervejärkinen?

Että ihan kun se ei satuttaisi kun yöllä salaa pimeässä äijäsi nussii jotain muuta...

Vierailija
18/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä on aina paha ja kyllä se petettykin voi olla paha, mutta mikä on muka tarpeeksi hyvä selitys sille, että lähdetään naimaan toisia? Ei riitä kuollut seksielämä tai mikään muukaan, koska rehellinen ihminen lähtee kyllä kävelemään suhteesta, jossa asiat ei toimi.

Tilanteita voi olla monenlaisia. Itse petin koska puoliso ajoi minut pois ahdistelemalla jatkuvasti seksuaalisesti. Olin seksiä varten hänelle. Hän pakotti minut seksiin ja moneen muuhunkin asiaan useita kertoja. Sanoin, että haluan erota - uhkasi itsemurhalla. Minun kohdalla pettämisen syy ei ollut puute vaan pako.

Vierailija
19/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vieraalta saaminen on nautintoa.

Vierailija
20/60 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteita voi olla monenlaisia. Itse petin koska puoliso ajoi minut pois ahdistelemalla jatkuvasti seksuaalisesti. Olin seksiä varten hänelle. Hän pakotti minut seksiin ja moneen muuhunkin asiaan useita kertoja. Sanoin, että haluan erota - uhkasi itsemurhalla. Minun kohdalla pettämisen syy ei ollut puute vaan pako.

Pidän silti pettämistä huonona ratkaisuna, en suosittele kenellekään.