Ovulaatiotesti plussaa 3kk synnytyksestä
Tein huvikseni digiovulaatiotestin, kun oireita lähestyvästä ovulaatiosta on ollut. Yllätyksenä se näyttikin plussan.
Synnytyksestä on tasan 3kk. Tarkoittaako tämä sitä, että kierto on jo käynnistymässä ja menkat tulee kahden viikon päästä.
Imetän, joten ajattelin että kuukautiskierto ei vielä alkaisi.
Kellään kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (25)
Siskollani kuukautiset alkoi 3kk kohdalla, toisella siskolla 10 kk kohdalla, itsellä 9 kk kohdalla synnytyksestä. Joten vaihtelee yksilöittäin. Kaikki ollaan imetetty lapsiamme. Korvikkeen määristä en siskoillani tiedä, hieman kai meni imetyksen ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alko menkat heti kun jälkivuoto oli loppumassa ja jatkuivat ihan normaalisti siitä vaikka täysimetin molemmilla kerroilla.
Kunkin elimistö toimii omalla tavallaan. Tässä mitä aivoissa ja hormonitoiminnoissa tapahtuu imettäessä.
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/12/duo94346Surkeaa että tämän tekstin mukaan imetystä on harvoin enää 6 kk jälkeen. Siitä ei ole mitään haittaa, ja who suosittaa 2 vuoden ikään asti muun ruuan ohessa.
itse en päässsyt 6 kk täysimetykseen kun lapsen paino ei noussut tarpeeksi ja lisäruoka aloitettiin 5kk. Mutta korviketta ei tarvinnut antaa, vaan paino nousi soseiden aloituksella. Imetin lasta 2v asti, loppupuolella imetystä oli 2krt päivä, mutta tämä oli lapseni halu saada maitoa. Minun täytyi vieroittaa tuttipulloon unimaito, vaikka ei vauvana siitä juonutkaan.
Kaikkien vauvat eivät halua imeä tissiä kaksivuotiaaksi asti. Omani lopettivat yhdeksänkuisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alko menkat heti kun jälkivuoto oli loppumassa ja jatkuivat ihan normaalisti siitä vaikka täysimetin molemmilla kerroilla.
Kunkin elimistö toimii omalla tavallaan. Tässä mitä aivoissa ja hormonitoiminnoissa tapahtuu imettäessä.
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/12/duo94346Surkeaa että tämän tekstin mukaan imetystä on harvoin enää 6 kk jälkeen. Siitä ei ole mitään haittaa, ja who suosittaa 2 vuoden ikään asti muun ruuan ohessa.
itse en päässsyt 6 kk täysimetykseen kun lapsen paino ei noussut tarpeeksi ja lisäruoka aloitettiin 5kk. Mutta korviketta ei tarvinnut antaa, vaan paino nousi soseiden aloituksella. Imetin lasta 2v asti, loppupuolella imetystä oli 2krt päivä, mutta tämä oli lapseni halu saada maitoa. Minun täytyi vieroittaa tuttipulloon unimaito, vaikka ei vauvana siitä juonutkaan.Kaikkien vauvat eivät halua imeä tissiä kaksivuotiaaksi asti. Omani lopettivat yhdeksänkuisina.
Niin, mutta harva 3 kk oikeasti kieltäytyy rinnasta ellei anna pullosta samalla, jolloin käy niin että kun pullosta tulee helpommin ja nopeemmin niin vauva alkaa suosimaan pulloa. Eli voi joutua näkemään vaivaa jos haluaa että vauva saa äidinmaidon hyödyt mahdollisimman pitkään. Korviketta tarpeeseen, osittaisimetys voi olla haastavampaa kuin pelkästä pullosta tai pelkästä rinnasta.
Kaikkien odottavien kannattaisi lukea tämä pullonpyörittäjien opas. Hyviä vinkkejä jos joutuukin pumppaamaan tai antaa korviketta.
http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/58208c080d590cf74154860d7096…
Mutta parasta vauvalle on kuitenkin oman lajinsa maito vastustuskyvyn ja suoliston kehityksen takia. Jokaisen oma valinta imettääkö ja kuinka paljon.
Noniin - kuukautiset alkoivat tänään eli 13 päivää ovisplussasta. Vauva 3,5 kk.
Ap
Surkeaa että tämän tekstin mukaan imetystä on harvoin enää 6 kk jälkeen. Siitä ei ole mitään haittaa, ja who suosittaa 2 vuoden ikään asti muun ruuan ohessa.
itse en päässsyt 6 kk täysimetykseen kun lapsen paino ei noussut tarpeeksi ja lisäruoka aloitettiin 5kk. Mutta korviketta ei tarvinnut antaa, vaan paino nousi soseiden aloituksella. Imetin lasta 2v asti, loppupuolella imetystä oli 2krt päivä, mutta tämä oli lapseni halu saada maitoa. Minun täytyi vieroittaa tuttipulloon unimaito, vaikka ei vauvana siitä juonutkaan.