Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö alapää "piloille", kun sitä ei käytä?

Vierailija
11.01.2019 |

Olen nyt 41-vuotias nainen, enkä ole harrastanut seksiä noin viiteen vuoteen ja sitäkin ennen oli noin vuoden tauko. Päivittäin/viikoittain olen harrastanut seksiä viimeksi 32-vuotiaana muistaakseni. Huomaan, että alapäätä välillä kihelmöi ja suorastaan sattuu; aivan kuin ne limakalvot olisivat jotenkin kuivat jopa. Mitään sukupuolitautia minulla ei ole ja peseydyn säännöllisesti ja käytän puhtaita vaatteita. Kyseinen vaiva on ollut jo noin puolisen vuotta melkein päivittäisenä ja välillä se kipu on niin voimakasta, että tekisi mieli mennä lääkärille, mutten kehtaa, kun ei mulla mitään oikeaa tautia kuitenkaan voi olla ja aihe on nolo. Mikä voisi olla syynä? Pahoittelut ällöttävästä kysymyksestä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene piloille, mutta ikäsi vuoksi saattaa olla että limakalvosi ovat kuivat tai ehkä jopa hiivatulehdusta pukkaa. Vaikka ei olisi sukupuolielämää, niin silti voi olla hiivatulehdusta ja bakteerivaginoosia. Käy vain rohkeadti gynellä, niin saat apua vaivaasi.

Vierailija
2/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin on vialla, joten kipitä lääkärille ottamaan selvää.

Minä en ole koskaan harjoittanut seksiä säännöllisesti ja viimeisestä kerrasta on viitisentoista vuotta. Olen viisikymppinen, mutta mitään kuivuutta, kutinaa tms. ei ole esiintynyt, joten oletan, että tämä on se normaali olotila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene piloille. Itse olen 44 v ja ilman seksiä 12 vuotta, avioerostani lähtien. 

Tässä iässä kyllä limakalvojen kuivuus on hyvin tavallista. Itselläni alkoi samaan aikaan kuin ns. esivaihdevuosivaivat muutenkin eli kuukautiskierron lyheneminen ja kuumat aallot ennen kuukautisia. Itse asiassa menin lääkäriin virtsatietulehduksen takia, sillä oireet oli ensin virtsaputken kouristeluja. Kun sain siihen pari kertaa lääkkeet eikä auttanut, sitten lääkäri sanoi että kokeilepa estrogeenia sisältäviä emätinpuikkoja, koska iässäni kuivat limakalvot voivat aiheuttaa myös virtsaputkioireita. No, nehän sitten auttoivat eli hormoneista ja limakalvojen ohenemisesta/kuivuudesta johtui vaivat.

Vierailija
4/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaan menee mutta ei pilalle! Käy gynellä, ei pilluun kuuluisi sattua. Käyttämättömäna.

Vierailija
5/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäthän myös aivojasi.

Vierailija
6/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset saattavat löystyä, mutta muuten ei kyllä mene piloille. Nuo oireet viittaavat tulehdukseen tai muihin limakalvo-ongelmiin.

Vierailija
7/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai tosissasi kysy?

Pilallehan alapää voi mennä vain seksistä tai muuten vaurioittamalla, ei suinkaan olemalla olemassa.

Minä en ole harrastanut seksiä 16vuoteen, ei oo vielä tippunut.

Vierailija
8/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset saattavat löystyä, mutta muuten ei kyllä mene piloille. Nuo oireet viittaavat tulehdukseen tai muihin limakalvo-ongelmiin.

voi hitto että täällä on tyhmää porukkaa. hävettää oikein.

Vierailija
9/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista lukea että on muitakin pitkään seksittä olleita nelikymppisiä.

Vierailija
10/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan menee mutta ei pilalle! Käy gynellä, ei pilluun kuuluisi sattua. Käyttämättömäna.

Hyvä toki käydä kun vaivoja on, mutta on erittäin tavallista että esivaihdevuosi- ja vaihdevuosi-iässä sinne sattuu ilman mitään sairauttakin. Hoitoja toki siihenkin on, paikallisia hormoneja sisältäviä puikkoja ensin ja sitten jos on muitakin kuin paikallisia alapäävaivoja niin ihan suun kautta otettavia hormonikorvaushoitoja.

Vierailija
11/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi hitto että täällä on tyhmää porukkaa. hävettää oikein.

Olettaen, että lantionpohjan lihaksia ei tule muutenkaan treenattua, niin tämä on tosi asia. Seksi, sooloseksikin, pitää yllä lantionpohjan lihaskuntoa.

Vierailija
12/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järvi soutamalla kulu ja ole mielissäsi, että kukaan ei ole tyhjänpäiväinen tyyppi ole koskenut sinuun.

Vierailija
13/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdullista lukea että on muitakin pitkään seksittä olleita nelikymppisiä.

Niinpä! Itselläkin edelliskerrasta kuusi vuotta (eikä mitään oireita).

N39

Vierailija
14/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa hyvät naiset Ceridal-öljyä apteekista! Ihan paras apu, tätä suihkaus pesun jälkeen ja ei kiristä eikä kirvele. Hiivatulehdukset loppuivat kuin seinään kun aloin käyttää tätä, aiemmin oli ärsytystä kuivuuden vuoksi. 

Vierailija
15/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätin voi kuntoutus, myös käki sinne ei säännöllisesti työnnöllä jotain. Tämä voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia myös pissaamiseen. Kvg

Vierailija
16/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emätin voi kuntoutus, myös käki sinne ei säännöllisesti työnnöllä jotain. Tämä voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia myös pissaamiseen. Kvg

Siis kuroutua . Mistähän tuo myös käki tuli? Jos ei ..

Vierailija
17/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan on seksittä? Sitä en ymmärrä??

Vierailija
18/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät terveydellisistä syistä pysty ja joitakin, kuten itseäni, ei vain niin paljoa kiinnosta. Ehkä kerran kuukaudessa erehdyn katsomaan jonkun elokuvan ja kiihotun seksikohtauksesta niin, että tulee itsetyydytettyä, mutta muuten on kyllä aivan muut mielenkiinnot elämässä. N30

Vierailija
19/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kiinnosta. Ihmisillä nyt vaan on erilaisia libidoja. Monet muut asiat ovat mukavampia ja tärkeämpiä.

Vierailija
20/48 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionpohja jumppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi