Haluaisin suhteen jossa nainen on perheen pää
Olen akateeminen mies ja ihan hyvässä työssä mutta olen muuten totaalisen vetelä ja laiska ihminen. Haluaisin naisen joka olisi perheen pää ja pistäisi minuunkin tarvittaessa vauhtia. Tämä ei ole sitten mikään trolli, vaikka niin moni luulee.
Kommentit (25)
Ei tuollaiseen kukaan nainen ryhdy.
Ala vaan suosiolla homoksi.
Minä en. Olen yhden tuollaisen suhteen kokenut ja ihan hanurista oli. Tuo on vanhempieni parisuhdemalli. Ei liene yllätys, että olen eroperheestä.
- nainen
Et halua puolisoa, vaan äidin. Seuraava.
Mä en voi suositella sitä työkuormaa yhdellekään naiselle.
T: vätysmiehen päivittänyt
Miksi naisen on kuitenkin ihan hyväksyttyä haluta mies perheen pääksi?
(Jos kerta mies ja nainen ovat aidosti tasa-arvoisia nykyisin)
Terv. Ap
Nainen on yleensä perheenpää ja kantava voima. Nainen myös ottaa suuremman vastuun ja päätösvallan mitä tulee lapsiin ja kotiin. En ole koskaan tavannut perhettä jossa mies olisi pääjehu.
Ei nykyään ole perheen päätä eikä häntää. Samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Terv. Ap
Sekin on syvältä. Tasa-arvoisuus on se, mikä suhteen pitää pystyssä. Ei lapsi-vanhempi -suhde.
Itse olen ”perheen pää”. Hoidan käytännössä kaiken. Mies yrittäjä niin ei ehdi tehdä lähestulkoon mitään kotiin liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on yleensä perheenpää ja kantava voima. Nainen myös ottaa suuremman vastuun ja päätösvallan mitä tulee lapsiin ja kotiin. En ole koskaan tavannut perhettä jossa mies olisi pääjehu.
Et tavannut minua ja eksääni... avioero tuli 20 vuoden jälkeen, kun mies sanoi kyllästyneensä raahaamaan minua perässään. Myönnän, olin raahattava. En ollut sitä alussa, mutta kun mitään en saanut päättää, niin lopetin päätösten teon lopulta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Terv. Ap
On ihan aidosti hyväksyttyä haluta vaikka joulupukki kumppaniksi, muttei joulupukin silti tarvitse olla suhteesta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiseen kukaan nainen ryhdy.
Ala vaan suosiolla homoksi.
Höpö höpö. Löytyy paljonkin näitä pirttihirmuja, jotka eivät anna miesten tehdä päätöksiä vaikka välillä yrittävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Toki näin on varmasti monessa perheessä, mutta kyllä löytyy paljon perheitä, joissa asiat ovat toisinpäin.
Ymmärrän. Itse olen tuo perheen pää ja minua ärsyttää miehen satunnainen vastaan pulikointi. Joudun oikein muistuttamaan itseäni, että annahan toisenkin olla joskus päättämässä asioista. Olen kai se valistunut diktaattori.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Monesti käy niin, että naiset eivät annan miesten tehdä lapsiin tai kotiin liittyviä päätöksiä. Ja sitten ajatellaan, että se verhojen valinta on kuukauden kriittisin asia ja koti ei pysy pystyssä ilman sitä päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tavannut minua ja eksääni... avioero tuli 20 vuoden jälkeen, kun mies sanoi kyllästyneensä raahaamaan minua perässään. Myönnän, olin raahattava. En ollut sitä alussa, mutta kun mitään en saanut päättää, niin lopetin päätösten teon lopulta kokonaan.
Miksi luovuit päätösvallastasi?
Niinhän se useimmissa suhteissa nainen on perheen pää, vaikka mies ois miten macho ja luulisi olevansa joku alfa uros... buahaha. Naisethan perheestä huolehtii aina etupäässä. Ei miehet pyöri kuin oman navan ympärillä ja ovat avuttomia käyttämään omia aivojaan perheen hyväksi. Käskeä pitää.
Miehet on 95%sti tykinruokaa, ei niitä ole luotu ajattelemaan ja johtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. En minäkään.
Kun vanhoja lapsuuden kavereita on tavannut, niin vaikuttaa, että monikin mies haluaa tuollaista. On kyllä melkoisia tossukoita näistä vanhoista kavereista kehkeytynyt, että oikein pahaa tekee. Mutta toisaalta ovat varmaan tyytyväisiä rooliinsa.