Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ”vaarallisinta” mitä teit raskauden aikana?

Vierailija
10.01.2019 |

Mulla on ollut järkyttävä yskä koko alkuraskauden ajan. Lääkäri määrännyt vaan keuhkoja avaavaa lääkettä. Mutta silti paukutus on aika kova kokoajan, pelkään kokoajan että tämä yskiminen on vaaraksi lapselle. Toivon että ei ole.

Teitkö sinä jotakin sellaista raskauden aikana jonka yleisesti ajateltuna mielletään olevan jollain tavalla haitallista sikiölle? Tupakoitko? Harrastitko rajua liikuntaa? Nostelitko painavia asioita? Tjms?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan, kun olin raskaana, ei ollut mikään kiellettyä, joten tein siis kaikkea ja söin kaikkea.

Lapsia on useita ja ovat akateemisissa viroissa ja terveitä kuten vielä itsekin.

Vierailija
62/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut järkyttävä yskä koko alkuraskauden ajan. Lääkäri määrännyt vaan keuhkoja avaavaa lääkettä. Mutta silti paukutus on aika kova kokoajan, pelkään kokoajan että tämä yskiminen on vaaraksi lapselle. Toivon että ei ole.

Teitkö sinä jotakin sellaista raskauden aikana jonka yleisesti ajateltuna mielletään olevan jollain tavalla haitallista sikiölle? Tupakoitko? Harrastitko rajua liikuntaa? Nostelitko painavia asioita? Tjms?

Olin töissä jossa jatkuvasti maalailtiin liuotinmaaleilla. Sanoin asiasta työpaikalle ja puhuin neuvolassa että huoli on kova, mutta lopulta meni 3kk (alkuraskaus) ennenkuin oli selkärankaa irtisanoutua ja jäädä toimeentulotuelle.

Tirsitkö, että sulla olisi saattanut olla oikeus erityisäitiysvapaaseen?

Olin itse töissä samantapaisessa paikassa, ja raskaaksi tultuani pistettiin heti lomille, koska työnantaja ei pystynyt järjestämään muuta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuoja, ei yskiminen ole vaarallista sikiölle 😂

Ei ehkä itse yskiminen sikiötä vahingoita, mutta se käynnisti todennäköisesti itselläni synnytyksen ennen aikojaan. olin yskiä rytyytellyt jo useamman kuukauden ja yhden yskänpuuskan aikana sitten meni lapsivedet. vauva syntyi siitä kolmen tunnin päästä.

Vierailija
64/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä itse yskiminen sikiötä vahingoita, mutta se käynnisti todennäköisesti itselläni synnytyksen ennen aikojaan. olin yskiä rytyytellyt jo useamman kuukauden ja yhden yskänpuuskan aikana sitten meni lapsivedet. vauva syntyi siitä kolmen tunnin päästä.

Ehkä yskimistä enemmän vaarallisempaa miksi yskii. Flunssa laskee vastustuskykyä ja raskaana vastustuskyky on muutenkin huonompi.

Voi altistaa tulehduksille.

Vierailija
65/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minsi olit yskinyt jo useamman kuukauden? Kyllä jo yhden kuukauden yskimisen jälkeen tulisi mennä lekuriin.

Vierailija
66/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan viimeisilläni raskaana. Tein benji-hypyn. Lapsivedet lensi pitkin yleisöä. Onneksi oli sateinen päivä niin kukaan ei huomannut mitään.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi