Miten joku voi elää syöden pääasiassa eineksiä ja roskaruokaa? "Olet mitä syöt!"
Kommentit (12)
Mitä se sulle kuuluu, mitä joku syö? Ihmettele vaan suu ammollasi.
Itse kyllä teen kotiruokaa, mutta ei ole multa pois, jos joku ei tee kuten minä.
Ihmisten tietoisuus ruuan laadun merkityksestä ei ole mennyt perille. Kuullaan kyllä mutta ei ymmärretä.
Miten joku voi elää miettien pääasiassa toisten ihmisten ruokailutottumuksia?
Isovanhemmat söivät perunaa, läskisoosia ja pullaa. Elivät yli 80-vuotiaiksi eivätkä edes olleet kovin lihavia. Mutta sen sanon, että ymmärrystä heillä oli enemmän kuin sinulla ikinä.
Kiire varmasti aiheuttaa sen. Olen jättäytynyt pois työelämästä ja olen tehnyt joka päivä kotiruokaa. On kyllä ollut hyvää ja voin paremmin. En usko, että jaksaisin töiden päälle käyttää näin paljon aikaa aterioiden suunnitteluun, ainesten hankkimiseen ja ruokien valmistamiseen. Tai ainakin päivällinen venyisi myöhäiseksi. Ja sitten pitäisi vielä ottaa eväät töihin, ettei tulisi sielläkään syötyä kahvilassa ja lounasravintolassa. Loppuilta menisikin sitten seuraavan päivän eväiden väsäämiseen...
Kaikki me ei voida olla työttömiä, kotiäitejä tai eläkeläisiä.
Olet mitä syöt on kyllä typerimpiä käytössä olevia sanontoja mitä voi olla. Jos syön vihanneksia niin tuleeko minustakin vihannes?
Mua ei vaan aidosti kiinnosta enkä jaksa/halua tehdä ruokaa. Yksin ollessani söin pääasiassa eineksiä ja kunnollista ruokaa tein harvoin. Mulle ruoka on sitä varten että pysyn hengissä, eikä mua kiinnosta niinkään se maku tai terveellisyys. Seurustellessa kyllä tulee syötyä vähemmän roskaruokaa/eineksiä kun kumppani tykkää kokkailla. Ei ole minkäänlaista motivaatiota kokata pelkästään itselleni.
Sehän tarkottaa vaan sitä, että ymmärryksessä on vikaa. Kyllä sitä voi vallan hyvin syödä pelkkiä eineksiä, ihan samalla tavalla kun voi syödä pelkästään tuoreaineksista itsetehtyä ruokaakin.
Kysy ravitsemusperäteipiltä, esmes Hanna Partaselta jonka mielestä einekset ovat ihan jes.
Älä ymmärrä