Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ”vaarallisinta” mitä teit raskauden aikana?

Vierailija
10.01.2019 |

Mulla on ollut järkyttävä yskä koko alkuraskauden ajan. Lääkäri määrännyt vaan keuhkoja avaavaa lääkettä. Mutta silti paukutus on aika kova kokoajan, pelkään kokoajan että tämä yskiminen on vaaraksi lapselle. Toivon että ei ole.

Teitkö sinä jotakin sellaista raskauden aikana jonka yleisesti ajateltuna mielletään olevan jollain tavalla haitallista sikiölle? Tupakoitko? Harrastitko rajua liikuntaa? Nostelitko painavia asioita? Tjms?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin graavikalaa monen monta kertaa. Itse graavasin tuoreesta kalasta. Kenellekään ei käynyt kuinkaan.

Vierailija
2/66 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoin hirvittävän painavia huonekalukangaspakkoja (+15kg) monta kertaa päivässä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pastöroimatonta juustoa.

Vierailija
4/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoi ei joku yskiminen mitään tee.

Ajelin mönkijällä maastossa. Alkoi särkeä vatsaa jo rv20 tienoilla, lopetin siihen. Nyt vaarallisinta lienee koiran ulkoilutus 😂.

Vierailija
5/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut järkyttävä yskä koko alkuraskauden ajan. Lääkäri määrännyt vaan keuhkoja avaavaa lääkettä. Mutta silti paukutus on aika kova kokoajan, pelkään kokoajan että tämä yskiminen on vaaraksi lapselle. Toivon että ei ole.

Teitkö sinä jotakin sellaista raskauden aikana jonka yleisesti ajateltuna mielletään olevan jollain tavalla haitallista sikiölle? Tupakoitko? Harrastitko rajua liikuntaa? Nostelitko painavia asioita? Tjms?

Olin töissä jossa jatkuvasti maalailtiin liuotinmaaleilla. Sanoin asiasta työpaikalle ja puhuin neuvolassa että huoli on kova, mutta lopulta meni 3kk (alkuraskaus) ennenkuin oli selkärankaa irtisanoutua ja jäädä toimeentulotuelle.

Vierailija
6/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join glögiä, alkoholitonta siis tietty.

Jälkikäteen kuulin, ettei olisi suositeltavaa glögin sisältämien mausteiden takia, mutta eipä se muutama mukillinen mitään aiheuttanut.

Mutta tuo oli "pahinta" mitä tein. Tulin raskaaksi liki kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen, joten en todellakaan ottanut riskejä.

Vierailija
7/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pari kertaa vahingossa naudanlihaa, joka ei ollut täysin kypsää.

Vierailija
8/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join energiajuomaa

Vierailija
9/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join vähän alkoholia.

Vierailija
10/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join viiniä ja söin graavia kalaa.

Vierailija
11/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin särkänniemessä useamman kerran ajelemassa laitteilla.

Vierailija
12/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lentokentällä ulkotöissä ekat 5 kk. Eli hengitin kerosiinin, bensan, ja tupakankatkua ulkona 8 tunnin työpäivän ajan 4/5 päivää viikossa. Lisäksi yhdessä terminaalirakennuksessa oli lepakkoja, jotka oli rauhoitettuja JA rabieksen kantajia. Eli sellainen olisi pitänyt ottaa kiinni nahkarukkaset kädessä ja tunkea johonkin purkkiin elävänä. Ei kiitos! Kesäkuussa kun alkoi olla joka päivä 40+ astetta ulkona, sain kätilöltä kirjallisen luvan hakea sisätöihin. Ei kelvannut pomolleni (nainen). Amerikassa kyllä varoitellaan ettei saunassa tai porealtaassa saisi käydä ollenkaan raskaana ollessa, mutta ulkotöissä ei sitten ole mitään rajaa. Työkaverini sanoi että oli ollut raskaana ollessaan kaupungin puisto-osastolla töissä, eikä päässyt edes käymään missään viilennetyssä sisätilassa ollenkaan, niinkuin minä. Vikat 3 kk olin kyllä sitten siisteissä sisähommissa, onneksi. Ulkona olisin varmaan pökrännyt ja jäänyt auton alle. Tai lentokoneen.

Vierailija
13/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join viiniä ja söin graavia kalaa.

Tähän voisi vielä lisätä, että sain punkinpureman, eli punkki piti irrottaa oltuaan yön yli kiinni, mutta en ottanut siihen antibioottikuuria.

Vierailija
14/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin graavikalaa monen monta kertaa. Itse graavasin tuoreesta kalasta. Kenellekään ei käynyt kuinkaan.

Eihän graavikala ole kiellettyä muuten kuin vakuumipakattuna ja sekin on tosi harvinaista, että listerian saisi.

Vierailija
15/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut yhtään riskiä missään kohti. Sinihomejuustoa söin mutta sekin paistettuna. En käyttänyt edes meikkejä, tai hiuslakkaa odottaessa.

Vierailija
16/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin pyörällä töihin äitiyslomaan saakka. Matka oli pitkä ja talvi teki pyöräilystä haastavaa. Töissä kantelin painavia laatikoita edes takaisin.

Mutta kyllä oli helppo synnyttää ja palautua siitä, kun oli fyysisesti niin hyvässä kunnossa.

Vierailija
17/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hohhoi ei joku yskiminen mitään tee.

Ajelin mönkijällä maastossa. Alkoi särkeä vatsaa jo rv20 tienoilla, lopetin siihen. Nyt vaarallisinta lienee koiran ulkoilutus 😂.

No se on ”vaarallisinta” mitä olen tehnyt raskausaikana. Ainakin itseäni kokoajan pelottaa eettä onko jatkuvasta rykimisestä vaaraa vauvalle.

Sitten jos sitä ei lasketa niin sitten vaarallisinta on siivoustöissä siivousaineiden käsittely ja painavien roskasäkkien raahaaminen.

Tai sitten kotona hiuskiinteen hengittäminen vahingossa. Oon kyllä yrittänyt pitää nenän kiinni hiuskiinteen suihkutuksen ajan mutta joskus tulee vahingossa henkäistyä sisäänpäin hiuskiinnettä laittaessa. Hyh! Ap

Vierailija
18/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kahvia. Yritin lopettaa mutta välillä iski liian suuri himo ja kuppi tai pari tuli juotua silloin tällöin.

Vierailija
19/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join kahvia. Yritin lopettaa mutta välillä iski liian suuri himo ja kuppi tai pari tuli juotua silloin tällöin.

Mulle sanottiin ihan neuvolassa että kahvia saa juoda rauhassa kolme kuppia päivässä ja kokistakin kohtuudella.

Oon tehnyt molempia. Joskus juonut enemmänkin kahvia.

Vierailija
20/66 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin ihan neuvolassa että kahvia saa juoda rauhassa kolme kuppia päivässä ja kokistakin kohtuudella.

Oon tehnyt molempia. Joskus juonut enemmänkin kahvia.

Tässä on ilmeisesti eroja eri maiden suosituksissa. (En synnyttänyt Suomessa) Mulle sanottiin että kahvin juonti olisi hyvä lopettaa kokonaan, varsinkin kahviloita ja takeaway kahveja kehotettiin välttämään. Ilmeisesti siksi, että niiden paikkojen kahvikoneista voi liueta jotain bakteereja yms?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi