Milloin siitä tuli "cool" äänestää Kokoomusta? Älytön ajatus
Kokoomus on tehnyt itsestään halutun brändin: kokoomuslaiset ovat (olevinaan) rikkaampaa ja menestyvämpää porukkaa. On "cool" äänestää Kokoomusta. Siksi jotkut PK-yrittäjätkin äänestävät Kokoomusta, joka ei sitten niin kuin todellakaan aja heidän asioitaan. Päinvastoin.
Tämän huomaa varsinkin nuorissa. Juppihenkiset pukupellepojat ja jakkupukuflikat on olevinaan niin nosteessa, kun äänestävät Kokoomusta.
Äänestäminen tapahtuu mielikuvien perusteella, ei faktojen.
Ei voi kuin nauraa. Tai naurattaisi, jos ei itkettäisi.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on tehnyt itsestään halutun brändin: kokoomuslaiset ovat (olevinaan) rikkaampaa ja menestyvämpää porukkaa. On "cool" äänestää Kokoomusta. Siksi jotkut PK-yrittäjätkin äänestävät Kokoomusta, joka ei sitten niin kuin todellakaan aja heidän asioitaan. Päinvastoin.
Tämän huomaa varsinkin nuorissa. Juppihenkiset pukupellepojat ja jakkupukuflikat on olevinaan niin nosteessa, kun äänestävät Kokoomusta.
Äänestäminen tapahtuu mielikuvien perusteella, ei faktojen.
Ei voi kuin nauraa. Tai naurattaisi, jos ei itkettäisi.
Talous kehittynyt ja työllisyysaste noussut hallituksen tavoitteisiin. Sekös teitä vihervasureita ja ay-pomoja harmittaa.
Ei johdu nykyisestä hallituksesta.
Meinaatko ihan että demarit ovat sen tehneet - annapa vähän faktaa
Kyllä, olemalla pois hallituksesta
Kokoomuksen vaalisuosio perustuu wannabe- ideologiaan. Kaikki vähänkään kouluttautuneet äänestävät kokoomusta, koska se ikäänkuin nostaa heidätkin rikkaiden ja hienojen joukkoon.
Huono homma on vaan, että tällä äänestyskäyttäytymisellä annetaan valtuudet niille rikkaille, jollaisiksi wannabet haluavat, siirtää omaisuudet verottajan ulottumattomiin. Vähän sama kuin junnujoukkueen pennut haluavat Messiksi. Hinnalla millä hyvänsä.
Muistan itseni nuorena kauppakorkealaisena, kun tuo jargoni meni läpi.
Kuulin että ulkona olisi menossa luokkasota, menkääs vassarit katsomaan ja pysykää poissa meidän aikuisten tieltä.
Ihan oikeesti, siellä se on menossa just, hopi hopi.
Lol, vasurispmämmääjät laitettu liikkeelle, kun persut ja kokoomus nousussa 😭
Olen äänestänyt yleensä ihmistä. Nyt ei kokoomuksesta löydy mulle ehdokasta, kerran jotain heistä jossain äänestänytkin. Ja ainakin kahdessa edellisessä pressan vaaleissa ehdottomasti!
Vihreitä en ole koskaan äänrstänyt, enkä aio äänestää nytkään..
2006 Niinistön kampanja oli eka tätä nykyajan brändäyskampanjointia, jolla kokoomuksesta tuli cool. Pari vuotta aiemmin puolue oli syöksykierteessä ja pj. oli Itälä (muistatteko edes häntä?)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla porukalla on eniten kapasiteettia kääntää Suomi nousuun. Vasemmistoa äänestämällä keula vajoaa ja hyvinvointi häipyy.
Kokkareet ovat olleet lähes katkotta hallituksessa 90-luvulta lähtien joko pääministeri- tai valtiovarainministeripuolueena. Kenen käsissä Suomi on mennyt sellaiseen kuntoon, että homma tarttis kääntää nousuun?
Älähän vähättele. Kokoomus on ollut hallituksessa 87 lähtien, lukuunottamatta 03-07 kautta. Edellisestä demaripääministeristä on 16 vuotta. Sen jälkeen on ollut neljä kepulaista ja kaksi kokoomuslaista.
Eiköhän ole selvä että demarit on tämän maan tuhonneet.
Äänestän oikeasti vassareita, mutta sanon aina kaikille, että äänestän kokomuusta. Olen sisäisesti kommunisti, mutta sitähän ei nykypäivänä hyväksytä.
Äänestän Kokoomusta, koska Susanna on håt.
Vierailija kirjoitti:
No must on siistii koska ne kannustaa menestymään ja haluun tienata omat massini ja elää makeet elämää. Mielummi oon kapitalisti porvari ku joku nolo duunari.
Mitäs noloa työn tekemisessä on?
Vierailija kirjoitti:
Äänestän oikeasti vassareita, mutta sanon aina kaikille, että äänestän kokomuusta. Olen sisäisesti kommunisti, mutta sitähän ei nykypäivänä hyväksytä.
Onks sulla joku hiton lukihäiriö? kokomuusta? Mikään ihme, että oot kommunisti vassari.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen vaalisuosio perustuu wannabe- ideologiaan. Kaikki vähänkään kouluttautuneet äänestävät kokoomusta, koska se ikäänkuin nostaa heidätkin rikkaiden ja hienojen joukkoon.
Huono homma on vaan, että tällä äänestyskäyttäytymisellä annetaan valtuudet niille rikkaille, jollaisiksi wannabet haluavat, siirtää omaisuudet verottajan ulottumattomiin. Vähän sama kuin junnujoukkueen pennut haluavat Messiksi. Hinnalla millä hyvänsä.
Muistan itseni nuorena kauppakorkealaisena, kun tuo jargoni meni läpi.
Tämä on niin totta!
Kasari- ja ysäri-ajan läpikäynyt.
Äänestän kokoomuksen Hjallis harkimoa ja hän on ollutkin ainoa suoraselkäinen puolueen kansanedustaja. Kiitos ettei lähtenyt tilataksilla kermapersekerhon matkaan. Respect.
Kokoomus on jo hävinnyt nämä vaalit.
Pitkien asuntolainojen myötä. Nuoret, joilla on iso asuntolaina, kokevat olevansa varakasta väkeä ja omistajaa luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lol, vasurispmämmääjät laitettu liikkeelle, kun persut ja kokoomus nousussa 😭
Näkisin mieluummin persut hallituksessa kuin kokoomuksen.
T. Vassari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla porukalla on eniten kapasiteettia kääntää Suomi nousuun. Vasemmistoa äänestämällä keula vajoaa ja hyvinvointi häipyy.
Kokkareet ovat olleet lähes katkotta hallituksessa 90-luvulta lähtien joko pääministeri- tai valtiovarainministeripuolueena. Kenen käsissä Suomi on mennyt sellaiseen kuntoon, että homma tarttis kääntää nousuun?
Älähän vähättele. Kokoomus on ollut hallituksessa 87 lähtien, lukuunottamatta 03-07 kautta. Edellisestä demaripääministeristä on 16 vuotta. Sen jälkeen on ollut neljä kepulaista ja kaksi kokoomuslaista.
Eiköhän ole selvä että demarit on tämän maan tuhonneet.
Millä ihmeen logiikalla? Kokoomuksen (ja keskustan) aikana ollut kaksi lamaa ja saatu Suomen velkakierre ennennäkemättömiin lukemiin.
-eri
Itse olen äänestänyt Kokoomusta viimeksi 1990-luvun alussa, silloin kun se vielä nimensämukaisesti oli Kansallinen Kokoomus, ja kiinnostunut Suomen eduista. Ja edes vähän myös suomalaisten eduista.
Nykyäänhän puolue on samaa eurokommunistista mössöä kuin muutkin, joten ei minun puolestani enää jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän kokoomuksen Hjallis harkimoa ja hän on ollutkin ainoa suoraselkäinen puolueen kansanedustaja. Kiitos ettei lähtenyt tilataksilla kermapersekerhon matkaan. Respect.
"Hän" on kyllä päässyt nauttimaan ilmaisista kermaisista persuksista jo vuosikymmenten ajan.
Ja koko häpeällisen historiansa aikana kyseinen junttipuolue ei ole valinnut puheenjohtajakseen ensimmäistäkään naista. Silti joku Orpo paistattelee mediassa tarvittaessa jonain suurenakin naisten oikeuksien ystävänä vaikkapa uhaten eroavansa suomalaisen Klubin jäsenyydestä, jos eivät ala ottamaan naisia jäsenekseen. Kuitenkin on itse vuosikausia ollut kyseisen herraklubin jäsenenä ilman, että asia on aiemmin haitannut, mutta irtopisteitä se on jostain yritettävä repiä ja ehkä vähälahjaisiin kokkareisiin tällaiset jutut sitten uppoavat.