Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän useamman keski-ikäisen / iäkkään ihmisen, joka on varautunut päättämään itse päivänsä eläkkeellä

Vierailija
10.01.2019 |

Pelkäävät sitä, että joutuvat makaamaan virtsaisissa vaipoissa sänkyynsä sidottuina ilman, että kukaan käy vierailemassa, tai muuten kestämään sitä kohtelua, jota vanhukset nyt yhteen paimennettuina joutuvat kestämään.

Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen minäkin suunnitellut.

Jos tilanne näyttää huonolta vanhuuteni suhteen niin se on exit.

Vierailija
2/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä voi muuta sanoa kuin että ymmärrän 100 %. Pelottaa omallakin kohdalla vanhuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän useita [sijoita tähän keksimäsi asia]"

Toisin sanoen olet kuullut muutaman huhun ja päätellyt omassa päässäsi muutaman tapauksen lisää. Eli oikeasti et tiedä yhtään.

Vierailija
4/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti oma suunnitelmani.

Vierailija
5/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ainakin pitää välit kunnossa läheisiin, että vierailevat myös elämän ehtoopuolella.

Vierailija
6/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä montaakaan jotka eivät ole. Kusi- ja paskavaipoissa makaaminen tai suomalainen surkea kivunlievistys ei kutsu. Omankäden eutanasia on aika monelle napakka ratkaisu. Eivät ihmiset tyhmiä ole.

Vierailija
7/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tätä kirjoitti:

"Tiedän useita [sijoita tähän keksimäsi asia]"

Toisin sanoen olet kuullut muutaman huhun ja päätellyt omassa päässäsi muutaman tapauksen lisää. Eli oikeasti et tiedä yhtään.

Pidätkö tätä käsittämättömänä? Miksi ihmeessä?

Valitettavasti se on totisinta totta. On kerätty sopivasti lääkkeitä kaappiin tai pidetään haulikko kunnossa.

Etkö ymmärrä, miksi näin?

Vierailija
8/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Nykyajan vaipat eivät tunnu märältä ja jokainen voi etukäteen miettiiä miten haluaa elää vanhuuden rahalla saa palvelua ja meillä on elinikä aikaa koota sitä.

Vierailija
9/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Nykyajan vaipat eivät tunnu märältä ja jokainen voi etukäteen miettiiä miten haluaa elää vanhuuden rahalla saa palvelua ja meillä on elinikä aikaa koota sitä.

Tuon saman tulin kertomaan.

Turha stressata.

Vierailija
10/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau! Siinähän sitä onkin tehtävää ja elämää kerrakseen! Säästää dementiakotiin. Et taida olla ihan hetkessä kiinni? Kiva elämä sulla!

Vierailija
11/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Milläs keräät nykyaikana?

Vierailija
12/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montaakaan jotka eivät ole. Kusi- ja paskavaipoissa makaaminen tai suomalainen surkea kivunlievistys ei kutsu. Omankäden eutanasia on aika monelle napakka ratkaisu. Eivät ihmiset tyhmiä ole.

Harvempi tätä myöntää, mutta suurin osa varautuu. Tuskin kenelläkään esimerkiksi hoitoalalla on aikomustakaan jäädä kitumaan muiden varaan. Se on karua menoa.

Vierailija
13/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas aion nauttia mukavasta elämästä. Ja tiedän useita, jotka aikovat.

Vierailija
14/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä olette ja teettekö nyt vaalityötä?

Vierailija
15/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo Final Exit (kirja). Ei ole kirjastoissa.

Vierailija
16/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama suunnitelma. Rahaa ei ole hyvään hoitoon eikä lapsi välitä kuin itsestään. Mitä pahaa tuossa jouduttamisessa olisi?

Vierailija
17/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on ammatti, jossa voi varautua helppoon lähtöön sitten ennen eläkkeelle jäämistä. Laitoksessa en ala makaamaan.

Vierailija
18/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Milläs keräät nykyaikana?

Oletko kuullut työstä? Siitä saa palkkaa ja sen voi sijoittaa.

Vierailija
19/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut miettiväni tuota itsekin. Samoin montaa muutakin asiaa, mutta niitä en sano ääneen enkä edes kirjoita.

keski-ikäinen nainen

Vierailija
20/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset sietävät, että vanhuus on jotain pelottavaa.

Mikseivät äänestä sellaisia, jotka turvaavat hyvän vanhuuden kaikille.

Poliitikot voisivat tutustua maihin, joissa vanhuksia kunnioitetaan. Ja ottaa mallia, miten sellainen saataisiin tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi