Mikä saa ihmisen käyttäytymään paskamaisesti asiakaspalvelijaa kohtaan?
Siis jos aspa on ystävällinen ja auttavainen, eikä millään tavalla osallinen ongelmiinne? Miksi silti pitää tiuskia ja vittuilla? Eikö kotona ole opittu alkeellisimpiakaan käytöstapoja?
Kommentit (3)
Aspan kohtaaminen on hyvä tilanne hieman purkaa pahimpia höyryjä ja tuntea itsensä tärkeäksi. Paras ase tähän on itse pysyä äärimmäisen tyynenä, asiallisena ja olla provosoitumatta. Tämä tosin yleensä ärsyttää vielä enemmän niitä, jotka vain halusivat tulla aukomaan päätään.
Olen huomannut, että joillakin on tapana purkaa kiukkunsa ja väsymyksensä asiakaspalvelijaan. Olemme kai helppo kohde. Itse olen vähän herkkä pahoittamaan mieleni ja ottamaan henkilökohtaisesti, vaikka yritän kovasti opetella olemaan välittämättä. Mutta kun jotain turhaa narinaa kuulee koko päivän, niin alkaahan se harmittaa. Useimpiin asioihin en edes voi vaikuttaa millään tavalla. Paras keino on olla provosoitumatta ja pysyä itse rauhallisena ja ystävällisenä. Työkavereille voi sitten purkautua.
Purkaa turhautumista. Monille ei kotona opeteta käytöstapoja ollenkaan.