Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helposti väikkäriohjaajan voi vaihtaa?

Vierailija
09.01.2019 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta missä väitetään että graduohjaajan voi vaihtaa helposti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta missä väitetään että graduohjaajan voi vaihtaa helposti.

Taustoita vähän. Tilanne riippuu teetkö yksin vai tutkimusrymässä, itse saaduilla vai ohjaajan rahoilla, jne.

Vierailija
2/3 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Itse hain jatko-opinto-oikeutta diplomityöohjaajani ohjauksessa, koska se oli silloin helpointa. Sitten olin töissä laitoksella ja vaihdoin toiseen tutkimusprojektiin, jossa oli enemmän rahoitusta. Julkaisin uudessa projektissa toisen proffan ohjauksessa. Kun nippuun tarvittavat julkaisut olivat koossa ja aloin kirjoittaa johdantoa, hoitui ohjaajan vaihto ihan muodollisena paperihommana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä aika helposti, JOS joku pätevä henkilö suostuu ryhtymään sun uudeksi ohjaajaksesi. Pätevä tarkoittaa vähintään dosentin pätevyyttä ja vähintään pääohjaajan pitää olla yliopistolla vakityisessa tai pitkässä (sun väikkärin valmistumiseen kestävässä) työsuhteessa. Ainakin meillä prosessi vaatii jatko-opintotoimikunnan suosituksen ja dekaanin päätöksen. Eli teet jatko-opintotoimikunnalle kirjallisen ehdotuksen. Jatko-opintotoimikunta kokoontuu kerran kuussa ja dekaani on töissä joka päivä, jotn hommaan ei pitäisi kulua kuukautta pitempään.

Tässä ei välttämättä tarvita mitään kovin kummoisia perusteluja. Jos sinulla on sukset ristissä ohjaajasi kanssa, hänellä ei yleensä ole hirveää intoa pitää sinua ohjattavanaan. Professorien vaihtuessa ohjaajan tehtävä muuttuu automaattisesti.