Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko bdi-masennustestin tulos luotettava?

Vierailija
09.01.2019 |

Tein ihan huvikseni masennustestin https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/BDI.aspx ja kävikin ilmi, että minulla on masennus.
Tätä testiä kuulemma lääkäritkin käyttää.
Mitä nyt kuuluu tehdä? Varaanko ajan ihan tavalliselle lääkärille vai mihin otan yhteyttä? Kuinka suurella todennäköisyydellä parannun ja kauan se kestää? Onko masennuslääkkeiden sivuvaikutukset ohimeneviä vai voiko ne jäädä pysyviksi? Saako käytännössä kaikki niitä? Minulla on miljoona kysymystä. Ei olisi pitänyt tehdä testiä. Tieto lisää tuskaa. Toisaalta parempi vissiin tietää niin saa hoitoa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse esimerkiksi en ole ollenkaan masentunut mutta saan tuosta testistä melko korkeat pisteet.

Mutta jos kerran muutenkin koet itsesi jo masentuneeksi ja koet tarvitsevasi apua, niin toki lääkäriin. Jos taas tosiaan teit vain huviksesi testin etkä koe olevasi masentunut, ei tuloksesta tarvitse sen enempää välittää. 

Vierailija
2/4 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuntaa antava. Käy lääkärin puheilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Itse esimerkiksi en ole ollenkaan masentunut mutta saan tuosta testistä melko korkeat pisteet.

Mutta jos kerran muutenkin koet itsesi jo masentuneeksi ja koet tarvitsevasi apua, niin toki lääkäriin. Jos taas tosiaan teit vain huviksesi testin etkä koe olevasi masentunut, ei tuloksesta tarvitse sen enempää välittää. 

Kyllä sitä pidetään virallisesti luotettavana. Lääkärit käyttävät sitä diagnoosin tekemiseen.

Vierailija
4/4 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työkalu lääkäreille, ei diagnostinen itsessään.