Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avaatteko oven jos..

Vierailija
09.01.2019 |

.. ette odota pakettia tai vierasta?

Avaatteko oven jos..

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan, ja vaikka en avaisikaan, niin ovi on auki 24/7, että senkus astuu sisään.

Vierailija
22/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaan ikkunasta ja päätän sen mukaan. Kaupustelijoille en avaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ovella ei käy yllättäen rimputtamassa kuin Jehovan todistajat ja mielisairas naapuri pari kertaa vuodessa, kun kuvittelee mun metelöivän. Joten en avaa.

Vierailija
24/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan, koska yleensä asialla on naapurin pappa. Asun rauhallisella seudulla, jossa on aikalailla vain vanhuksia.

Vierailija
25/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisista sovitaan puhelimessa/sähköpostitse - vain kaupustelijat ja kerjäläiset kilkuttelevat ennalta arvaamattomasti ovikelloja. Sama pätee (mutatis mutandis) yllätyksellisiin puhelisoittoihin: lehdenmyyskentelijöille en edes vastaa.

Vierailija
26/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oven vieressä ikkuna ja siitä näkee kuka oven takana on. Joskus ovikelloa rimputtaa kaupustelijat ja en viitsi heidän takiaan nostaa ahteriani. Täällä kylällä ravasi ennen joulua joku ulkomaalainen mamma kaupustelemassa jotakin roinaketta ja siinä ohessa penkoi roskikset. Naapuri hänen kanssaan hetken väitteli, minä en mennyt ovea avaamaan.

Vierailija
27/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa. Enkä mene edes katsomaan kuka siellä on. Tutut kyllä koputtaa vielä oveen merkiksi.

Vierailija
28/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainoharhaista olla avaamatta. Meillä ainakin oven takana käy lasten kavereita, minun miesystävä saattaa yllättäen tupsahtaa ja onpa käynyt sukulaisia, kukkakaupan lähetti, naapureita.

Tuokin uskomatonta ettei vieraisiin puhelinnumeroihin vastata?!?

Tilanteessasi varmaan hieman eri asia kuin henkilöllä, joka asuu yksin ja jolla ei usein ovikello soi. Jos joku on tulossa kylään tiedän siitä kyllä etukäteen. Tiedän myös, olenko tilannut jotain kotiinkuljetuksena netistä. Jos ovella on poliisi/palomies, niin tuskin tyytyy vain pimpottamiseen. Postiluukku on josta voi jättää lapun. 

Nimenomaan, asun yksin ja kaikki kyselevät aina ensin että olenko kotona jos tulevat käymään. Kukaan ei tule ilmoittamatta luokseni. Joten ei ole mitään syytä avata ovea varsinkin kun täällä liikkuu noita jehovia... tuntemattomiin numeroihinkaan en vastaa, 97% ne ovat puhelinmyyjiä.

Vierailija
29/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisin avaamatta?

Jollain on minulle asiaa!

Jos se on jehova niin käsken häipymään ja kiellän tulemasta koskaan uudestaan, apua tarvitsevalle soitan apua, epämääräiselle tyypille soitan poliisit perään.

Jos tarpeeksi epämääräinen tyyppi osuu kohdalle, ei välttämättä ole mahdollista enää perästäpäin poliisia soittaa perään.

Vierailija
30/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan. Vilkaisen kyllä ikkunasta ensin, millainen tyyppi soittelee, mutta kertaakaan ei ole ollut sellainen tyyppi, että olisin jättänyt avaamatta. Ilmoittamatta oven takana on ollut viimeaikoina mm. naapuri, joka tarvitsi kantoapua, talkkari, joka halusi tsekata patterit, kun naapurissa olivat kylmissään, naapurin lapset virpomassa ja halloweeninä, äitini, joka oli käynyt läheisessä kukkakaupassa ja ostanut hetken mielijohteesta minulle ruusuja, Unicefin kerääjä ja jopa keskellä yötä juopunut nuori nainen, jonka talutin oikealle ovelle, kun oli menossa naapurille yöksi. Kertaakaan en ole avaamista katunut.

Vierailija
31/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisin avaamatta?

Jollain on minulle asiaa!

Jos se on jehova niin käsken häipymään ja kiellän tulemasta koskaan uudestaan, apua tarvitsevalle soitan apua, epämääräiselle tyypille soitan poliisit perään.

Jos tarpeeksi epämääräinen tyyppi osuu kohdalle, ei välttämättä ole mahdollista enää perästäpäin poliisia soittaa perään.

Toki näin, mutta todennäköisyys tällaiselle on käytännössä nolla.

Vierailija
32/36 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto teitä vaivaa. Tietenkin avaan oven. Siellä voi olla nokisutari, mittarinlukija, poliisi tai joku naapureista.

En koe olevani velvollinen avaamaan ovea mittarinlukijalle, nokisutarille tai kaiken kirjaville kaupustelijoille, jotka ilmestyy ovelle ilmoittamatta. Jos naapureilla on asiaa voivat jättää vaikka heippalapun. Arvostan muiden kotirauhaa ja oletan että myös minun kotirauhaa arvostetaan. En ole aina myöskään kotona, joten oma vikansa jos turhaa seisovat oveni takana kun eivät ole tulostaan ilmoittaneet.

Vierailija
33/36 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia turhaan rinkutellaan ovikelloa, ymmärrän jos erehdys.  Tästä voi saada ahdistuskohtauksen.

Vierailija
34/36 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan, mutta kurkistan ensin ikkunasta kuka/minkä näköinen tyyppi on ovella.

Vierailija
35/36 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi miettiä, kun kukaan ei pääse itse ovelle.

Vierailija
36/36 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vastata. Katson ikkunasta kannattaako avata. Ap ilmeisesti asuu kerrostalossa.

En avaa kaupustelijoille enkä jehoville, vältän myös yhtä sinnikästä vanhempaa miestä joka käy välillä rimputtamassa ovikelloa ja kokeilemassa olisko ovi lukitsematta. Ällö tyyppi mutta teki joskus tähän taloon jotain raksahommia ja ilmeisesti ihastui minuun. Repii pokkana ulkooven auki jos on lukitsematta ja tulee pyytämättä sisälle, kyllä, se on kotirauhan rikkomista.